Hoppa till innehåll
Anime.se

Bor någon i Japan här?


Keitara
 Share

Rekommenderade inlägg

Problemet är bara att mycket god mat/god mat kostar runt 1500 yen (som billigast och jag hoppas att jag har läst fel) men något måste jag ändå äta... Man kanske skulle hyra lägenhet och laga lite mat på egen hand (hur bra det nu skulle gå...). Jag är lite orolig eftersom jag åker själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Problemet är bara att mycket god mat/god mat kostar runt 1500 yen (som billigast och jag hoppas att jag har läst fel) men något måste jag ändå äta... Man kanske skulle hyra lägenhet och laga lite mat på egen hand (hur bra det nu skulle gå...). Jag är lite orolig eftersom jag åker själv.

Det finns nudelhak och 7-eleven-käk för billiga pengar. Vanliga restauranger håller väl ungefär Stockholmspriser (alltså 100-200 kr för en middag). Hyra lägenhet låter dyrt, min kusin gjorde sitt exjobb i Tokyo och hyrde 10 kvadratmeters lägenhet (med takhöjd på 1.70 i kök och toa) för 8000:- i månaden. Vandrarhem ("gaijin house") är billigare.

Och givetvis är allt billigare på vischan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej... då är det lite svårt.. Blir det inte lite tråkit och vilset när man bor själv i en okäns stad i japan ?

 

Jovisst, jag letar för fullt att hitta någon att åka med men det flesta pluggar nu i höst så det finns ingen chans.

Men jag har något på gång med två män som bor i Japan som är båda, bekants bror (inte samma bekanta) som ska kolla upp lite saker åt mig och hjälpa mig om jag får problem. Den ena bor i Kobe och den andra i Kyoto, men jag får se hur det går...

Men men...jag har iallafall lite mer än en månad kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

skulle nog inte villa bo där efter som ja inte kan språket lr känner nån där. Känns lite segt att lämna kvar alla man känner :S

Men ja skulle villa åka ditt en gång om året och stanna kanske 1 månad lr nåt , ja funderar också på att lära mig språket men de får man se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 10 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...