Hoppa till innehåll
Anime.se

Bor någon i Japan här?


Keitara
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 4 weeks later...

Du är inte i närheten av att vara anpassad till ett japanskt liv så länge du inte bor i landet.

 

Detta.

 

Vidare är jag less på alla ungdomar som tror att Japan är det förgyllda landet av guld och söthet där alla är "söta och snälla" eller "allt är så random xD och litet ^^". Get a grip.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Detta.

 

Vidare är jag less på alla ungdomar som tror att Japan är det förgyllda landet av guld och söthet där alla är "söta och snälla" eller "allt är så random xD och litet ^^". Get a grip.

 

Vet ni inte att Japan för svenskar är lite som USA är för spansktalande flyktingar? Man vill dit för där finns drömmen! Numer också mardrömmen med lite giftiga gaser och diverse andra pågående katastrofer.

 

(hej hej igen, long time no see)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...

det är viktigt att vara förberedd både fysiskt och psykiskDt när man reser utomlands, detta gäller lika mycket för japan som för något annat land. Bor själv i Fukuoka, väldigt trevlig stad och det är finns både mycket stadsliv och nära till natur, framförallt många stränder, vilket är trevligt när det är varmt ute. Det finns inte lika mycket västerlänningar här som i Tokyo, Kyoto och Osaka, men det finns en hel del språkskolor här som har gott rykte. Jag har haft en del kompisar som läst på en skola som heter GenkiJacs som ska vara bra och med resonliga priser.

 

Något som kanske är en fördel med att bo i centrala Japan är att det är lättare att spontanresa runt i landet om du vill göra det under din vistelse. Hade jag själv valt en annan stad att bo i här så skulle det antagligen vara Kyoto, men Fukuoka är där jag trivs bäst :) det finns så många byggnader och människor i japan. jag har tänkt och trycka brevpapper av det bästa kortet som jag tagit på byggnaderna. ska snart hem. saknar föräldrarna jätte mycket. men önskar dig lycka till vad du än bestämmer dig. rekommenderar japan starkt...ha en bra helg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...