Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilket spel klarade du senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Senaste spelet jag klarade var nog öh… Imperishable Night. Det är läskigt hur länge sedan det är man klarade sig igenom ett spel. För mycket WoW, som ju inte går att klara. (Eller jo, vissa menar ju att det är när man klarar sig utan WoW som man klarat WoW.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Castlevania: Dawn of Sorrow.

 

Tokbra spel på alla punkter, som långt överträffar sin förgångare. Bandesignen, fienderna, magisystemet... allt är otroligt välbalanserat. Även musiken är exceptionell. Helt klart det bästa spelet till DS idag!

 

(...så vitt jag vet; har inte spelat Portrait of Ruins än)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Spelade igenom Baldurs gate II:shadow of Anm igen.

Min personliga favorit när det gäller rollspel, men bara för det tycker jag inte det är ett perfekt spel.

Det är sorglit när man ser spel med så stor potential men som inte lyckas nå ända fram.

 

Ska nog ta och klara Throne of Baal medans jag ändå är på gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelade igenom Baldurs gate II:shadow of Anm igen.

Min personliga favorit när det gäller rollspel, men bara för det tycker jag inte det är ett perfekt spel.

Det är sorglit när man ser spel med så stor potential men som inte lyckas nå ända fram.

 

Ska nog ta och klara Throne of Baal medans jag ändå är på gång.

 

Baldurs Gate är för min del den bästa spelserien någonsin. Spelade ettan som en tok i unga dar. Tycker absolut inte det fattas något, kan faktiskt inte komma på något som kunde gjorts bättre. Det är ett så bra spel för att det är precis som det är, och några såna höjdarspel görs inte längre. Hade faktiskt tänkte ta och spela 2an igen, fast självklart så ska det tidskrävande WoW förhindra detta. :<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelade igenom Baldurs gate II:shadow of Anm igen.

Min personliga favorit när det gäller rollspel, men bara för det tycker jag inte det är ett perfekt spel.

Det är sorglit när man ser spel med så stor potential men som inte lyckas nå ända fram.

 

Ska nog ta och klara Throne of Baal medans jag ändå är på gång.

 

Baldurs Gate är för min del den bästa spelserien någonsin. Spelade ettan som en tok i unga dar. Tycker absolut inte det fattas något, kan faktiskt inte komma på något som kunde gjorts bättre. Det är ett så bra spel för att det är precis som det är, och några såna höjdarspel görs inte längre. Hade faktiskt tänkte ta och spela 2an igen, fast självklart så ska det tidskrävande WoW förhindra detta. :<

 

Även jag skulle säga att det är den bästa spelserien någonsin. Och skulle lätt säga att alla baldurs gate spel är gudomliga att spela.

Men det jag menade var att det ändå inte var helt perfekt, när jag spelar spel försöker jag ofta hitta saker som jag inte tycker borde vara med eller passar inte i själva storyn och sånt. Jag hittade förvånadsvärt lite sådana saker i just Baldurs gate. Mycket mindre än i några andra spel jag spelat, men spelet var bara så jävla nära att bli helt PERFEKT, inte bara ett klart mästerverk. Det var det jag syftade på.

som sagt, tyvärr görs inga spel som är i klass med baldusr gate nuförtiden. Men vem vet, det kanske kommer.

 

Om jag vore du skulle jag ta och sluta med WoW :D jag gjorde det själv för några månader sedan och har just nu inga tankar på att ge mig in i träsket igen. Känns skönt när man kan spela andra spel helhjärtat och inte hela tiden tänka på att man ska raida karazhan om en timma :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även jag skulle säga att det är den bästa spelserien någonsin. Och skulle lätt säga att alla baldurs gate spel är gudomliga att spela.

Men det jag menade var att det ändå inte var helt perfekt, när jag spelar spel försöker jag ofta hitta saker som jag inte tycker borde vara med eller passar inte i själva storyn och sånt. Jag hittade förvånadsvärt lite sådana saker i just Baldurs gate. Mycket mindre än i några andra spel jag spelat, men spelet var bara så jävla nära att bli helt PERFEKT, inte bara ett klart mästerverk. Det var det jag syftade på.

som sagt, tyvärr görs inga spel som är i klass med baldusr gate nuförtiden. Men vem vet, det kanske kommer.

 

Om jag vore du skulle jag ta och sluta med WoW :D jag gjorde det själv för några månader sedan och har just nu inga tankar på att ge mig in i träsket igen. Känns skönt när man kan spela andra spel helhjärtat och inte hela tiden tänka på att man ska raida karazhan om en timma :?

 

Jo det är klart, perfekt är nästan omöjligt att uppnå. :)

 

Och jaaaa, jag tror faktiskt att mitt WoW-spelande kommer ta slut snart igen. :P Jag tröttnar rätt snabbt på saker i allmänhet, så WoW-spelandet brukar typ bli att spela några månader, levla en ny karaktär om jag inte har sparat någon och sen tröttnar jag igen och säljer accountet. Men sen några månader senare blir jag påminnd av någon kompis som fortfarande spelar hur kul det kan vara, så skaffar jag det igen och levlar en ny karaktär men så tröttnar jag igen och så fortsätter det så. Orkar i princip inte raida med min druid längre så jag har börjat levla en hunter nu istället, vilket i och för sig är rätt kul.

 

Meeeen, jag tror faktiskt att jag tar och installerar BG2 first thing tomorrow. Blev så sugen på det nu. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag klarade för ungefär en vecka sedan av Okami. Fantastiskt bra spel och jag rekommenderar det till alla som uppskattar ett spel i samma stil som Zelda. (Men personligen anser jag att Okami gör allting bättre än vad exempelvis Twilight Princess gjorde) Ett av de bästa till Playstation 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...