Hoppa till innehåll
Anime.se

Fullmetal Alchemist


Mekurion
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

fullmetal alchemist är en helt underbar serie, fullmetal panic också för den delen...

synd bara att slutet är som det är...

 

Fullmetal Alchemist och Fullmetal Panic är två helt olika serier med ingen som helst koppling till varandra förutom "Fullmetal" namnet. Bara så du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Den är inte direkt någon spoiler, däremot finns det med saker som man indirekt kan dra härleda från de sista avsnitten i animen, så jag skulle inte rekomendera att se den innan du sett klart animen om du är en sån som ser den om och om igen och skannar igenom varje bildruta - då lär du förr eller senare bli rejält spoilad. Jösses skrev jag allt det där i en mening? Satradning, Patrik...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett två trailers, båda väldigt korta.

Den ena visar först en bit av den sista opening till serien, sedan ser man Ed i någon sekund...sen är det slut(en röst gör reklam som vanligt). Usel trailer om ni frågar mig, en enda bild(är inte ens säker på att bilden var från filmen).

 

I den andra jag sett ser man Ed fightas några sekunder...sen tar det slut. Usel trailer denna med, jag fattar inte varför man ens gör sig besväret att göra en trailer om den ska vara såhär kort och usel.

 

Så för att svara på frågan... nej, de visas ingeting om vad filmen ska handla om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
Precis börjat se på FMA! skitbra hittills, är på ep 6. Jag tycker dock den är väldigt sorglig och "stark" hittills, trodde den inte skulle vara av den typen.

 

Om du tycker den e sorglig nu så kommer du verkligen börja släppa tårrar senare i serien... :P jag gjorde det nnå gång hade jag för mig :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Japp, Fullmetal Alchemist är sjukt bra. Rekommenderas starkt till alla som inte har sett den.

 

Faktum är att FMA var min solklara favorit tills dess att jag såg Full Metal Panic. (de har ingenting med varandra att göra, men jag tycktes se att det redan har diskuterats i just den här tråden) ;)

 

Så, nuförtiden tycker jag att FMA är näst bästa serien jag sett, men jag kan ju säga att steget från FMA ner till tredje bästa på min lista är ungefär lika långt som steget från Full Metal Panic till FMA. Det jag försöker säga helt enkelt är att Fullmetal Alchemist sparkar skiten ur alla serier jag någonsin sett utom en, så det får väl ses som ett bra betyg. B)

 

EDIT: lol, såg precis att jag väckte en galet gammal tråd från de döda. Haha, surfade in på sidan genom en sökning på FMA och blev så till mig när jag hittade ett vettigt svenskt forum att jag bara postade. Sorry för den. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Värt att nämna är att Fullmetal Alchemist-mangan skiljer sig något fruktansvärt från animen. Endast ett fåtal scener är desamma, men de utspelar sig ofta under andra omständigheter. Någon gång efter volym 7 börjar serien ta en vändning som inte finns med i animen överhuvudtaget. Mangan är i min mening bra mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Värt att nämna är att Fullmetal Alchemist-mangan skiljer sig något fruktansvärt från animen. Endast ett fåtal scener är desamma, men de utspelar sig ofta under andra omständigheter. Någon gång efter volym 7 börjar serien ta en vändning som inte finns med i animen överhuvudtaget. Mangan är i min mening bra mycket bättre.

 

då blir det definitivt till att läsa den!

FMA, har annars härlig stil, men inte mycket mer... nej usch, sen Filmen gör serien ännu sämre... usch...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...