Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad tycker ni om spel X?


Hikari no Hohenheim
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänk dig detta scenario: du är ute och går i ett köpcenter, och får plötsligt syn på en spelbutik (GAME, EB Games, ect). Glad i hågen beger du dig in i denna butik för att se om du hittar något av intresse. Efter ett par minuter ser du det: spel X, som du har sett på reklamsida Y och spelsite G. Du kollar på baksidan, och genast verkar detta spel otroligt interesant.

 

Men spelet kostar 300 spänn. Är det verkligen värt det? Du kommer ihåg hur Gamereactor gav spelet ett halvbra betyg, med är dem att lita på?

 

Bara lung, broder/syster! Anime.se har svaret!

 

I denna tråd kan du ställa frågan om det där spel X du hittade verkligen är något att ha, och vänta på att några invigda spelnissar kommer och tycker till om spelet. På så sett får du en varierad (?) kritik, och kan lättare bestämma om du ska punga ut dessa surt fördärvare 300 spänn på det.

 

 

Det ovannämnda scenariot råkar vara baserat på en sann historia. Jag undrar nämligen om spelet Enchanted Arms till Xbox 360 (finns även till PS3) som jag såg på GAME för 250kr. Någon som har spelat det? Är det värt 250 spänn?

 

Var inte blyga; kom och ställ dina frågor om spel X här, och tyck till om andras spel X! Kanske har du just klarat ett spel, och vill ha andras åsikter om det? You know what to do!

 

(Ska bli interesant att se hur länge denna tråd överlever)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enchanted Arms till Xbox 360, är det värt 250 spänn?

Lätt! Jag köpte det själv igår, har inte testat det alls men killen på framsidan är rätt snygg så jag är nöjd!

 

On a more serious note, som Filip Hammar skulle sagt, så tycker jag att alla spel som har en prislapp på 250:- (2 timmars arbete) är värda att köpa om dom lyckas fånga det minsta intresse. Du behöver inte spela det med en gång utan kan göra som jag och hamstra dom tills du har tid och ork.

 

Skulle gärna ge dig en bättre åsikt om Enchanted Arms men som sagt så fick jag det precis och jag har så mycket annat att spela så det dröjer nog innan jag börjar med det, dock så ligger det högst på listan av spel som jag har som jag vill börja med snart. Jag har dock hört ett rykte om att en viss Timmy här på forumet har spelat det och tyckte att det var rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enchanted Arms är värt 250Kr helt klart.

Även om man brukar köpa all skit skulle jag nog ändå strula ihop 300kr till personligen för Eternal Sonata.

Men du skulle ha köpt det =O

-

Hur otrolig denna historia än låter är den sann.

Gick för några dagar sedan en och en halv mil för att det inte fanns något bättre att göra.

När jag till slut kom fram till Siba hade jag, Virtua Fighter 5, Eternal Sonata och The Orange Box framför mig för samma femhundring.

Det slutade med att ångestattackerna var för jobbiga så jag köpte inget av dem.

Vilket skulle jag ha köpt? =S

kanske inte riktigt grundtanken men men

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur otrolig denna historia än låter är den sann.

Gick för några dagar sedan en och en halv mil för att det inte fanns något bättre att göra.

När jag till slut kom fram till Siba hade jag, Virtua Fighter 5, Eternal Sonata och The Orange Box framför mig för samma femhundring.

Det slutade med att ångestattackerna var för jobbiga så jag köpte inget av dem.

Vilket skulle jag ha köpt? =S

Ja, vilket skulle du köpt? Ett tråkigt beat'em-up, en apelsinlåda med PC-konverteringar i eller ett mästerverk vars likar bara kommer en gång per år? >:(

 

Själv cyklade man genom vind och kyla till den lokala pissdyra TV-spelsbutiken och pröjsade glatt 700:- för det eftersom man inte orkade vänta tills helgen var över för att få det. :sleep:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enchanted arms ska vara ett mediokert jrpg, medel på det mesta utom grafiken som ska vara helt okej, eller så sa min bror iaf, har inte kört det själv än... men han och jag har liknande tycke om rpger så borde stämma överens om mina tankar efter att jag kört det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar som det bara är jag som har spelat Enchanted arms från början till slut här eller finns det fler? Jag borde kunna ge ett bra svar iaf.

 

Jag skulle ge Enchanted arms en 7:a i betyg. Det är inte världens sämsta jrpg eller världens bästa, det är något mediokert. Till en början så är fighting systemet rätt unikt men samtidigt gammalt(turbaserat) men det finns 9 rutor att stå på. Alla attacker har ett antal rutor som dom når och det blir lite mer strategi än vanliga turbaserade där man oftast bara köttar på attack(om det nu inte är någon spec boss).

 

Storyn är inget speciellt heller men den duger, grafiken är vacker men inte bländande och musiken duger. Det finns tyvärr inte mycket att göra och äventyret håller i sig i ca 20h sen finns det en " grotta " utöver detta med lite mer utmaningar för den som vill klara allting.

 

Är spelet värt 300 kronor? Njae, det är värt 150-200 kronor men som Erke säger så hade jag också försökt få ihop x kronor till för att köpa antingen Blue Dragon eller Eternal Sonata(om det nu är JRPG det gäller). Jag hade hyrt spelet över en helg än att spendera 300 kronor på det dock.

 

VF 5, Orange box och E S är alla 3 skitbra spel. Personligen hade jag köpt E S då JRPG/WRPG är min favoritgenre. The orange box är antagligen årets mest prisvärda box med(fast hade föredragit det till dator) och VF 5 ska ju vara väldigt bra.

 

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag till slut kom fram till Siba hade jag, Virtua Fighter 5, Eternal Sonata och The Orange Box framför mig för samma femhundring.

Det slutade med att ångestattackerna var för jobbiga så jag köpte inget av dem.

Vilket skulle jag ha köpt? =S

 

Av dessa har jag bara spelat den orangea lådans Portal. Denna är dock så obestridligt klockrent att det lätt är värt 500 spänn bara för det spelet (pluss att man får HL2+episoderna, vilket många säger är världens bästa spel). Fast det är klart, det går att få tag på billigare.

 

Fast själv skulle jag nog köpa Eternal Sonata, då även jag anser JRPG vara min favoritgenre. Enchanted Arms får nog vänta ett tag; jag har ändå inte råd att köpa särskillt mycket i spelväg för närvarande (är det inte jul snart...?).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar som det bara är jag som har spelat Enchanted arms från början till slut här eller finns det fler? Jag borde kunna ge ett bra svar iaf.
Jag har klarat ut Enchanted Arms och jag gillade det. Fräscht och nyskapande stridssystem. Helt okej handling. Mycket trevlig stämning under slutet.

 

Lätt värt 250 spänn. Det är billigt för det spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Är det någon som vet om Tomb Raider: Angel of Darkness verkligen är så dåligt och har lika kass kontroll som de säger?

Det har jag ingen aning om, men Tomb Raider Anniversary är ju det senaste Tomb Raider spelet till PS2. Skulle jag lätt köpt om jag var sugen på lite Lara, ska vara en riktigt bra remake av ettan så.

Har du en 360 så finns det ju ännu mer bra alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har jag ingen aning om, men Tomb Raider Anniversary är ju det senaste Tomb Raider spelet till PS2. Skulle jag lätt köpt om jag var sugen på lite Lara, ska vara en riktigt bra remake av ettan så.

Har du en 360 så finns det ju ännu mer bra alternativ.

Har tyvärr inget 360. Undrade mest för att jag var som du sa "lite sugen på Lara" och det finns ganska billigt på EB och jag har inte råd att göra av med mycket pengar innan jul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Vad tycker ni om Splinter Cell doubble agent (hälst till wii) e det bra?

 

Vill gärna hitta något bra stealth spel över lag, skall skaffa Mass effect snart som nästa roll spel, men sen vill jag spana in något bra stealth spel me :P

Någon som kan tipsa om något bra?

 

Double Agent har jag tyvärr inte spelat än men Splinter Cell: Pandora Tomorrow var riktigt grymt annars tycker jag Hitman serien är något skönare(i genren) så skulle rekommendera Hitman: Blood Money.

Eller om du har ett GC/PS2 skaffa valfritt Metal Gear Solid ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmmm...

Har 360 me faktiskt :P

Tänkte bara om någon viste hur kontrollerna användes till Wii då, hur kännslan är där.

Kanske skall spara ihop till Double agent efter mass effect då :P

Har faktiskt kört metalgear innan, tror att ett av dom gjordes till vanliga xbox eller?

Tyckte tyvärr inte det var så bra som splitner cell :P

hitman hade jag missat...

tack för tipsen ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Metal Gear Solid Substance finns till gamla xbox, ja.

 

Splinter cell är mer lutat år klassiska agentuppdrag och high-tech saker. Metal Gear Solid är mer lutat åt något åt film/action/agent hållet med sin extrema action och feta(orealistiska) bossar.

 

Själv föredrar jag MGS för att handlingen helt enkelt är bättre och Snake är ett riktigt bad ass.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Jag har spelat Eternal sonata och enligt mig var det ett helt okej spel. Designen och atmosfären i spelet ligger åt det gulliga hållet och känns nästan som något Disney skulle kunna ha gjort. Det kan ju vara bra eller dåligt beroende vad du letar efter, letar du efter ett spel med glad stämning för det mesta så har du hittat rätt medans om du letar efter något mörkt spel så ska du nog leta efter ett annat. OBS spelet innehåller en del sorglig handling m.m men den känns ändå ljus pga av berättarstilen samt grafiken.

 

Vill du ha ett gulligt rpg så tycker jag definitivt att du ska slå till och köpa det, om det inte är det så borde du nog leta efter något annat spel. Hoppas det hjälpte lite och om du vill ha mer information är dte bara att fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Finns så väldigt många bra spel ute nu och många bra spel som kommer snart några av dom jag ''måste'' skaffa är

DOM SOM INTE KOMMIT UT :

Guitar Hero : Metallica,

Halo 3 : ODST,

Star Ocean : The Last Hope,

Lost Planet 2,

nästa GTA 4 episod som kommer släppas på XBL Marketplace efter The Lost and Damned,

NDSi ( inget spel , en spel konsol),

Pokemon Platinum,

Call of Duty : Modern Warfare 2 ( CoD 6)

DOM SOM KOMMIT UT

Mass Effect (verkar väldigt nice)

The Orange Box

 

Alla spel vill jag ha till 360 förutom Pokemon Platinum som är till NDS

 

Jag vill veta vad ni tycker om Mass Effect & The Orange Box om dom är värda att köpa ME kostar bara 300 kr på Webhallen och TOH kostar bara 200 kr

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Star Ocean, DS och Pokemon har redan kommit ut...

 

Mass Effect är hyllat som ett av de bästa spelen till 360 men själv var jag inte så förtjust i det. Orange Box är värt att skaffa om du inte spelat spelen tidigare. Jag har svårt för Valves spel och gillar inte Half Life, men Portal var hur grymt som helst. Det finns på XBLA nu också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Star Ocean, DS och Pokemon har redan kommit ut...

 

Mass Effect är hyllat som ett av de bästa spelen till 360 men själv var jag inte så förtjust i det. Orange Box är värt att skaffa om du inte spelat spelen tidigare. Jag har svårt för Valves spel och gillar inte Half Life, men Portal var hur grymt som helst. Det finns på XBLA nu också.

 

 

Det finns flera Star Ocean spel men jag skrev The Last Hope som kommer ut den 24 April i Sverige , och jag skrev inte DS utan jag skrev DSi ( den nya DSen) som kommer den 3:e April och så skrev jag inte Pokemon utan Pokemon Platinum som kommer den 22 Maj

 

 

Negi vet att du redan skrev detta men jag skrev en lite mer detaljerad förklaring :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...