Hoppa till innehåll
Anime.se

Tengen Toppa Gurren-Lagann


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

Tengen Toppa Gurren-Lagann - 23
Veckans lågvattenmärke får nog bli deras nya uniformer. Yoko's nya kläder ser ju förjävliga ut rent ut sagt. Men men, man kanske vänjer sig.

 

NE

Deras nya kläder är brutala, Yoko med två stjärnor nu på brösten var grymt, Simons kläder var grymast.

 

Hmm

Nja, Simon's kläder funkade bra. Kändes nästan som om de vore designade av Kamina himself. Yoko's däremot... nja, jag tyckte hennes sex-appeal halverades i-och-med klädbytet. Det hör väl visserligen till saken att hon fortfarande har mer sex-appeal än någon annan anime-karaktär jag har stött på trots att den är halverad. ;)

 

Som sagt... troligtvis en vanesak... men jag gillade hennes gamla överdel betydligt bättre. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Himlabrytare Gurren Lagann avsnitt 23.

Spoiler
* Spiralkraften förklarad. Lite intressant, lite småfånigt (på ett bra sätt).

* Och vad är Spiral Nemesis, måntro? Kanske en fiende ännu högre upp än Antispiralerna? :O

* Jag gillar verkligen den där manliga, grova teckningsstilen som används ibland, exempelvis när Simon gav Rossiu på käften.

* Jag kan fortfarande inte undvika att Rossiu påminner mig om Fei från Xenogears.

* Strängteori (membran, 11 dimensioner) och kvantmekanik (något som låter som köpenhamnstolkningen)? Serien ger lite gott åt fysiknörden i mig också!

* "Rymdkapten Garlock"... Träffande beskrivning.

* SUPERGALAX-STOR-GURREN gör entré!

 

Kommande avsnitt?

Spoiler
1: Jag hoppas Supergalax-stor-Gurren blir en mecha med förmågan att krossa planeter med sina nävar! (Inte att den bara är ett rymdfartyg hela tiden.)

2: Är detta någon ny? Eller är det bara Zoushi?

3: Klippet från allra första avsnittet kan mycket möjligtvis vara från efter denna kommande stora strid. Det fanns med någon på bryggan som inte riktigt såg ut som en människa. (Och det var inte Viral.) Kanske Spiral Nemesis är en faktisk fiende? Kanske de är den där "rumstidsadministrationen" eller vad det nu kallades?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo... Inte nog med 40%-grejen, de hade skrivit klart sista avsnittet för över ett halvår sedan. De var klara med storyboarden för det före avsnitt 10 hade sänts. De har arbetat med animationen mer än en månad nu. Och dessa "de" är en bunt gamla Gainax-höjdare. (Källa: 7Th i NeoGAF-tråden.)

 

Det kan fan bli grejer, det här. :'D

 

 

Förresten... (Spoilers för 1-23?)

http://xs319.xs.to/xs319/07361/1188788734467.jpg

I lol'd. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

24
... Jag hatar denna underbara otroliga superhäftiga cp serie, VARFÖR DÖR ALL, min hypotes om att en anime måste pffra sina karaktärer håller i men snälla, 3-4 till T______T denna serie sitter nu på THE THRONE OF AWESOME... men snälla, inga mer dödsoffer Buwäääää
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tengen Toppa Gurren-Lagann - 25

Okej, vad ska man egentligen säga? Kittan's död var den första som verkligen "kändes" enligt mig. Kamina's död var för mig mer av en wow-upplevelse, en rak höger utdelad av Gainax. Och jag måste säga att jag tycker synd om Yoko. Alla som har förälskat sig i henne har dött strax efteråt, förutom Simon då, men han har Nia nu. Undrar hur det kommer sluta för hennes del... det skulle vara trist om hon strök med och det vore kul om två av seriens tre huvudroller överlevde. Vem vet, det är svårt att förutspå hur slutet kommer vara. Med tanke på vilka det är som gör serien så har jag bestämt mig för att inte på något sätt ta någonting för givet... eller räkna bort något.

 

Jag antar att det finns de som stör sig på Simon's nya brillor, men trots att de ser lite smålustiga ut tycker jag att de var ett fint litet tecken på att både Kamina och Kittan har betytt mycket för honom.

 

Och ja... transformeringen i slutet gav mig nästan gåshud. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

24-25

Går knappt beskriva med ord vad jag känner efter att ha sett på 24-25 nu, välbehag är kanske en beskrivning och sorg en annan. Att Kittan skulle offra sig själv så där kändes nästan väntat. Nästa person att dö skulle nog vara Yoko då tyvärr, om dom nu bestämmer sig för att stryka någon mer viktig person.

 

Musiken var superskön där i slutet också f.ö.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

26
Underbart avsnitt, blev förvånad över Virals dröm, tyckte den visade en helt annan sida av honom än vad man visats hitills, gillade den verkligen

Torde väll vara uppenbart vad han ville ha? Se på alla andra filmer där en sådan karaktär är med, vad är det han allra helst vill ha? Samma som Viral.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag har inte sett avsnitt 6 som DVD, bara avsnitt 1 och 2, men att serien ska införskaffas är helt solklart. Jag längtar efter att få dra på TTG-L på ett stycke Philips-plasma med Pixel Plus 2 HD (och ambilight <3), knäcka en iskall bira, pilla in en snus och sedan krypa ihop i fosterställning och bara förundras. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler avsnitt 27
Den var fan så bra att man vart tårögd hela avsnittet *snyft* men det skulle ha slutat på ett annat sätt... Ville ju fan inte att han skulle ge upp lagann i slutet... samnt att Nia dog också ännu mera Noooo, Måste hämnta mig ifråna vnsitt kommer nbog skriva mer när alla andra har sett avsnittet också
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

/gråt

/vrål

/snyft

/flex

/bröl

 

Ett väldigt starkt sista avsnitt. Det är med sorg jag vinkar farväl. Något jag är fantastiskt glad över är att Gainax undvek att göra slutet till en enda stor klyscha. Visst, en del saker sved, men då jag generellt sett ogillar krystat klyschiga slut så måste jag säga att det var betydligt bättre såhär.

 

Hmm... det kliar i fingrarna, men jag ska försöka låta "Vilken anime såg du klart senast?" vara tills imorrn, eller kanske helt och hållet. Om jag försökte summera åsikterna om den här serien nu ikväll så skulle det troligtvis bara bli testosteron-stinn pannkaka av det hela. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...