Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...
In 2003, Damnoen Saen-um, a Thai ice cream salesman, is reported to have died while laughing in his sleep at the age of 52. His wife was unable to wake him, and he stopped breathing after two minutes of continuous laughter. He is believed to have died of either heart failure or asphyxiation.

http://en.wikipedia.org/wiki/Death_from_laughter

 

Undrar vad han drömde... :happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snart klar med en bandyhemsida igen! I övrigt är det otroligt roligt att man plötsligt fått reda på att man skall skriva någon uppsats om moral i företagskultur, indelade i grupper om 2-4 personer. Alla jag känner lite ytligt i min kurs verkar redan ha delat upp sig, så jag känner mig lagom lycklig...

 

I övrigt filade jag lite på en essä om hur elektroniska valsystem skulle kunna fungera, och i samma veva som jag gjorde det insåg jag att jag både målar och skriver bättre på platser som inte är hemma, vid datorer som inte är mina.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sitter man vid underhållningscentralen hemma kan det bli svårt att få något gjort jämfört med andra platser, tråkigt nog. :(

 

För övrigt planerar jag att hoppa av civilingenjörsprogrammet i informationsteknik. Matten är alldeles för tung för mig insåg jag för ett tag sen redan. Jag har ingen talang för matte. Alls. Och är heller inte den som sätter sig ner 1-2 timmar per dag och räknar. Jag har större fallenhet för språk och ska spinna vidare på det.

 

Tills dess: NEET extraordinaire fram till våren (om jag inte lyckas hitta jobb) :happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det visar sig att, om man inte räknar med eventuell lektions-relaterat prat snackar min klass om 2 saker;

Fest och alkohol... Fast man kanske kan säga att det är ett ämne egentligen?

 

Det är så väldigt tråkigt att lyssna på, och inte får man några "Doh" facepalms, utan bara facepalms som är av typen "Vad tänkte dom på egentligen?"

 

=<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det visar sig att, om man inte räknar med eventuell lektions-relaterat prat snackar min klass om 2 saker;

Fest och alkohol... Fast man kanske kan säga att det är ett ämne egentligen?

Samma sak även här. Visst händer det att det pratas om annat också, men den överväldigande majoriteten är helt klart fester man varit på och fester som händer inom en snar framtid, till olika typer av sprit och inflikningar att "en grogg skulle sitta gott nu", "man skulle groggat det där", "nu skall man ta sig en grogg", "jag kan nog grogga ihop mig någonting hemma", "jag har ont om sprit, men en grogg kan jag nog få ihop", "att grogga med räk-avkok skulle nog vara gott" och så vidare. Spritsnack är inte något jag direkt uppskattar.

 

På tal om detta, högskoleprovet går av stapeln om några veckor bara! Första gången jag gör det (efter att ha missat minst tre gånger), och det känns lite halvkul eftersom man säger att man alltid skriver bättre andra gången, men i vår skall de ju ändra provet :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sprit snack är så väääldigt segt/tråkigt/meh att lyssna på. Liksåförbannat är det ett så "populärt ämne", meh säger jag~!

 

Och hur ska provet ändras? o.o Verkar som att det pågår mycket ändringar när det gäller studier/skolan, verkar ju som att matte A/B/C/osv ska döpas om/ändras till Matte 1, 2 osv. Vilken känns sådär, eftersom även studieplaner och annat skräp kommer ändras med det =I Hoppas skolan behåller den nuvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sprit snack är så väääldigt segt/tråkigt/meh att lyssna på. Liksåförbannat är det ett så "populärt ämne", meh säger jag~!

 

Och hur ska provet ändras? o.o Verkar som att det pågår mycket ändringar när det gäller studier/skolan, verkar ju som att matte A/B/C/osv ska döpas om/ändras till Matte 1, 2 osv. Vilken känns sådär, eftersom även studieplaner och annat skräp kommer ändras med det =I Hoppas skolan behåller den nuvarande.

 

Från Högskoleverkets hemsida

 

"Förslag på nytt provinnehåll

  • Provets två delar blir lika stora. 80 uppgifter för den verbala och 80
  • uppgifter för den kvantitativa delen.
  • De två delarna indelas i provblock, som vardera innehåller 40 uppgifter fördelade på fyra olika delprov.
  • Dagens 122 uppgifter ökas med 38 till 160. Det är den kvantitativa delen som blir större.
  • Det blir tre nya delprov. Ett nytt verbalt delprov MEK (meningskomplettering) som består av 20 uppgifter. Två nya kvantitativa delprov
  • XYZ (problemlösning) som består av 20 uppgifter och KVA (kvantitativa jämförelser) med 24 uppgifter.
  • Nuvarande delprov ändras. ORD (ordförståelse) halveras från 40 till 20 uppgifter. LÄS (läsförståelse av svensk text) behåller 20 uppgifter men texterna som används blir kortare. DTK (diagram, tabeller och kartor) ökas från 20 till 24 uppgifter. Antalet NOG (matematik och logik = kvantitativa resonemang) minskas från 22 till 12 uppgifter.
  • ELF (engelsk läsförståelse) behålls intakt med 20 uppgifter.
  • Provdagen blir liksom för nuvarande prov indelad i fem block om 50 minuter.
  • Det femte blocket används för utprövning av nya uppgifter."

 

Notera att nya provet inte sätts in förrän HÖSTEN 2011. Så om ni vill göra det nuvarande, har ni åtminstone en chans till :) Also, det tar ganska lång tid att ändra en studieplan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför kan du "inte ta emot några nya meddelanden", Sceleris?

 

Star Wars VI

-Varför berättade du inte för mig? Du sa att Vader förrådde och mördade min far.

 

-Din far förfördes av Den Mörka Sidan av Kraften. Han slutade vara Anakin Skywalker och blev Darth Vader. När det hände förgjordes den goda mannen som var din far. Så vad jag berättade var sant från en viss synpunkt.

 

-"En viss synpunkt"?

 

-Luke, du kommer att lära dig att många av de sanningar vi håller fast vid beror starkt på våra egna synpunkter.

 

Rly, jag har aldrig hört det användas så på svenska ._.

Det låter fruktansvärt synonymt med 'åsikt' för mig och passar inte in i meningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men så är det. Man kan ha synpunkter något, och man kan se på saker och ting från olika synpunkter.

 

De exempel NE ger är:

* alla berörda parter fick tillfälle att anlägga synpunkter på förslaget

* anföra kritiska synpunkter

* hon försökte se saken från en annan synpunkt

* en tvivelaktig lösning från demokratisk synpunkt

 

En av bibetydelserna för "punkt" är "mindre (avgränsat) geografiskt område" -- det är samma för engelskans "point". En synpunkt är den geografiska plats från vilken man ser, samma som för "point of view" (plural "points of view"). ^_^

 

 

 

(Hm, har inte administratörer obegränsat stora inkorgar?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är suit up day imorgon, och jag ska vara "med". Slår vad om att jag kommer ångra mig på bussen.

>_<

 

Jag ska också vara med! \o/ "It's gonna be legen- I hope you're not lactose intolerant, because the last word is da(i)ry!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är suit up day imorgon, och jag ska vara "med". Slår vad om att jag kommer ångra mig på bussen.

>_<

Det låter ju faktiskt roligt. Jag vill ha en kalender där det står vilken (vilka) dag alla dagar är. Eller en mer avancerad version av whatdayisittoday.com.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den riktiga spöka-ut-dig-i-kostym-dagen är idag enligt både kostymnissarnas Gud, någon semi-officiell hemsida samt en semi-officiell facebooksida... bland mycket annat. Så din polares pojkvän har förmodligen fel :D

 

I övrigt deltar jag inte själv då det finns vissa Barney-extremister man ogärna vill beblanda sig med... kombinerat med att min enda kostym jag äger har vuxit ur mig... <.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...