Hoppa till innehåll
Anime.se

Fullmetal Alchemist


Mekurion
 Share

Rekommenderade inlägg

Håller just nu på att införskaffa mig FMA på ett jättelagligt sätt :) Verkar vara en grym serie att spendera en del av det kommande påsklovet på :P

 

Absolut. You're gonna have a blast! ;)

 

 

 

Värt att nämna är att Fullmetal Alchemist-mangan skiljer sig något fruktansvärt från animen. Endast ett fåtal scener är desamma, men de utspelar sig ofta under andra omständigheter. Någon gång efter volym 7 börjar serien ta en vändning som inte finns med i animen överhuvudtaget. Mangan är i min mening bra mycket bättre.

 

Very true. Något jag däremot inte vet är varför författaren BAD animerarna att inte "följa det skriftliga" längre. Någon som vet? Kanske står någonstans men i så fall har jag inte sett det. (kanske stämmer det inte ens att författaren gjorde det, men jag är rätt säker på att så var fallet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Very true. Något jag däremot inte vet är varför författaren BAD animerarna att inte "följa det skriftliga" längre. Någon som vet? Kanske står någonstans men i så fall har jag inte sett det. (kanske stämmer det inte ens att författaren gjorde det, men jag är rätt säker på att så var fallet)

Jag tror jag har läst det någonstans. Jag vill nästan intala mig att det var för att han ville att animeskaparna skulle få avsluta serien på något sätt de själva tyckte passade (eftersom mangan inte är färdig ännu). Eller så var han med och skrev någon sorts outline till animen också. Men jag minns inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror jag har läst det någonstans. Jag vill nästan intala mig att det var för att han ville att animeskaparna skulle få avsluta serien på något sätt de själva tyckte passade (eftersom mangan inte är färdig ännu). Eller så var han med och skrev någon sorts outline till animen också. Men jag minns inte...

 

Makes sense, och faktiskt tycker jag att det ringer en liten klocka någonstans i bakhuvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror jag har läst det någonstans. Jag vill nästan intala mig att det var för att han ville att animeskaparna skulle få avsluta serien på något sätt de själva tyckte passade (eftersom mangan inte är färdig ännu). Eller så var han med och skrev någon sorts outline till animen också. Men jag minns inte...

 

*Hon. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Värt att nämna är att Fullmetal Alchemist-mangan skiljer sig något fruktansvärt från animen. Endast ett fåtal scener är desamma, men de utspelar sig ofta under andra omständigheter. Någon gång efter volym 7 börjar serien ta en vändning som inte finns med i animen överhuvudtaget. Mangan är i min mening bra mycket bättre.

 

 

Hörde det när jag sett alla avsnitt + filmen och jag blev faktiskt inte så förvånad. På nåt vis så märkte man av det för det var mycket som ändrades i handlingen där runt mitten av serien och bortsett från karaktärerna så hade inte filmen mycket gemensamt med serien. Tycker ändå att det är en av de bästa animeserier jag sett men jag måste ta och läsa mangan!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Nej då, du ska inte alltid lyssna på Mellow, man vet aldrig vad han hittar på! :>

 

Filmen är helt okej, personligen så är jag inte förtjust i den tid som den utspelar sig i. Men det är i alla fall ett trevligare slut än serien (även fast jag inte är överdrivet förtjust i detta slutet heller) och gillar man FMA så ser man filmen, inga men! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

seega regler asså...

visst signatur kan inte vara långa, men seriöst...

Fick in bilden som avatar istället :P hehe

 

Försökte lite skämtsamt sätta dit Meatrose som själv satte dit dig med hjälp av reglerna. ^^

 

Hehe, det var inte det jag gjorde. Det var som svar på Woodie's "o varför inte?" i posten ovan. =P

 

Och sen måste jag säga att jag vette fan hur det ligger till med min signatur. Den håller sig inom tillåten mängd tecken, och jag har använt enterknappen två gånger vilket genererar "3 raders textinmatning". Att sedan ena raden är lite lång bidrar ju till att den breder ut sig på två. Kompenserade med att minska teckenstorleken för att signaturen inte skulle ta så stor plats, men jag tar självfallet bort den om någon tycker den är "blaffig". =P

 

Lite offtopic detta, men men. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Woho, börja på forumet med att skapa en helt onödig tråd...känns som en väldigt bra start ;)

 

Nu i efterhand när jag har läst igenom tråden och även kollat runt så har mina frågor minskat...men inte försvunnit!

 

1. Är det fortfarande värt att läsa Mangan ifall jag har sett klart Animen? Det skiljer sig åt en hel del vad jag förstod så det kanske kommer att kännas mer som ett nytt/alternativt berättelse men det är väl fortfarande värt det? I alla fall får jag hoppas att den har kommit ut på svenska eller åtminstone gör det snart

 

2 I andra delen av sista avsnittet (när efter texten börjar rulla och de förklarar vad har hänt senare) , 51, så hörs en låt i bakgrunden, troligen en rysk. Undrar om någon vet vad låten heter

 

3 Vilka alternativ finns det ifall jag vill köpa hela serien och även långfilmen (ska dock se den innan jag gör förhastade beslut) så att det funkar på min dator? Det spelar väl ingen roll ifall filmerna är region kodade eller inte? Och funkar det på regionsfri dvd eller vad ska man ta sig till? (misstänker att någon kommer hämvisa till en annan tråd som tar upp en liknande fråga men som sagt "inga frågor är för dumma")

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...