Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja, för att faktiskt besvara Najicas fråga, så beror det ju på. Är du filosofiskt lagd? Blir du intresserad av tanken på en diskussion om vad "sann kunskap" är? Fri vilja? Med lite filosofisk kunskap kan man ju även analysera olika verk ur ännu ett perspektiv, typ kunna säga att "det här porrspelet är existentialistiskt" men "det där porrspelet har en deterministisk utgångspunkt" och dra olika slutsatser baserat på det. Men på gymnasienivå kan det ju bli lite hur som helst. Du kanske kan höra med läraren lite om vad som ska tas upp och hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jäklar vad gammal man kände sig i lördags.. Jag och mina kompisar satt och festade med flickvännen och hennes kompisar..och det var min spellista som rullade.. med musik från då min "kull" var ute mkt i "svängen".. typ sent 90-tal och tidigt 2000-tal.. sen inser man att damerna* inte ens känner igen musiken...

 

 

*min bättre hälft är 20...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sten Broman - mångsysslare, excentriker, besserwisser

 

Bevingade citat

 

"Det värsta man kan servera mig är isvatten. Vatten är giftigt. Det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det."

 

"Fula fruntimmer är det djävligaste jag vet. Fula fruntimmer som spelar dragspel och tillika joddlar är en treenighet i djävlighet."

 

"Jag mådde så illa och var så 'hinter' att om någon hade yttrat ordet Frukost, så hade jag spytt redan vid F:et."

 

"Unge man! Papper använder jag bara på ett ställe på kroppen, och jag kan garantera att det ICKE är i ansiktet."

 

"Ni vet väl att det heter Rammlösa och inte Raamlösa, som dom där språkimbecillerna i Stockholm inbillar sig. Men dom säger väl saamlag också!"

 

"Budapest? Det har inget med Budda att göra, det heter Buudapest!"

 

"Är man tillräckligt begåvad behöver man ingen motion."

 

"Janssons frestelse är otjänlig som människoföda."

 

"Mänskligheten indelas i fyra kategorier: Banditer, lymlar, fähundar och idioter."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När vi nyss pratat lite om ett visst index så fick jag en idé när jag låg och kuckilurade i sängen igårkväll. Jag skulle verkligen vilja ha en tvserie med superhjältar. Inte som Heroes där det bara är vanligt folk som upptäcker att de har superkrafter, utan riktigt klassiska hjältar, gärna i kostymer, som (många) ställer sig tydligt på den goda/onda sidan. Ett riktigt krig mellan supermänniskor. Häftiga strider och intriger. Helst bara ett fåtal säsonger som är väl planerade från början.

 

Det har nyligen sänts en superhjälteserie i staterna som heter The Cape, men vad jag hört var den inget att hänga i granen. Zombietvserien The Walking Dead får mig dock mer att känna att min idé inte skulle vara helt omöjlig, även om jag inte sett den heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Så jag läser att lättromanförfattaren Akinari Matsuno, skapare av MM!, har avlidit för någon vecka sedan, blott 32 år gammal. Det är inget att skämta om...

 

...men herrejävlar, i nyhetstråden på MAL är det fullt med personer som skriver typ "vad synd, animén var ju så bra" och "vad synd, jag älskade animén" och jag ba' tänker "HAR JAG HAMNAT I TWILIGHT ZONE?! :psyduck:".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så jag läser att lättromanförfattaren Akinari Matsuno, skapare av MM!, har avlidit för någon vecka sedan, blott 32 år gammal. Det är inget att skämta om...

 

...men herrejävlar, i nyhetstråden på MAL är det fullt med personer som skriver typ "vad synd, animén var ju så bra" och "vad synd, jag älskade animén" och jag ba' tänker "HAR JAG HAMNAT I TWILIGHT ZONE?! :psyduck:".

Min första, lite halvt morbida tanke var att detta är straff från ovan. Man släpper inte löst något så diaboliskt som MM! i världen utan att väcka högre makters vrede. Efter det kickade empatin in och påminner mig att en människa faktiskt dog i förtid, vilket bara är tragiskt. Hur sunkiga jag än finner hans verk (teoretiskt, då jag aldrig har läst förlagan till MM!) hade han uppenbarligen sina fans, som nu har mist något de älskade. Mitt hjärta går ut till dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Butiken där jag beställer mina serier har ett bevakningssystem som innebär att jag får ett brev varje gång det dyker upp nya produkter som passar in på vissa sökkriterier. Nu verkar systemet ha fått fnatt:

検索キーワード: CLAMP

●[GATE 7 1 バンブーコミックス]

http://www.bk1.jp/product/3411884

Så volym 1 av Clamps "Gate 7" är alltså en herrserie från Takeshobō ("Bambuserier", バンブーコミックス)? Jag trodde att det var en pojkserie från Shūeisha.
検索キーワード: 樋野 まつり

●[ヴァンパイア騎士 14 IDコミックス]

http://www.bk1.jp/product/3411481

"Vampyrriddarna" volym 14 verkar också ha blivit en herrserie och bytt förlag. Tidigare var det en flickserie.
検索キーワード: 甘詰 留太

●[ナナとカオル Black Label 1 GUSH mania COMICS]

http://www.bk1.jp/product/3411491

Detta är nog det lustigaste av allt: gamla "Nana to Kaoru" är en herrserie från Hakusensha, men nya "Nana to Kaoru black label" marknadsförs som en yaoiserie från Kaiōsha! Snacka om olika genrer.
検索キーワード: 魔法少女 マギカ

●[魔法少女おりこ☆マギカ 2 ダリアコミックス]

http://www.bk1.jp/product/3411420

Volym 2 av Madoka-varianten "Mahō shōjo Oriko ☆ Magika" har också blivit yaoi.

 

Lustiga förväxlingar här. Jag undrar hur detta har kunnat ske...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...