Hoppa till innehåll
Anime.se

vad gör folket till hösten? v.07


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Åker till England 19sept och spelar DoA4 CGS för att försöka bli draftad som professionell DoA4 spelare så kommer jag hem igen 27e, sedan efter det blir det Uppcon dagen efter fram till 30e.

Och sedan den 3dje Oktober åker jag till Seattle för att representera Sverige under World Cyber Games inom DoA.

 

Sedan efter det vet jag inte, beror väll mycket på hur allt det här andra går.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

professionell DoA spelare XD Roflolz.

 

Mmm, får iaf drygt 12k i månaden efter skatt som baslön + bonusar.

Dessutom får jag resa runt och delta i turneringar.

Med andra ord så använder jag mig utav min hobby för att betala för mig hobby.

Sedan om man vinner WCG så får man en trevlig liten boost på 15000$, samt HDTV och andra roliga saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, att finansiera en hobby med en hobby vore lite av en dröm, i varje fall under en kort period av livet. Problemet för mig är att min fallenhet ligger inom Counter-Strike, och konkurrensen där är så sjukligt hög (av förklarliga orsaker) så det gav jag upp för två år sedan. De som seriöst har försökt och varit en god bit på väg vet vilket "prestationsgap" jag talar om. För att komma vidare från en semi-elit-nivå måste man få chansen att spela med de stora, och då måste man först övertyga multimiljonskoncerner, sedan sponsorer som ATI och nVidia, samt slutligen de eliter som redan livnär sig på sporten. Det är nästan omöjligt att "ta sig in", och i slutändan är det ett enda stort waste of time... dessvärre. Det hade varit bättre och betydligt lättare att satsa på en-manna-FPS som Quake, men jag har inte tilltalats av den sortens spel så det spelar egentligen ingen roll. Nog om detta. Sjukt kul för dig Skatan... påminn mig om när det går av stapeln så ska jag definitivt följa matchbotar och hejja. ^^

 

Min höst då, ja den kommer vara fylld av studerande... Molekylär Bioteknik på KTH är det som gäller även i fortsättningen. Frågan är bara om jag kommer pyssla med de kurserna inne på huvudcampus eller om jag kommer pyssla med annat för att senare återuppta bioteknikpluggandet. Det hänger fortfarande lite i luften.

 

Och ja, jag kommer följa Clannad maniskt... det förtjänar helt klart en plats på planeringslistan. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åker till England 19sept och spelar DoA4 CGS för att försöka bli draftad som professionell DoA4 spelare så kommer jag hem igen 27e, sedan efter det blir det Uppcon dagen efter fram till 30e.

Och sedan den 3dje Oktober åker jag till Seattle för att representera Sverige under World Cyber Games inom DoA.

 

Sedan efter det vet jag inte, beror väll mycket på hur allt det här andra går.

 

Min lilla tös har vuxit upp, tiden har gått så fort och du reser runt som vilken annan affärsman som helst..

 

*host*

 

Nämen jag är jäkligt imponerad av dig, hoppas verkligen att du blir draftad och hoppas självklart att du vinner WCG. Och när du åker till Seattle så måste du ha på dig din Skatan-mössa! :D

 

Själv ska jag börja sista året på gymnasiet. Medieprogrammet med inriktningen Foto, får förhoppningsvis börja japanska kurs 1 i "granngymnasiet". Ska väl försöka få tag på ett mindre arbete för att få in lite pengar, men får se hur det blir med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meatrose: Jag vet exakt vad du menar med det där hoppet mellan Elit och semi-elit.

Grejen med dom som redan är med i stora team som SK och liknande är att eftersom de livnär sig på det de gör så kan de ägna sig helt åt det, inte bara göra det på sidan då man inte jobbar/går i skolan.

Vilket i sin tur gör att de kan nöta in varje map, varje litet trick som går att använda och en massa annat säkert 4ggr så snabbt som alla andra.

Det är det som gör det så himla svårt att komma in eftersom man antagligen inte har de möjligheterna själv.

Självklart skriver jag här när det bär av till England för CGS, fram till dess så kommer det bli en massa träning och ännu mer träning.

Dock har jag lirat 5 timmar i streck precis så nu tar jag en liten paus.

 

Kakan: Visst gör den, förra året satt man i klassrummet och nu åker man runt i världen och spöar skiten ur folk ;D

Dock så kan jag säga att jag antagligen inte kommer ha på mig min Skatan-mössa, då jag sorgligt nog har börjat tröttna på den.

Vilket ställt mig frågan var jag skall fästa alla mina animepins.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Um, jag tänker gå till arbetsförmedlingen och ansöka om arbetslöshetsersättning samt leta jobb. Tyvärr blev det inte att ansöka till språkskola i Japan detta året pga av dålig ekonomi men nästa år så!

Vad är det för arbetslöshetsersättning du hade tänkt dig?

 

 

För min del blir det till att söka arbete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det för arbetslöshetsersättning du hade tänkt dig?

 

 

För min del blir det till att söka arbete.

 

Jag måste först försöka få någon form av A-kassa enligt lagen i alla fall, måste även vara inskriven på ams och aktivt söka jobb. Ersättningen får man efter man varit ansluten till en kassa i 12 månader + jobbat i 6 månader och uppfyller resterande krav. Har inte riktigt koll på allting än eftersom jag inte har varit nere på ams och snackat så mycket med dem än.

 

Hoppas i alla fall på någon form av ersättning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det för arbetslöshetsersättning du hade tänkt dig?

 

 

För min del blir det till att söka arbete.

 

Jag måste först försöka få någon form av A-kassa enligt lagen i alla fall, måste även vara inskriven på ams och aktivt söka jobb. Ersättningen får man efter man varit ansluten till en kassa i 12 månader + jobbat i 6 månader och uppfyller resterande krav. Har inte riktigt koll på allting än eftersom jag inte har varit nere på ams och snackat så mycket med dem än.

 

Hoppas i alla fall på någon form av ersättning.

 

Om du inte får A-kassa så får du socialbidrag, förutsatt att du försöker göra något åt din situation (söka jobb). Kontakta din kommuns socialförvaltning för vidare information.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Om du inte får A-kassa så får du socialbidrag, förutsatt att du försöker göra något åt din situation (söka jobb). Kontakta din kommuns socialförvaltning för vidare information.

 

Jag vet redan hur allting ligger till och eftersom jag har jobbat i ca 11 månader innan så kommer jag ha rätt så stor chans till att få någon form av bidrag. Jag kommer söka jobb varje dag, det är ju en självklarhet.

 

Ska försöka få Alfakassa, det är den enda " kassan " som inte kräver att man blir medlem. Får ca 320kronor MAXIMALT där vilket jag tycker är helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...