Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad tycker ni om spel X?


Hikari no Hohenheim
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag vill veta vad ni tycker om Mass Effect & The Orange Box om dom är värda att köpa ME kostar bara 300 kr på Webhallen och TOH kostar bara 200 kr

 

Båda är asgrymma! så länge du gillar genren (wrpg/fps) så är dom klart värda att köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill veta vad ni tycker om Mass Effect & The Orange Box om dom är värda att köpa ME kostar bara 300 kr på Webhallen och TOH kostar bara 200 kr

 

Båda är asgrymma! så länge du gillar genren (wrpg/fps) så är dom klart värda att köpa.

Då måste jag bara få fram lite pengar sen blir det nog ett köp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill veta vad ni tycker om Mass Effect & The Orange Box om dom är värda att köpa ME kostar bara 300 kr på Webhallen och TOH kostar bara 200 kr

Jag skrev lite om Mass Effect i den här tråden. Kort och gott tyckte jag det var ett bra spel, som tyvärr saknar allt vad karaktärsutveckling heter. Handlingen är meddragande och gejmpläjen är kul, men bandesignen kan ibland vara ganska enformig. En sjua gav jag spelet.

 

Angående The Orange Box har jag inte spelat Half-Life 2 (vilket min bror om igen påminner mig är hädelse), men lådan har också Portal, vilket enligt mig är ett av de bästa spelen genom tiderna. För 200 spänn är det som fått, så satsa gärna på det.

 

Och angående den nu en och en halv månad gamla frågan om Eternal Sonata: jag gillade det inte, men för 200 spänn (finns dock att köpa för 129 nu på Spelbutiken.) är det väl värt det, om så bara för musiken och grafikens skull.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 years later...
  • 11 months later...

Nu har jag inte spelat någon av Suikoden spelen speciellt mycket men sett en hel del av ettan och tvåan när en kompis och min syster har spelat dem. Om jag minns rätt så hänger ettan och tvåan ihop en del med handlingen och en del karaktärer som förekommer i båda spelen. Jag tror inte att du skulle missa speciellt mycket av handlingen om du bara skulle spela t.ex Suikoden 2 utan det är mer om du verkligen gillar spelserien och vill få ut så mycket av den som möjligt. 

 

Av det jag minns från Suikoden så ska det vara ett bra spel och har en sån grafik som faktiskt åldras bra om det är viktig faktor. Spelet har över 100 karaktärer man kan få så det finns en hel del att göra samt att de blandar tradionellt jrpg med lite taktiska strider som fungerar bra.

 

Suikoden 2 är som första spelet fast de gjorde det bättre och det är det här spelet som gjort Suikoden-serien känd, tror till och med att det klassas som ett av de bästa rpg-spelen till psx men är inte helt säker så ta det med en nypa salt. 

 

Har inte hört så mycket av de andra spelen men som jag förstått det så är de inte lika bra som Suikoden 2 men de är säkert spelbara och jag gissar på att de ska spelas i den ordningen som de är döpta. Hoppas att det hjälpte dig lite.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Ok...är det värt att skaffa FFXIII Lightning returns? Jag har hört mycket dålig kritik om det, plus att jag själv sett hur mycket kritik första spelet fick.

Är detta annorlunda, måhända bättre?

 

Förresten, är one piece Grand battle till

gamecube bra?

 

Skulle verkligen uppskatta era svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...