Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangabilder på nätet?


T-man
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det någon som vet en bra sida på internet som man kan ladda hem bilder ifrån??( om man nu får fråga efter det med tanke på forumreglerna? :rolleyes: )

 

Jag söker liksom efter en bild som jag kan ha till det här forumet!

Alltså en bild som är max 80x80pixlar och 7kb stor :) .

 

 

 

P.S: Det skadar alldrig att fråga. Eller???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är där jag får problem......när jag liksom har ändrat bilden till 80x80 så blir den för stor...... Jag kan inte photoshop särkilt bra heller....... ;)

 

Så nu har jag en jävla pytte, pytte-liten bild hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är där jag får problem......när jag liksom har ändrat bilden till 80x80 så blir den för stor...... Jag kan inte photoshop särkilt bra heller....... ;)

 

Så nu har jag en jävla pytte, pytte-liten bild hehe.

 

Hur ändrar du bilden? Om du använder "Image size" för att ändra storleken ska det inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske använda det för att man inte har råd med att köpa Photoshop eller om man nu inte gör något olagligt som att ladda hem det?

 

testa då gimp, www.gimp.org ...du kan göra exakt samma bilder...dok så ser det anorlunda ut men det fungar riktigt bra...iofs så ritar ja inte så mycket men...=)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur ändrar du bilden? Om du använder "Image size" för att ändra storleken ska det inte vara några problem.

 

Det är ju det jag gör. Och när jag har ändrat pixelstorleken till 80x80 så tar bilden större plats än när jag inte hade ändrat den. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det räcker inte med att förminska den, du måste spara den i rätt format etc etc.

 

gör så här

 

1. Hitta en bild du gillar

 

2. lägg in bilden i PS

 

3. Skapa ett nytt dokument i PS som är ca 300x300

 

4. Kopiera bilden och klistra in den i det nya dokumentet.

 

5. OM du har PS 7 ska du trycka V. Klicka på bilden och flytta runt den tills du har den del av bilden du vill ha i avataren

 

6. föminska till 80x80

 

Nu ska du spara den i ett format som inte tar upp så mycket plats

 

7. spara bilden i jpg med kvalitet runt 4-5

 

8. öppna jpg filen i PS igen och spara den som gif.

 

9. ladda upp bilden på forumet.

 

Så gör jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...