Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilket spel klarade du senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

senaste spelet jag klarade var Zelda TP. var nog för snart ett halvår sedan. själv tyckte jag inte att det stod upp för namnet "zelda".

 

nä, bästa zelda spelet är nog Wind Waker. bra story och allt. Zelda var inte heller en fjantig prinsessa utan en PIRAT! Yarr!

 

jag håller med de som tycker att okami är bättre än TP. var mysigare på något sätt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Prism Ark

 

Efter ca 2 veckors spelande (runt 50 timmar) så vart jag äntligen klar med detta jätte visual novel RPG i morse, givetvis har jag fortfarande en del extra saker att fixa precis som i vanliga RPGn men alla scenarion är avklarade.

 

Det var allafall ett mycket bra spel, kommer kanske sätta ihop en recension i bishoujo spel tråden någongång om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Bioshock, fick mitt collectors idag(dock haft vanliga nästan en vecka).

 

Fy fan, så fruktansvärt bra spel. Det kommer garanterat att bli top 3 av de bästa spelen i år utan tvekan. Nu tänker jag spela om det fast göra annorlunda(dvs harvest på little sisters) och få ett annat slut!

 

Rekommenderas till alla som älskar FPS/skräck och små rollspelselement.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bioshock tog väl inte direkt genren till 2.0 men det tillhör ett av årets bästa spel utan tvekan(Crysis kan gå och lägga sig då det enda det skitspelet kommer ha är en någorlunda vacker grafik men spyful design).

 

Bioshock har en spännande story, riktigt mysig atmosfär och rapture är ett ställe jag vill återvända till många gånger(Big Daddies är dessutom den coolaste fienden någonsin).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bioshock tog väl inte direkt genren till 2.0 men det tillhör ett av årets bästa spel utan tvekan(Crysis kan gå och lägga sig då det enda det skitspelet kommer ha är en någorlunda vacker grafik men spyful design).

 

Bioshock har en spännande story, riktigt mysig atmosfär och rapture är ett ställe jag vill återvända till många gånger(Big Daddies är dessutom den coolaste fienden någonsin).

 

Exakt =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur man inte kan tycka att Boshock är bra.

Visst man kan inte se fötterna i spelet men Bioshock är inte ensam om det.

Jag ser bara möjligheten att se fötterna som en bonus.

 

Det är framför allt handlingen och bandesignen som gör Bioshock till ett unikt spel som alla måste spela (i alla fall de som tycker om FPS spel).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Puzzle Fighter HD-Remix, ja det är puzzel fighter med HD-grafik, klart det äger vafan.

 

Ang. BioShock, till skillnad från andra så tyckte jag inte om designen på spelet för att miljöerna var inte speciellt omväxlande.

Så när man spelar en lång tid i streck känns det som att man inte kommer någonstans.

Sedan tycker jag att slutet var alldeles för utrdraget och twisten i slutet var alldeles för uppenbar.

Sedan att slutsekvensen bara är 50sek gjorde inte saken bättre heller.

 

Det jag gillade med spelet är dock stridssystemet, interaktiviteten och den snygga grafiken, vattnet är ju über.

Men dock håller jag med Erkefiende att det är väldigt dåligt att inte ha med fötterna, jag trodde att vara ett svävande vapen + armar var förra generationens syndrom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...