Hoppa till innehåll
Anime.se

Manga Mania lägger ner


Fuu
 Share

Rekommenderade inlägg

Stog i "fakturabrevet" jag fick idag, riktigt sorgligt... :(

Stog att Manga Mania upphör och att Shojo stars kommer istället.

 

vet inte om jag bryr mig eller inte faktist, har prenumererat sedan dag 1... men har inte läst den på typ 1år nu... har redan läst allt som e i den... Shoujo låter mycket bättre :D bara det inte e massa skit manga -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan då. Jag tyckte ju om Manga Mania. Helt klart bättre än Shonen Jump. (Vad händer förresten med de 199kr jag betalade in för bara några dagar sedan för att förnya min prenumeration?)

 

Jag är riktigt orolig för vilket öde som väntar GTO. Jag vill inte att den slutar ges ut på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst är det trist, men jag tror att de flesta kommer att uppskatta den nya tidningen. Den blir kanske ingen ersättare för de som gillade just Manga Mania-serierna, men den har en stark startuppställning med 4 mycket bra serier som jag personligen uppskattar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det suger verkligen tycker inte att shojo stars erkar vara i min smak och shonen jump är inte ens att tänka på. Var den enda mangan jag läste på svenska. Någon som vet om förra numret var det sista eller om det blir ett till? Hur kommer det gå för Air Gear och GTO?

 

(Vad händer förresten med de 199kr jag betalade in för bara några dagar sedan för att förnya min prenumeration?)

Du kommer få ett brev där det står att antingen får du shojo stars om du inte gör ngt åt saken eller så kan du välja mellan pengarna och shonen jump.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det stod på insidan av senaste numret (7/07) av Manga Mania. Ungefär så hemlighetsstämplat var det.

Trevligt att det inte var hemligstämplat längre. :P Inte så lätt att veta alltid.

Har inte läst Skip Beat! själv, men de övriga tre är goda grejer lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det stod på insidan av senaste numret (7/07) av Manga Mania. Ungefär så hemlighetsstämplat var det.

 

Nämen, har de redan gått ut med det!? Vad härligt! Det har varit dödligt jobbigt att inte få prata om det! Aaaaaaaah! *Ronjaskrik*

 

Trevligt att det inte var hemligstämplat längre. :P Inte så lätt att veta alltid.

Har inte läst Skip Beat! själv, men de övriga tre är goda grejer lol.

 

Vad Simon kommer tycka om Skip Beat vet jag inte, men det är jag som översätter den, och efter att ha plöjt de 16 volymer som hittills givits ut i Japan (den lär inte ta slut än på ett tag) kan jag bara säga att den är så JÄKLA GRYM! Första kapitlet är en omedelbar klassiker! Jag tänker inte berätta vad den handlar om, för det första kapitlet vore synd att spoila. ;)

 

Samma mangatecknare har även skrivit den omåttligt populära framtidskomedin (?) Tokyo Crazy Paradise. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det stod på insidan av senaste numret (7/07) av Manga Mania. Ungefär så hemlighetsstämplat var det.

 

Nämen, har de redan gått ut med det!? Vad härligt! Det har varit dödligt jobbigt att inte få prata om det! Aaaaaaaah! *Ronjaskrik*

 

Trevligt att det inte var hemligstämplat längre. :P Inte så lätt att veta alltid.

Har inte läst Skip Beat! själv, men de övriga tre är goda grejer lol.

 

Vad Simon kommer tycka om Skip Beat vet jag inte, men det är jag som översätter den, och efter att ha plöjt de 16 volymer som hittills givits ut i Japan (den lär inte ta slut än på ett tag) kan jag bara säga att den är så JÄKLA GRYM! Första kapitlet är en omedelbar klassiker! Jag tänker inte berätta vad den handlar om, för det första kapitlet vore synd att spoila. ;)

 

Samma mangatecknare har även skrivit den omåttligt populära framtidskomedin (?) Tokyo Crazy Paradise. :)

 

Översätter du jap->sv eller eng->sv (jag tar för givet att den är licensierad i USA)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Från japanska.

 

Det är endast de koreanska serierna som ges ut från Wahlströms som översätts från engelska istället för från originalspråket (och det är i deras fall enbart pga att det har varit svårt att hitta bra översättare enligt dem själva). Alla japanska serier översätts från originalspråket så vitt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

God Child är mycket bra. Jag älskar Kaori Yukis serier. Egentligen är God Child installation nr 5 i serien om Cain. Så det är så att säga bok 6-13 som kommer att gå i Shojo Stars. De första böckerna går att läsa på engelska, men jag hoppas att de kommer på svenska nån gång så att ni får läsa hela berättelsen.

 

Cain-sagan utgår från Kain och Abel-myten och använder mycket religiös symbolik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Även fast jag har förnyat min prenumeration har jag ännu inte fått något besked om att tidningen skall läggas ner och har därför inte heller fått någon information om vad jag kan göra för de pengar jag har betalat in.

 

Jag blir nästan lite orolig.

 

Jag har inte heller fått något besked, läste det först på ett internetforum för några dagar sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fått ett brev från dem. Men för er som inte fått det tipsar jag er att ringa deras kundtjänst antagligen på detta nr: 08-799 63 66 då det är numret man ringer om man vill börja prenumerera. Annars är det ett företag som heter Itella AB som sköter deras kundtjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...