Hoppa till innehåll
Anime.se

Tengen Toppa Gurren-Lagann


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

>_> poängen? ska det vara en sån också?

 

Typiskt

Faktum är att jag tappar lite respekt för serien iom detta. Då Kamina var den i särklass intressantaste karaktären

 

Ep 8

Kan bara hålla med, Kamina var ju #1 i serien utan tvekan, utan konkurrens den klart roligaste karaktären ;) och så har man bara väntat på att det ska hetta till lite med Yoko och när det väl blir av så "dödar" dem av honom? bah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en anledning att se detta, och det är Yoko...

 

Men så litet tid som hon får spendera i rutan så är serien inget att ha, allting annat har man sett för många ggr redan...

 

Och hittils(efter 6 eller 7 avsnitt) är det inget för mig. Säg gärna till om man verkligen får se Yoko naken och att Karmina masserar henne, då kan det avsnittet vara värt att kolla upp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om något, så tycker jag i nuläget att det var för tidigt.

 

Som Nadesico, som sagt... -_-

 

Men så litet tid som hon får spendera i rutan så är serien inget att ha, allting annat har man sett för många ggr redan...

Poängen med serien är tvåfaldig: Stilen och Manligheten. Det är bra mycket ovanligare än att ha snygga brudar som huvudpoäng... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ep 8
Nu har jag också sett det här avsnittet och det var synd att dom inte tyckte Kamina var värd att ha med mera. Som många redan nämnt var han den enda riktiga personen med en riktigt härlig personlighet. Man kan hoppas att Simon får lite fart i krutet nu.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 9
Det första dåliga avsnittet i denna serie, första halvan handlar mycket om Simon och man blev inte lite trött på honom efter första minuten :( . Hittar han en tjej i slutet som serien ska bygga vidare på antagligen, verkar som om hon var Dotter till Spiral King. Avsnittet känndes annars riktigt platt idag
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 9
Det första dåliga avsnittet i denna serie, första halvan handlar mycket om Simon och man blev inte lite trött på honom efter första minuten :( . Hittar han en tjej i slutet som serien ska bygga vidare på antagligen, verkar som om hon var Dotter till Spiral King. Avsnittet känndes annars riktigt platt idag

 

ep 9

Själv tyckter jag att avsnittet var riktigt intressant. Tjejen var dock lite tråkig men ska bli skoj att se hur det här fortsätter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 10

Bättre än förra avsnittet, Simon är lite småjobbig fortfarande men har bättrat sig. Nia är en rätt spännande karaktär, nu när hn har blivit utstött av sin far(spiral king) så ska det bli spännande och se hur hennes väg kommer arta sig.

 

Bästa med denna serien är annars när dem slåss. intensiteten är härlig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 10

Nya tjejen äger ju! Utfrågnings-scenen var underhållande.

 

Simon har bra anledning att vara lite sur så jag stör mig inte så mycket på han. Hoppas dock att nästa avsnitt kan innehålla lite mer action dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick arslet ur vagnen och angrep serien med nyfikenhet. Betade precis av episod 10 och jag gillar verkligen det jag har sett hittills. Jag tycker att det här känns som en möjlig "modern klassiker" om jag ska vara ärlig, och redan i första avsnittet förälskade jag mig i färgsättningen och animerings-stilen. Många ser säkert följande uttalande som en skymf, men jag kan inte komma ifrån faktumet att mina tankar dras till Cowboy Beebop... trots att de är så otroligt olika. Jag har svårt att sätta fingret på känslan, men den är där i varje fall. Kanske beror det på kombinationen av karaktärerna, självdistansen i handlingen, attityden och musiken, men vad fan vet jag? De är ju ändå så väldigt olika som sagt, det enda som är lite likt är känslan jag får av att titta.

 

Hur som haver... följer ganska många serier just nu (fler än vad som står i signaturen, för det får inte plats fler tecken i den ^^) men Tengen Toppa Gurren-Lagann är definitivt en av de där jag mest ser fram emot nästa avsnitt. Jag tror bara att det är Claymore (och kanske Death Note såhär på upploppet) som toppar listan i det avseendet.

 

Gillar: Animerings-stilen, attityden, musiken, självdistansen, färgsättningen och karaktärsdesignen (<3 Yoko's "anatomi"... seriens "snygga brud" ser varken ut som en barbie-docka eller en 12-åring för en gångs skull)

 

Ogillar: Den förbannade klockan jag har uppe till vänster på episoderna ^^

 

btw

Är jag den enda som störde mig på attraktionen mellan Kamina och Yoko? Jag vet fanimej inte varför, men eftersom jag ser handligen "ur Simon's synvinkel" så hoppades jag mer på honom. Lite weird egentligen eftersom han bara är en liten spoling och Yoko känns som lite väl "mycket kvinna" för honom. Haha, som sagt... fråga mig inte varför. Enda positiva aspekten i det hela är väl att jag inte "sörjer" Kamina's bortfall riktigt lika mycket som de flesta av er andra verkar göra. Håller visserligen med om att han var den i särklass mest färgstarka karaktären så här långt, så visst fan känns det trist.

 

Jag har ingen aning om det här, men tror ni att serien kommer "hoppa i tiden" snart? Jag menar med tanke på det första man såg i första avsnittet. Jag kanske är helt ute och cyklar dock...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

11
hell fucking yeah XD. besta eppet sen kaminas död. Äntligen kan jag se simon som en värdig efterträdare

 

 

EP 11

Håller med, börjat dra sig upp hur hålet efter Kaminas död. Men Simon faller mig än inte i smaken helt, något med honom som man stör sig på. Giga Drill är bara grym :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

WHAAA!!

 

Fan vad imponerad jag blev av avsnitt 17! Det är ju som en helt annan serie! :D

 

Avsnitt 17 (inga riktiga spoilers)

Spoiler
* Ny öppningslåt -- eller snarare, ny text som återspeglar innehållet något ("Det förflutna behövs inte ångras mer" etc.)

* Animationen och designen av personer och miljö är bra, och stilen är mindre "intensiv". Det blev kanske mindre originellt, men ändå genomtänkt för den riktning de verkar ta serien. De tog verkligen tillvara på tiden de fick av göra avsnitt sexton till recap!

 

* Flygande bilar? Hologramtelefoner? Världen är scifi!

* Rymden!!

 

* Simon har vuxit upp och har blivit en Man! ("Kamina #2", skulle man kunna säga.)

* Rossiu har vuxit upp och ser också rätt manlig ut.

* Nia är Nia -- men med bröst!

* Småbarnen Gimmy och Darry har blivit tonåringar. Darry får väl eventuellt bli lolikon-tittarnas nya lustmoment när Nia nu vuxit upp (kroppsligt).

 

* Stilen var som sagt något mer lågmäld, och passar vad som kan tolkas som en mer scifi-orienterad och dramafokuserad historia. Som i detta avsnitt har vi säkert fler plot-twists att vänta oss: Förräderi, dödsfall, vänner som blir fiender, fiender som blir vänner... och häftiga scifi-element och planetstora robotar!

Jag är imponerad över hur seriens båda partier fungerar, var för sig och ihop. Och fortsätter serien att bättra på sig, så... tja, redan nu så funderar jag på om det inte är 9/10. Det här är Gainax i sitt esse. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...