Hoppa till innehåll
Anime.se

Fullmetal Alchemist


Mekurion
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Håller med ovastående när man nämner FMP i en FMA tråd,

Låt inte seriernas namn lura er.

Serierna har inte dte minsta att göra med varandra,

Dem är gjorda av 2 olika företag

 

Full Metal Alchemist - Bones

Full Metal Panic - Gonzo

 

Bägge serierna är otroligt sköna,

Men FMA tar udden av många Anime's.

 

För dem som inte sett FMA!

Ge det en chans nu!

Man kollar inte 1 del på en Anime och säger *usch*

Man kollar 3 - 5 st sen kan man börja klaga :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe nej då inte nån Regel precis :rolleyes:

Bara ett tips från en Anime älskare till en annan,

Fick reda på det mistaget när jag kollade på Gundam Seed,

Kollade första delen och var itne imponerad, så jag struntade i serien.

 

Sen fick en kompis mig att kolla in dem 5 första delarna, och jag älskade vad jag såg =D

 

One Piece =)

Jo där får man kolla ett par delar innan man tycker om serien,

Samma med Jubei Chan 2, så otroligt oseriöst men så otroligt skön Serie =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det ju också en fördel ifall man lägger en *SPOILER varning innan man skriver något sådan Herid Fel Detta är för de som kanske kommer att läsa i trådan och som inte har sett serien så kan det underlätta lite för att den 'tanken' är en spoiler! Inget illa menat!

 

Iaf, så tycker jag att detta är klart en schysst serie. Men med tanke på att Bones (Rahxephon, Wolf's Rain, Scrapped Princess) ligger bakom animationen så är det ju inte konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ahh. Ursäkta Anji.. Jag har en dålig ovana att inte tänka mig för när jag spoilar..... Men, det är för det första bara en spekulation, inte fakta...

 

 

du kan då gärna ta och ändra på ditt inlägg så att fler folk inte går i samma fälla. spoilers är jobbiga. även om de bara är gissningar och egentligen inte borde klassas som spoilers.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är då ett undantag ifrån er andra. Som jag brukar vara. Första avsnittet är allt som jag behöver för att bestämma om jag vill se resten eller ej. Hittils har jag inte haft fel en enda gång.

 

I och med att jag läste mangan av FMA förre jag såg första avsnittet visste jag vad som skulle komma. Eller delar av det. Tack vare att jag redan var intreserad fortsatte jag, de har hittils inte gjort mig besvikna.

 

Gundam Seed, Love Hina, Wolf´s Rain + en stor mängd till anime har jag börjat kolla på enbart efter att ha sett första avsnittet. Första avsnittet berättar en hel del som serien. Om den är värd att kolla på bland annat...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är då ett undantag ifrån er andra. Som jag brukar vara. Första avsnittet är allt som jag behöver för att bestämma om jag vill se resten eller ej. Hittils har jag inte haft fel en enda gång.

 

har du kollat på Kimi ga nozomu eien? bedömde du isåfall den serien efter första avsnittet? den serien ändrar ju en del på sin handling efter ett par avsnitt in i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är då ett undantag ifrån er andra. Som jag brukar vara. Första avsnittet är allt som jag behöver för att bestämma om jag vill se resten eller ej. Hittils har jag inte haft fel en enda gång.

 

har du kollat på Kimi ga nozomu eien? bedömde du isåfall den serien efter första avsnittet? den serien ändrar ju en del på sin handling efter ett par avsnitt in i serien.

Ja, jag har sett alla avsnitt av kimiga nozomy eien. Och ja, jag kollade på första avsnittet och såg att den var värd att kollas på. Mest tror jag pågrund av Hayase...

att den sedan tog en sådan kurs var bara en positiv överaskning, litet i alla fall...

något skulle ske, vad säger jag inte. Men det som skedde var inte vad jag trodde...

 

bra att FMA har så stora skillnader emot mangan faktiskt. Får man litet nytänkande då man sitter med de nya kapitlen eller det nya avsnittet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ahh. Ursäkta Anji.. Jag har en dålig ovana att inte tänka mig för när jag spoilar..... Men, det är för det första bara en spekulation, inte fakta...

 

Det är lugnt. Glöm inte av spoiler varningen bara. Det underlättar som sagt för en del människor. :D

 

Nemen Anji välkommen mannen =D

 

hehe man tackar!

 

...larc... now that's what I call music :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...