Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Vilket sammanträffande; även här i Nacka har det blåsit hela den.

 

Dessutom blev jag paff över hur varmt det var utomhus när jag lämnade huset, strax efter klockan 9 på morgonen. Det blåste ovanligt varma vindar i mitt ansikte, och i stan visade termometern sju plussgrader. Sju! Ska detta vara vinter?!

 

Ur led är årstiderna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Onödig fakta: efter mycket letande har jag äntligen hittat (levande) torrentar med alla Pokemonavsnitten. På japanska!

 

Kalla mig tokig, men jag gillar faktiskt serien. Ja den är tradig, och ja den är barnslig... men ändå! Det är just denna lättsamhet som gör den så trevlig att titta på. Dessutom är den perfekt att kolla på utan subb, då storyn är såpass intetsägande (läs: obefintlyg) att det inte gör så mycket om man missar en del replik. Jag känner mig stolt; jag förstår kanske 40-50% av vad de säger ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev en dyr shopping-runda igår :blush:

 

Dom hade rea på en musik affär så jag var bara tvungen att gå in och kika... kom ut med 2 elgitarrer och 1 bas med förstärkare! basen ska dock min farsa köpa av mig sen. Allt som allt gick kalaset på drygt 5500:- inte sååå mycket egentligen för 3 musikinstrument men som "impuls" köp så känns det ganska rejält ;)

 

Ska försöka sälja min gamla gitarr nu (någon här intresserad kanske? =) fender stratocaster, svart, mexico) så i slutändan ska det nog inte bli såå farligt :P

 

Den här är jag mest nöjd med (som vanligt har jag ingen kamera så får bli en bild från nätet)

qHDsRturB.jpg

 

Andra gitarren var en Stratocaster kopia och basen Fender Jazzbas kopia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

riktigt snygg gitarr för övrigt.

 

tack tack =)

 

Jag är sugen på en el-gura... men man borde väl kunna spela också om man ska köpa en ;)

 

Å andra sidan lär man aldrig lära sig spela om man inte har en ^.^ i värsta fall får du något snyggt att hänga på väggen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har en gammal landola. men akustisk är lite tråkigt.

 

Nee nog är det skoj också, dra hem lite gitarr-tabulatur på t ex Stairway to heaven, nothing else matters etc så kan man ha kul med akustiskt också :D

 

(någon här intresserad kanske? =) fender stratocaster, svart, mexico)

 

vad skulle en sån leksak kosta i så fall? :S

 

Den gick på ca 7500:- när jag köpte den för ett par år sedan, hade tänkt börja med att begära 5000:- inkl. ny mic som jag monterat.

 

Detaljer:

Fender Stratocaster 60's Deluxe

ny mic: Seymour Duncan Hot rails Humbucker i Stallposition

 

Bild

0131000306_xl.jpg
(den nya micken är inte med på bilden)

 

Lite för dyr tror jag om man precis tänkt börja med gitarr fast det beror ju på ens ekonomi också iof ;)

 

Jag köpte en kopia av den där fast i röd färg tillsammans med den svarta ESP'n för 795:- (på rea då) lite bättre prisnivå där kanske =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

snygg som fan, men ja. för dyr för mig.

får leta upp nån begagnad kopia för en femhundring eller nått ;)

 

har dock ingen koll alls på elgitarrer.

 

har du något tips på bra "lära sig spela" sidor eller nått? XD

 

Njaa jag har inte någon erfarenhet av några webkurser, när jag började gick jag Gitarr kurser i grupp sen har jag farsan som har spelat själv. Det jag kan tipsa om skulle då vara Guitar Pro samt att du lär dig att läsa tabulatur om du inte redan kan, det är dock väldigt enkelt.

 

"How To Read Guitar Tab"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fy fan va jobbigt det är att dricka upp en TUNNA (5l) Heiniken på en kväll!

Det tar fan på kroppen och man blir "lite" runt om fötterna. Tur att man inte har rest sig än utan tittat på slutet på code geass. Längtar INTE till när jag ska resa mig och försöka gå xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Döm om min förvåning när jag möttes av detta när jag slog på Animal Crossing idag. (Ja, jag har precis börjat spela det)

 

YWKHuKleV.jpg

 

Sådana där småsaker som jag tycker är lite coolt! Hör kanske hemma i spel-sektionen men samtidigt känns det som ganska meningslösa fakta också *hint hint*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...