Hoppa till innehåll
Anime.se

Var inhandlar jag anime? [Länkar]


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Sverige

Asien

Europa

Nordamerika

Tillägg, korrigeringar eller annat relevant? Skriv det här i tråden, så tar vi hand om det. Skriv gärna era rekommendationer, även om de redan är i listan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen så har jag inhandlat mest från Webhallen då det är ett trevligt gäng där som vanligtvis skickar sina varor snabbt och välförpackade, för att inte nämna deras välsorterade sortiment.

 

Kan för övrigt rekomendera Discshop med även fast jag inte beställt just anime därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag slår mer än gärna ett slag för Animefilms.se som är en svensk sida som säljer just animé. Jag har redan sagt det här flera gånger i trådar där folk har frågat om ställen att köpa animé på så jag antar att ni börjar ledsna på att se mig skriva det, men jag gör det igen för säkerhets skull:

 

Jag väljer hellre att "sponsra" en web-butik som bara pysslar med animé genom att handla därifrån, snarare än att handla från exempelvis Webhallen vars animé-försäljning blott utgör en bråkdel av omsättningen.

 

Priserna är helt okej de med, om man jämför med alternativen som vi har här innanför Sveriges gräns. solvebring eftersökte FMA-filmen, och det ledde automatiskt till en jämförelse mellan Webhallen, Animefilms.se och SF-bokhandeln:

 

SF-bokhandeln: 449 kr

Webhallen.com: 319 kr

Animefilms.se: 268 kr

 

Just det här kanske var ett extrem-fall, men jag vänder mig i varje fall till just www.animefilms.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Swedisc.com är rätt bra. Var längesen jag handlade från de nu så vet inte om de fortfarande är up to date. Deras hemsida är rätt tråkig men låt inte den lura er. Vad jag förstod så har de lager i staterna vilket gör att man kan köpa amerikanska utgåvor men slippa importen. Köper man med kreditkort dyker filmerna upp i brevlådan någon vecka efter beställning om de har i lager.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Nu är det inte just anime jag ska inhandla men dom frågor jag har gäller ju likväl för anime som för dom spel jag ska beställa.

 

Har tänkt importera rejält med PS3 spel från USA nu till min nya PS3, kommer nog att beställa det mesta från VG+ eftersom dom tydligen alltid ser till att man inte får tulla och momsa och dylikt.

 

Men det är en del grejer som dom inte har som jag tänkt beställa från Amazon, men frågan är då om jag kommer få betala tull och moms då? Hade egentligen velat beställa alla spel från Amazon, speciellt eftersom Amazon är billigare. Kostar $30 mer för dom spel jag ska ha på VG+. Men får jag tull och svensk moms så blir det ju ändå billigare från VG+ så.

 

Så, hur stor är chansen att jag får pröjsa tull och moms från Amazon?

Och för övrigt, tar Amazon VISA? Det gör VG+ så då tycker man ju att det är självklart att en stor butik som Amazon gör det. Kan ju gå vidare i Kassan och kika men då måste jag registrera mig först, beställer nog inte förrän i helgen så jag frågar så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för svaren.

 

Ser inte ut att vara alltför farligt, kanske köper allt från Amazon ändå.

Min frakt bör väl bli något liknande med kan jag tänka mig, spel kanske inte väger lika mycket som böcker men det är ju rätt skrymmande med tanke på att det är en ljuspistol, kamera med spelmatta etc.

 

Ser även att det finns Gift Options, fast det känns lite riskabelt. Vad jag förstått det som så får man ingen fraktgaranti på sina varor när man skickar som GIFT?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Den är väldigt bra. Jag har i princip _alltid_ fått mina leveranser dagen efter. Det vill säga det är posten som gör att det tar en dag. När jag senast beställde Transformers och O.C. på preorder fick jag de dagen innan de skulle komma ut om jag inte minns fel. Så Discshop kan du verkligen lita på.

 

Kan ge dig ytterligare ett exempel. Jag fick en coaster av första skivan på Band of Brothers-boxen. Tror det var min läsare som fuxxade skivan faktiskt. Hur som helst, hörde av mig till Discshop och de bad mig skicka in skivan så skulle jag få en ny. Skickade den på måndag, de fick den på tisdag, på onsdag hade jag en ny skiva. Rätt bra jobbat IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Någon som har insikt i hur lång leveranstid discshop.se brukar ha? (och nej litar inte på informationen på hemsidan, den brukar vara väldigt optimistiskt).

 

har handlat på discshop i 4år nu och handlar nog 1gång i månaden minst där och om jag beställer innan 16.00 har jag det alltid dagen efter !

 

och om man förboka har man nästan alltid saken dagen innan eller på rel dagen ..

 

så jag rekomendera discshop :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Black Lagoon

Black Lagoon The Second Barrage 1/3

Black Lagoon The Second Barrage 2/3

Black Lagoon The Second Barrage 3/3

Code Geass 1/?

Code Geass 2/?

 

Å så en massa Death Note-volymer på samma sida. Axelmusic har blivit dyrare sedan 2007 men man kan fortfarande göra klipp. Du får själv välja om du vill ha begränsade utgåvor etc. Skulle något ha utgått från sortimentet kör jag via Amazon.com

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag verkar alltid ha otur när det gäller Axelmusic. Var och varannan beställning jag gör där tar alltid nästan en månad. Nu börjar de bli lite extremt tycker jag nästan med den senaste beställningen jag gjorde som snart tagit dom 6 veckor och ännu inga besked på om de hittar varan jag söker någonstans. Men prismässigt så är de dock jävligt bra tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...