Hoppa till innehåll
Anime.se

En utmaning till er


induce
 Share

Rekommenderade inlägg

Det skumma är att jag trodde hon skulle tycka om Bokura ga Ita eftersom jag antar att det är en rätt normal serie som handlar om en kille och en tjej, no? Men istället så tyckte hon School Rumble var mycket bättre och har sett några avsnitt redan. Kanske för att hon känner igen sig själv i Tenma-chan, dvs airhead :D

 

Jag tror i och för sig att som du säger Meatrose, när acceptansen för anime väl finns så kan man nog kasta in både det ena och det andra. Vi ser en hel del film ihop och det kan vara i princip vad som helst. Bör nog börja med en serie som inte är särskilt mycket "anime-extrem", som mer framhäver stilen och vad som verkligen är bra med anime. Därför jag tänkte komedi&drama direkt, men inte de här hysteriska komediserierna.

 

Vi kan ju nästan göra om tråden till hur man konverterar ett "offer" till ett anime-fan :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svår grej det där, jag vet inte hur länge jag försökt få min grafisk fanatiska bäste vän att gilla anime. ENDA animen han verkade gilla hittils var Greven av Monte...ja...

Han skiter nästan fullständigt i vad serierna handlar om. Enligt honom så är allting samma sak: alltid en stereotyp hjälte, en sterotyp komisk karaktär och alla har stora ögon....

Visste anime passar inte alla meeen..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är tjej och började se anime när jag var 15 typ... Började faktiskt med Inuyasha av någon konstig anledning (LAN...)

Tyckte den var jättebra! sen rullade det bara på med typ escaflowne, full metal panic, kimi ga nozumi eien (jag o stavning) och inte minst gundam seed.

Så tror det beror mkt på vad hon tycker om att se, tror jag är en allätare. Men du har fått många bra tips av alla tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Återigen, tack för alla tips. Är väl nästan bättre att jag visar tråden för henne så hon kan läsa igenom på egen hand.

 

Ja, Ghibli-filmerna är bra. Hon har redan sett Spirited Away, Mononoke och Grave of the Fireflies tror jag.

 

avathar: Det är lockande, men hon är för mysig för att bytas bort. Tyvärr ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

För att uppdatera lite kan jag väl meddela att hon sett halva Bokura ga Ita, School Rumble + OVA och börjat på School Rumble Ni Gakki precis. Lite nöjd måste jag väl ändå få känna mig?

 

GTO kan nog funka, ja. Lite samma humor som i School Rumble fast med stunder som är seriösa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är några serier jag valde o visa min flickvän. Hon började att ser NANA och sen sträck kolla hon på de andra och idag har hon nog sett nästan lika mycket anime som mig .... fast bara nästan :P

 

NANA

Lovely Complex

Kanon

Byousoku 5 Centimeter

Juuni Kokuki

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...