Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa animecitatet


Saya
 Share

Rekommenderade inlägg

"Once upon a time, in New York City in 1941... at this club open to all comers to play, night after night, at a club named "Minton's Play House" in Harlem, they play jazz sessions competing with each other. Young jazz men with a new sense are gathering. At last they created a new genre itself. They are sick and tired of the conventional fixed style jazz. They're eager to play jazz more freely as they wish then..." B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

    A: "Men vänta då! Du vet redan mitt namn, eller hur?"
    B: "Ja, är ni inte ers nåd [namn], greve av [plats]?"
    A (osäker): "Jo, jag är [namn] vad-du-nu-sa [namn]. Det känns bara lite konstigt att du vet mitt namn, men jag vet inte ditt. S-så jag undrade... jag vet inte hur det är..."
    (B skiner upp)
    A: (forts.): "...med [ert folk]..."
    B: "Du kan kalla mig [namn]!"
    A (inre monolog): "Det var som om hon förklarade seger i ett krig."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

    B: "Alla ska ha frihet att göra som de vill."
    A: "Men..."
    B: "Med det sagt är det naturligaste sättet att få barn, att kombinera sina gener med gener från den man älskar."
    A: "Det lättar mig att höra."
    B: "Att säga åt någon att man vill ha deras gener är det yttersta sättet att uttrycka sin kärlek för den människan."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske inte.

 

Fler citat, för att jag återupptäckt hur mycket jag gillar personkemin i denna animé.

 

    B: "Till staden?"
    A: "Ja. Det är väl bättre än att gömma sig ute på fälten?"
    B: "Är det inte farligt då?"
    A: "Ja. Men det är lika farligt här. Du var den som sa att vi skulle fortsätta när vi var osäkra. Och så kan vi ju inte få någon mat här. Eller hur? Att svälta ihjäl ute på fälten är förmodligen det näst ovärdigaste sättet att dö på."

 

A och B är samma i alla citat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...