Hoppa till innehåll
Anime.se

Köpa Manga/Anime i kina?


krypteria
 Share

Rekommenderade inlägg

alltså nu har jag inte varit i Kina än, men så vitt jag vet så är bortåt 95% av allt man hittar i anime väg, antagligen i det mesta av allt annat också, piratkopior. Och piratkopior brukar i regel vara väldigt billiga i jämförelse med det mesta i orginalväg.

 

Men då är det bättre att ladda hem, varför sponsra andra som är olagliga, ska man betala för det så ska man betala rätt, alltså köpa orginal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan också bara säga att nästan allt därborta är pirat saker.

 

Min bror har varit där ett par gånger nu och bott där det senaste halvåret och han har inte hittat något som inte är pirat (nästan då).

Så ha inga större förhoppningar om att hitta något billigt orginal

Sry

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr är nästan all manga/anime merchandise som man köper privat eller som återförsäljare i Kina piratkopior.

Även en varning för Ebay där man kan bli ”lurad”

 

Vi på AYA.nu har som princip att aldrig köpa in piratkopierade merchandise.

Men det skulle vara kul att höra hur folk i dessa tider ställer sig till piratkopierad merchandise.

Är det ok?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Vi på AYA.nu har som princip att aldrig köpa in piratkopierade merchandise.

Men det skulle vara kul att höra hur folk i dessa tider ställer sig till piratkopierad merchandise.

Är det ok?

 

det låter som du frågar, "ifall vi skulle köpa in piratkopierat skulle ni köpa det?"

 

Jag är iaf alltid emot piratkopior, de få gånger jag råkat köpa så har jag krävt pengarna tillbaka och hotat med att anmälla till konsumentköpverket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Om du märker att du trippelpostar så kan du väl göra något åt det...

/DB

---------------------

 

Vi på AYA.nu har som princip att aldrig köpa in piratkopierade merchandise.

Men det skulle vara kul att höra hur folk i dessa tider ställer sig till piratkopierad merchandise.

Är det ok?

 

det låter som du frågar, "ifall vi skulle köpa in piratkopierat skulle ni köpa det?"

Nää, det vara mera en fråga för att försöka få igång en diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...