Hoppa till innehåll
Anime.se

Forumträff, ngn som är intresserad tro?


Är du intresserad av forumträff i Sthlm?  

78 medlemmar har röstat

  1. 1. Är du intresserad av forumträff i Sthlm?

    • Ja
      33
    • Kanske...
      30
    • Nej
      15


Rekommenderade inlägg

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Tror inte det kommer bli ngt större problem faktiskt. Om man väl har bestämt plats och tid och ser ngn sitta och vänta på platsen där man skulle träffas exact samma tid, så är det bara till att fråga ngt i stil med: "Från anime.se tro?" Eller "Gillar du NGE?" ^^

 

Det löser man rätt lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte det kommer bli ngt större problem faktiskt. Om man väl har bestämt plats och tid och ser ngn sitta och vänta på platsen där man skulle träffas exact samma tid, så är det bara till att fråga ngt i stil med: "Från anime.se tro?" Eller "Gillar du NGE?" ^^

 

Det löser man rätt lätt.

 

sant...

 

Mm, brukar inte vara något problem.

Men vilket datum skall vi bestämma?

Vi borde kanske göra en poll med några datum i..

 

det borde vi...dock kommer nu det som oftast jag och mina komipsar har problem med...att kuna bestämma ett datum som alla kan...vilket aldrig går...så det bästa är la att ta det på någon helg...det är la då alla kan....elle iaf dom mesta... elle vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så har man kommit hem från semestern(Fast jag åker imogon igen)

___Naruto___ snackade om nån forumträff och jag hajade inte så mycket. Men nu när jag läst allt vad ElgeN &% har att säga och jag tycker att det lååter vettigt! Det är ju bara det här med datumet. Men jag tror, hoppas, och ber om att jag ska kunna komma!

Sen är det ju det att varken jag eller ___Naruto___ är så värst gamla. Men ni får väl ta hand om oss

 

För övrigt tycker jag att det var bra inisiativ(eller hur det stavas) av ElgeN (och ikkari???) att föreslå en träff. Cred till er!

 

Ojdå jag råka göra en ny tråd itsället för att svara. Klantigt... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det här kanske inte är en fullt så bra ide men tänkte höra hur ni tycker...vad sägs om att hyra biograffen här i strora staden Hjo och se på anime? biograffen kan säkert hjälpa till att få fram något.. fast det kasnke blir för stor kostnad...men dock tror ja inte dom tar allt för mycket...ska jag kolla upp om det går eller? då kanske datumet måste flyttas fram...men men...vad tror ni? finns även hotel och dyligheter inom hundra meter så det ska nog inte vara någon större fara.. när det gäller det..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det här kanske inte är en fullt så bra ide men tänkte höra hur ni tycker...vad sägs om att hyra biograffen här i strora staden Hjo och se på anime? biograffen kan säkert hjälpa till att få fram något.. fast det kasnke blir för stor kostnad...men dock tror ja inte dom tar allt för mycket...ska jag kolla upp om det går eller? då kanske datumet måste flyttas fram...men men...vad tror ni? finns även hotel och dyligheter inom hundra meter så det ska nog inte vara någon större fara.. när det gäller det..

 

 

 

Hyra hela bion huh? Det borde kosta ganska mycket. Men om vi är många(vilket vi tycks bli) som delar på priset kanske inte slutsumman blir så mycket. om jag är skeptisk till om dem överhuvudtaget har nån anime. Kanske. Hur som kanske det är en bra ide.

 

P.S

Vart ligger Hjo?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hyra hela bion huh? Det borde kosta ganska mycket. Men om vi är många(vilket vi tycks bli) som delar på priset kanske inte slutsumman blir så mycket. om jag är skeptisk till om dem överhuvudtaget har nån anime. Kanske. Hur som kanske det är en bra ide.

 

P.S

Vart ligger Hjo?

 

bion är inte stor så det är nog inte så dyrt. är inte säker iofs. men det får ja kolla upp och det är tillräkligt många som skulle vilja...och den kan la beställa anime från andra ställen?

och vi får nog plats...typ 250 platser...(tror ja. är inte helt säker.)

http://www.hjo.se/karta.htm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

250 platser borde räcka. Och som du säger kan dom nog beställa anime eller nåt. Bra karta förresten :D Och om du är bosatt i Hjo så kan alla komma till dig sen(SOM OM >:D )Skämt å sido, Men jag tror på att det kan va något. Väntar på fakta...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är visserligen kanske lite sent ute nu, men, jag åker gärna på en forumträff i Stockholm :)

Jag undrar bara om det skulle vara en endagsträff eller en flerdagsträff? I vilket fall som, skulle jag nog behöva någonstans att sova, vilket skulle kunna bli knepigt.. men det löser man alltid. Skriv upp mig på listan iaf.. :)

Skulle nog föredra att ha träffen efter sommarlovet, är rätt uppbokat fram tills skolstarten..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ojoj, har inte missat så jätte mkt ändå.

 

Jag har varit i Bulgarien nu 2 veckor och supit skallen av mig varje dag, festat som en gnu och haft renskiten, men samtidigt otroooooligt jävla roligt. Så ni får helt enkelt ursäkta min inaktivitet här.

 

Nu så till det ikkari skrev. Jag tror inte alla är villiga att lägga ner så mkt pengar faktiskt. Och att hyra en biograf till bara en film är bara det hyffsat dyrt. Nu vet jag inte hur det är i Hjo visserligen, men billigt kan det inte vara. Sedan om vi nu hade tänkt att se flertalet filmer så kommer det bli ännu dyrare. Och till sist, om det var tänkt att sova kvar i Hjo, så kommer hotellet även det, att kosta pengar. Alltså kommer denna trip bli väldigt dyr för väldigt många. Dock så skulle det varit jävligt skoj, så kolla gärna upp priser och bevisa att jag har fel.

 

Nu skulle jag kunna ha denna träff när som helst igentligen, så mitt förslag är ngn ggn i mitten av Augusti. Det kanske är lite för kort varsel nu, men det tror jag skulle vara passande för alla som har lite sommarlov osv nu.

Aktivitet är rätt svårt att komma på just nu tycker jag. Hade alla varit över 18, så hade en krogrunda suttit väldigt fint. Enligt mig. Men eftersom vi inte är det, och det gör absolut inget - alla är välkommna, så får vi hitta på ngt annat!

*Tänker så det knakar* - Det finns faktiskt rätt mkt man kan göra i sthlm. Att gå på en Bio kanske inte skulle vara helt fel, dock så blir det kanske inte så animerelaterat, men det tycker jag inte att det måste vara. Hela gänget kan käka lite middag innan och snacka skit (mest anime? ^^) antagligen kommer vi vara lite uppdelade eftersom vi är så många. Men man fixar mötesplatser osv hela tiden, så det bör inte vara några probs.

Gröna lund? T_T

Det jag tycker är det viktigaste iaf, är att vi käkar en middag eller dylikt tillsammans. Jag tror det blir lättast att lära känna varandra då och prata om olika saker. Att prata tror jag inte blir så jättestora problem, med tanke på att vi alla har samma intresse. : )

 

Nu får folk gärna komma med synpunkter på det jag skrev, och gärna dirigera om förslag, eller komma med nya, samt tidpunkter.

 

Kiko, Skutty, Gafvert. Jag skriver iaf upp er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bor i Göteborg så det blir inget STHLM iaf..

Kan man inte mötas någonstans mittimellan? :D

LAN kanske? (Har inte läst igenom riktigt allt så jag vet inte om just LAN redan finns som förslag.. Är lite efter i den här tråden om man säger så :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan ElgeN. Kul att du är tillbaka!

 

Asiatsik mat låter kul. (Med tanke på att alla verkar kunna mer om Japan än om Sverige) Det är nog sant det som ElgeN säger att man kär käänna varandra bättre över en middag.

Jag går med på de flesta aktiviterter(såsom LAN, midag, bio osv) Allt låter hel KUL. Men man får ta i beräkningen att vi är ganksa många också. Om vo skulle lana krävs ett helt gäng av datorer(fast det måste det alltid vara när man lanar). Man kanske inte skulle Lana ändå.. Det kanske förstör hela Anime saken liksom. Jag vet inte.

MAn kanske kunde göra något schema? Nördigt men ändå. Typ:

 

Mötas vid ***(alla presenterar sig å så)

Gå till SF-bokhandeln(tex)

Gå på Bio

Tar en fika

Nån aktivitet(nåt i stil med det som Gafvert snackade om)

Avsluta med Asiatisk middag

(ytterligare aktivitet?)

Hemfärd

 

Detta var bara ett ex. Jag bara skrev ner lite som kommit upp. Inget bestämt!! För övrigt kan jag nog de mesta dagarna.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...