Hoppa till innehåll
Anime.se

Fullmetal Alchemist


Mekurion
 Share

Rekommenderade inlägg

Beror på vilken sida...

Alla avsnitt har ju redan kommit ut!

 

As bra anime serie!

Den bästa hittills asså!!

 

 

*spoiler*

 

 

 

 

 

 

 

 

Ett fel som man märkte var att när Edvard blev helad av Alphonso så fick han tillbaka till sina armar.

när man såg honom med sin farsa sen då hade han metall arm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Ett fel som man märkte var att när Edvard blev helad av Alphonso så fick han tillbaka till sina armar.

när man såg honom med sin farsa sen då hade han metall arm

 

 

 

*spoiler*

 

 

 

 

 

 

 

 

Kanske för att han åkte igenom porten igen, vem vet?

Det var ju ändå inte hans "riktiga" arm och ben som han hade, den hade ju fortfarande wrath.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Sorry :(

Jag tänkte inte på det... :(

 

*SPOLIER*

 

 

 

 

 

 

 

Ett annat fel är ju när Al kände på Ed.

Han sa typ:

Ser ni, han är fortfarande varm...

 

Al kan ju inte känna värme eller något sånt...

 

(Märkte det efter att jag tittade på det avsnitt 2 ggr)

 

Och ja.

Det ska komma en FMA the movie (vet dock inte när)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket bra serie i sin helhet. Underbar musik och väldigt snyggt animerad.

Jag tyckte dock slutet var en liten besvikelse.

 

 

*SPOILERS*

 

 

 

 

 

 

Jag skulle hellre sett ett lite sorgligare slut, där när Edward dog, om de skulle försökt sluta den där på något sett, eller varför inte när Al dog?

Mustang och Al skulle förblivit döda, eller låt gå för Al, men när man fick se att Mustang levde blev jag lite paff och missnöjd(blev skjuten i ögat och överlever?). Ed och Al's tränare verkade ju må väldigt bra i slutet också, vilket såg lite skumt ut. Jag menar, hon var ju döende under en lång tid, fast nu verkade hon må bra :/

Vi får se vad filmen har att komma med, men som det ser ut nu tycker jag inte den verkar så intressant(om de väljer att göra den kring Ed och Al's strävan att få möta varandra). Serier bör inte ha avslutande filmer enligt mig.

 

Manga Master: Det var inget fel med att Edward hade sin automail på andra sidan porten(andra världen), han sa ju själv att när han försökte få tillbaka Al så vaknade han plöstligt på andra sidan med sin automail...

Anledningen till att Al kunde känna värme är ganska tydlig, han var ju "the philosopher's stone".

Filmen kommer runt sommaren 2005.

 

Men som sagt, jag var inte nöjd med slutet, ett slut av sorten Gungrave eller Cowboy Bebop skulle gjort mig mer nöjd :)

Ett slut som det här passar inte in i den "mörka" delen av serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett annat fel är ju när Al kände på Ed.

Han sa typ:

Ser ni, han är fortfarande varm...

 

Det är nog inget fel. Al sa antagligen så eftersom han visste att Ed inte var död och att han själv fortfarande var människa. Det var mer av en liten hint är ett statement.

 

Filmen tar vid 2 år efter slutet i serien. Ett "måste se" ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

LÄS INTE DET HÄR OM DU INTE SETT KLART FMA FÖR SJUTTON BÖVLAR!

 

 

Jag skulle hellre sett ett lite sorgligare slut

Jag håller med dig om det! Jag önskade att serien skulle ta slut med PRECIS sista scenen ut avsnitt 50 och att allt sedan bara skulle sluta. Inte för att jag på något sätt tycker illa om någon (tvärtom älskar) men bara för att visa att animen VÅGAR göra saker. Fatta känslan av att ALLA trådar och frågor hänger i luften och så släcker någon i rummet.

 

Angående Roy Mustang (han är coolast) så älskade jag hans slut! Det var precis det han förtjänade! (Vad jag minns blev han aldrig skjuten i ögat, snarare mörbultad av en arg homonculi)

 

Wilcon skrev vidare:

"Ed och Al's tränare verkade ju må väldigt bra i slutet också, vilket såg lite skumt ut. Jag menar, hon var ju döende under en lång tid, fast nu verkade hon må bra :/"

 

Jo lite skumt men kanske så hamnade Izumi i en fysisk svacka och mental stress under serien. Jag menar, det är inte lite påfrestande för nerverna att handkas med saker som Edward och Alfons, sin unge och att motsätta sig militärmakten. Men hjälp av sin beskyddare klarade hon sig ur sin formssvacka och på slutet mådde hon bättre.

 

Wilcon skrev även:

"Vi får se vad filmen har att komma med, men som det ser ut nu tycker jag inte den verkar så intressant(om de väljer att göra den kring Ed och Al's strävan att få möta varandra). Serier bör inte ha avslutande filmer enligt mig."

 

Du har ett par poäng där. Jag tokgillade slutet av serien. Det SKA hänga ouppklarade frågor och problem kvar i serien. Hoppas det inte löser sig i filmen bara för att frågorna ska hänga kvar ^^ (klockan är 1 på natten hjärnan vilar men inte fingrarna)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
FMA är den bästa serie jag någonsin sett. Jag betvivlar att det GÅR att anse den som fålig elle runder medel Och den som gör det har jag ingen respekt för. Enkel fakta inget annat. Jag är egoistist till sinnet men, men. Inget att haka upp sig på...

 

Det är väll en smaksak kanske... och du har aldrig haft nån respekt för någon alls (inte här iallafall)... vilket gör dig ganska korkad, kan man inte respektera andras åsikter är man bara trög

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler, duh!

Jo lite skumt men kanske så hamnade Izumi i en fysisk svacka och mental stress under serien. Jag menar, det är inte lite påfrestande för nerverna att handkas med saker som Edward och Alfons, sin unge och att motsätta sig militärmakten. Men hjälp av sin beskyddare klarade hon sig ur sin formssvacka och på slutet mådde hon bättre.

 

Jag tror knappast att det beror på nåt så banalt som mental stress.

 

Om du minns så gav hon födsel till ett dödfött barn, för att återväcka barnet till liv så genomförde hon en transmutaion och öppnade porten. Porten tog då en del av hennes invärtes organ i tull för att återföra själen (samma sak som hände med Eds arm och ben). Detta lämnar henne med massiva skador inombords och förhindrar att leva utan smärta, plus en fysisk omöjlighet att leva ett normallångt människoliv.

 

Att hon är helt frisk på slutet är mycket underligt med tanke på hur mycket tankearbete som lades ner på transmutations systemet. Min gissning är att när Ed skickade tillbaka Al så lyckades han få med hennes organ, eftersom hon stod honom nära.

 

Detta är givetvis bara spekulationer förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fortsätter med SPOILERVARNINGEN!

 

Japs: öö, ja jag minns allt det där och om du läse mitt inlägg så var det en fundering till varför hon blev just bättre efter all kris i slutet av serien, inte till varför hon kräks blod. Jag är väl medveten om allt hon gick igenom. Däremot tror jag inte hon fick tillbaka sina organ - hon hade inte sonat för sina brott och Vrede levde fortfarande. Det skulle motsäga för mycket av den universella balansen att hon fick tillbakasina organ. Just därför tror jag att hon mådde bättre mot slutet eftersom all denna psykiska stress då minskades (för att leva med de skador hon har måste hon ju ta det lugnt - det gjorde hon INTE när hon stressade runt). Alltså tror jag man inte behöver gå så långt som att hon fick tillbaka sina organ för att bli bättre - hon kanske bara mådde bättre av att det blev lugn och ro i landet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...