Hoppa till innehåll
Anime.se

Tengen Toppa Gurren-Lagann


Kaishen
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...
  • 5 months later...

En till grej som jag kom på att jag ogillade i Lagann-hen

När Simon sitter i fängelset så trollar han fram en drill. Jag antar att han på något sätt formar sin spiralenergi. Samma sak i slutet så får han en tjock drill på armen. Det ska han inte kunna :(

 

För det första: Det ska inte kunna synas när Simons spiralenergi läcker ur honom. Den enda som vi sett kunnat göra det är Boota i mänsklig form. Vilket gör sense. Han var väldigt stark som grismulvad (?) så det funkar att han blir liek starkast av alla som humanoid. I serien kunde inte Simons energi ta form utanför honom förens arc gurren lagann.

 

För det andra: Att materialisera en fet drill ska inte gå utan hjälp av teknologi. Det är väl det som är hela syftet med lagann och gunmens. Man skulle kanske kunna ursäkta det med att dom är i super spiral space, men jag tycker ändå det är mest bara... konstigt.

 

Det är såna här grejer som gör att jag gillar serien så mycket. Det var riktigt överdrivet för att få maximal awesomeness, men när man funder kan man komma fram till vissa fysiska lagar (eller koncept snarare) som gör någorlunda sense, så kommer filmen och kastar det åt sidan :/

 

Nåväl. jag ska väl sätta mig i något mörkt skrymsle och utropa "Humbug!" från och till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Efter att jag har tjatat på en kompis att titta på Tengen Toppa Gurren Lagann så har äntligen börjat se den och alldeles nyss fick jag en reaktion av honom efter att han har sett ett viktigt avsnitt från serien.

 

[spoiler=Spoiler från ett viktigt avsnitt, titta bara om du sett serien.]Kopierat direkt från Skype chatten:

"fuck tengen toppa."

"Hur kan dom göra en serie där en huvudperson som kamina dör i avsnitt 8..."

"CPn"

Jag vet inte varför men jag tyckte att det var en rolig reaktion, han har inte sett så många animéer så jag antar att han inte är van att viktiga personer kan dö under seriens gång.

 

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att jag har tjatat på en kompis att titta på Tengen Toppa Gurren Lagann så har äntligen börjat se den och alldeles nyss fick jag en reaktion av honom efter att han har sett ett viktigt avsnitt från serien.

 

Fortfarande inte sett TTGL. Och efter som du hade tjatat så skulle jag säga att du tycker att den är bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja jag gillar den väldigt mycket, så pass mycket att jag ser den som min absoluta favoritserie genom tiderna.

 

En annan anledning varför jag tjatade om just TTGL så är det för att jag vill få honom att inse att det finns mer genrer än just shounen och då tycker jag att TTGL är en bra brygga mellan shounen och mecha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja jag gillar den väldigt mycket, så pass mycket att jag ser den som min absoluta favoritserie genom tiderna.

 

En annan anledning varför jag tjatade om just TTGL så är det för att jag vill få honom att inse att det finns mer genrer än just shounen och då tycker jag att TTGL är en bra brygga mellan shounen och mecha.

 

Jag brukar hålla mig borta från shounen. Men jag ska kolla på den...... sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

ÄNTLIGEN! Gurren Lagann kommer på Blu-ray! Och inte vilken ynka box som helst, utan en BD-box med hela TV-serien, båda filmerna, tevespels-OVA:n, båda Parallel Works, den där Yoko-musikvideon samt bonusmaterial, på 10 BD-skivor. Därtill kommer fem skivor som musik-CD och drama-CD. Serien är "remastrad" i HD under regissör Imaishis vaksamma blick, och TV-serien och filmerna har både engelsk text och dubb för oss stackars gaijin. Kommer "givetvis" också med tjocka böcker med hård pärm. (Mer noggrann listning här.)

 

Rekommenderat pris: 53 000 63 000 yen. Men Amazon tar emot förbokningar för under 47 000, motsvarande under 3500 SEK. Inte så illa, ändå!

Redigerad av Sceleris
Tack, wilfried.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...