Hoppa till innehåll
Anime.se

Japan


Xenocloud
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjena

 

Är det någon här som har varit i Japan?

 

Är japan så bra som det ser ut på bilder och vad man har hört?

Om någon nu har varit där kan ni då berätta vad man kan hitta på för kul.

Vad man ska göra och vad man inte ska göra?

 

Jag själv har inte varit där men ska när jag blir lite äldre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åk dit o se ;) det är värt resan.

 

Sj ska jag åka dit när jag gått ur skolan för att prova japanernas sätt att träna taijutsu.

 

Men jag kan rekomendera att ska du åka till japan så ska du ha med rikligt med pengar och verkligen ha planerat din resa ner dit.. och du ska nog inte åka ner själv utan någon kompis eller släckting.

 

Det kostar att vara där. pluss att åker man dit så är det värt att spendera 10k per vecka. Det är ju trotts allt teknikens mecca! :D

 

Kul grejer att göra i japan. skulle väll kunna vara att åka till tokyo, eller akihabara o kolla in statsdelen som är likastor som göteborg med bara tekniska affärer.

 

Eller varför inte åka o kolla på det som jag tror alla älskar ;) SUMO!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar jättebra i Japan, iaf när man lyssnar på min lärares berättelser då när han var i Japan :D

Mjo det verkar bra. Om jag ska åka till Japan någon gång så blir det nog inte med flyg.. För dyrt.. Tar transibiriska järnvägen till Kina sen båt över eller nåt :D Fast om jag vinner på lotto eller nåt blir det flyg :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit på flygplatsen i Tokyo i några timmar. Räknas det?

 

Jag tänker flytta till Japan, alternativt USA när jag är klar med min utbildning. Jag tänker inte under några omständigheter bo kvar i Sverige. Jo, kanske, om högern styr det här landet, och skatterna sänks. Då kan jag tänka mig att stanna kvar.

 

Det var lite off-topic, men jag vill bara säga att jag planerar att flytta till Japan och jobba där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk på att svårt att få jobb i Japan som icke japan. Japan är ett ganska stängt land vet ni.. Fast man kan ju alltid arbeta på amerikanska företag i Japan :D (eller liknande) det går att få jobb men det är svårt om man inte kan flytande japanska etc. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var i Japan sommaren 2001 i en vecka, åkte runt lite hit och dit. Var inte så insatt i var man kunde åka för att handla och sådant då, var väldigt dåligt förberedd.. men jag besökte lite småroliga ställen, muséer, Tokyo Tower, Pokémon Center Tokyo och, minns inte vad det heter, men det var ett shrine som endast kejsaren fick gå längst in i. Japaner är lika snälla som alla säger, om inte snällare. Ta upp en karta och se allmänt förvirrad ut så kommer det komma fram minst två japaner och fråga om du behöver hjälp. Är du dessutom blond blir det ännu roligare, speciellt om du är tjej. ;) Var även i Ginza, shoppingparadise! Det enda jag kan säga är väl.. ÅK INTE DIT PÅ SOMMARLOVET. Det var 40 grader en av dagarna. Skulle vilja åka dit på våren för att få se körsbärsblomm.. nåväl..

 

Och nej, min familj är inte stenrik. ;) Det var min pappa och jag som åkte dit, han åkte dit med jobbet och jag var under 14 år då och åkte väldigt billigt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk på att svårt att få jobb i Japan som icke japan. Japan är ett ganska stängt land vet ni.. Fast man kan ju alltid arbeta på amerikanska företag i Japan :D (eller liknande) det går att få jobb men det är svårt om man inte kan flytande japanska etc. :)

 

Jo, men grafiker och spelprogrammerare är eftertraktade.

Jag ska bli programmerare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var i Japan sommaren 2001 i en vecka, åkte runt lite hit och dit. Var inte så insatt i var man kunde åka för att handla och sådant då, var väldigt dåligt förberedd.. men jag besökte lite småroliga ställen, muséer, Tokyo Tower, Pokémon Center Tokyo och, minns inte vad det heter, men det var ett shrine som endast kejsaren fick gå längst in i. Japaner är lika snälla som alla säger, om inte snällare. Ta upp en karta och se allmänt förvirrad ut så kommer det komma fram minst två japaner och fråga om du behöver hjälp. Är du dessutom blond blir det ännu roligare, speciellt om du är tjej. ;) Var även i Ginza, shoppingparadise! Det enda jag kan säga är väl.. ÅK INTE DIT PÅ SOMMARLOVET. Det var 40 grader en av dagarna. Skulle vilja åka dit på våren för att få se körsbärsblomm.. nåväl..

 

Och nej, min familj är inte stenrik. ;) Det var min pappa och jag som åkte dit, han åkte dit med jobbet och jag var under 14 år då och åkte väldigt billigt. :P

 

Jag vill också åka till Japan!! :P Blir så frestad :D Synd att du inte var inne på butiken Manadrake eller vad den heter, de har myyyyycket manga har jag hört :D

 

Jag vill åka till Japan! :P Måste dra ihop ett gäng folk.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bodde där för 6 år sen, då jag var 7-9 år gammal. Det var jättekul! Jag bodde i Yokohama, en bit söder från Tokyo. Det som är så skoj är att det är väldigt annorlunda från Sverige..och maten var super, slurp Men jag var ju ganska liten då.. Men Tokyo är riktigt häftit...och ja, om man ska till Japan borde man ha me massa pengar o köpa massa elektroniska saker.

 

Jag hörde också på radion att det är ganska billigt att bo i Japan, maten skulle iaf vara billig, man kunde få ett helt kvällsmål för en 20 lapp eller nåt...

 

Som Freytag sa: Jag tänker flytta till Japan, alternativt USA när jag är klar med min utbildning. Jag tänker inte under några omständigheter bo kvar i Sverige.

 

Exakt det jag har planerat. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett råd: Jag ska sticka till japan snart, ska bara stadga ekonomin, men jag har fixat ett flertal vänner i japan. Genom dom kan man fixa job, bostad med mera (räkna dock inte med något lyx). Enda problemet är igentligen att fixa visum, det är rätt svårt i japan. Att bli permanent medborgare är näst intil omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ähh va fan bara åka dit o robba nån rik snubbe ju... sen har man cash...

 

funderar allvarligt på att åka dit o bli rik på att odla ganja på min gård, sen sitter jag där o röker på, sexa med min (edit: japanska) fru och glor anime dagarna i ända...

 

edit: var snälla o inse ironin nu...

 

men iaf, nån som vet ungefär vad man har för rättsskydd som utlänning där? nån som vet vad de har för lagar angående alkohol, tobak o gräs?

 

aja... som min polare sa."japan e nice, skulle fan kunna tänka mig att bo där om jag var japan"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ähh va fan bara åka dit o robba nån rik snubbe ju... sen har man cash...

 

funderar allvarligt på att åka dit o bli rik på att odla ganja på min gård, sen sitter jag där o röker på, sexa med min (edit: japanska) fru och glor anime dagarna i ända...

 

edit: var snälla o inse ironin nu...

 

men iaf, nån som vet ungefär vad man har för rättsskydd som utlänning där? nån som vet vad de har för lagar angående alkohol, tobak o gräs?

 

aja... som min polare sa."japan e nice, skulle fan kunna tänka mig att bo där om jag var japan"

 

:surprised:

 

Alkohol och tobak är det som vanligt fritt fram med..

Sen är detta inget drogforum, även om jag må vara av den åsikten att cb är mer harmlöst än alkohol så hör inte en sån diskussion hemma här..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ähh va fan bara åka dit o robba nån rik snubbe ju... sen har man cash...

 

funderar allvarligt på att åka dit o bli rik på att odla ganja på min gård, sen sitter jag där o röker på, sexa med min (edit: japanska) fru och glor anime dagarna i ända...

 

edit: var snälla o inse ironin nu...

 

men iaf, nån som vet ungefär vad man har för rättsskydd som utlänning där? nån som vet vad de har för lagar angående alkohol, tobak o gräs?

 

aja... som min polare sa."japan e nice, skulle fan kunna tänka mig att bo där om jag var japan"

 

:surprised:

 

Alkohol och tobak är det som vanligt fritt fram med..

Sen är detta inget drogforum, även om jag må vara av den åsikten att cb är mer harmlöst än alkohol så hör inte en sån diskussion hemma här..

 

kay sorry att man skämtar... men alltså jag fick fortfarande inte svar på min fråga om rättsskydd... lite jobbigt om man typ jaywalkar o får fängelse liksom...

 

sen hur är det med tobak o så, åldersgränser? har för mig att de va 20? samma för alkohol? har de som i sverige ett "systembolag" eller säljer var o varannan butik sprit?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej dom aer inte sao haorda,, speciellt for att japaner kan se utt som 13 aoringar men vara 24, ingen orkar kolla nat leagg, sen sao har dom flesta japaner saon fruktansvart bra diceplin, for dom aer det ofta sjalvklart att dom inte dricker om dom inte aer 20...

 

sen om du aer under 20 och vill roka och dricka i japan sao aer det inga problem speciellt for att du ser mycket aldre utt och for att ingen bryr sig, om du skulle ha problem sao finns det oel och cigg i vending machins

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...