Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Den muntliga presentationen gick gudskelov bättre än jag trodde. förrutom att jag helt tappade tråden i mitten och pausade i kanske sju sekunder gick allting som smort; jag behövde inte svara en enda fråga med "lolwut?" ^^

 

Nästa utmaning som kommer runt hörnet är en översättningstenta. Imorgon smäller det, och då blir det upp till bevis om jag kanske skulle ha hjort inlämningsuppgifterna eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det är meningen att jag ska skriva en uppsats om hur långt internetslang (som lol, omg, brb och sånt) har nått in i den talande engelskan. Det vill säga, hur ofta folk använder dessa termer, och när.

 

Dock vet jag inte riktigt hur jag ska undersöka detta. Visst kan jag posta undersökningstrådar på forum, men då får jag bara svar från en viss sorts community. Kanske om jag delar ut undersökningsformulär till folk på universitetet, eller postar frågorna på något mainstream icke-nörd-forum...

 

Har ni några idéer? Kanske förslag på vilka frågor jag borde ställa?

 

Jag postar detta i "Meningslös Fakta"-tråden för att jag anser att det vore onödigt att starta en ny tråd bara för detta. Och när allt kommer omkring kommer detta att bli meningslöst så snart uppsatsen är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MED TOTALIGNORANS OCH STOR TEXT (SAMT CAPS) MÅSTE JAG MEDDELA ATT JAG NYSS BEGICK BEDRIFTEN ATT TILLVERKA EN HALVMETER LÅNG ÄGGMACKEBAGUETTE!

 

MUMSIGT VÄRRE!

 

Det där kanske var lite i värsta laget... eller?

Nu måste jag fråga. Lyckades du äta upp allt själv?

 

(Och ja, jag kände mig illa tvungen att citera din gigantiska text bara för att)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MED TOTALIGNORANS OCH STOR TEXT (SAMT CAPS) MÅSTE JAG MEDDELA ATT JAG NYSS BEGICK BEDRIFTEN ATT TILLVERKA EN HALVMETER LÅNG ÄGGMACKEBAGUETTE!

 

MUMSIGT VÄRRE!

 

Det där kanske var lite i värsta laget... eller?

Nu måste jag fråga. Lyckades du äta upp allt själv?

 

(Och ja, jag kände mig illa tvungen att citera din gigantiska text bara för att)

 

Både ja och nej, fick dela den i två delar... tog mig två dagar att äta upp den xD (andra delen i morse)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har precis gjort klart min "New York cheececake med blåbär"

kanske ska säga limecheececake med tanke på att den smälta vita chokladen hade lite lime smak....hmm... >:D

 

Har ni vägarna förbi Umeå på söndag kanske ni får smaka lite om det finns kvar.... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har precis gjort klart min "New York cheececake med blåbär"

kanske ska säga limecheececake med tanke på att den smälta vita chokladen hade lite lime smak....hmm... >:D

Recept. Jag kräver recept!

 

Recept

 

Såg precis ut som på bilden på sidan. Sedan sjönk den ihop lite i kylen. Men fy bubblan va god den var/är! :rolleyes:

Det finns en liten bit kvar om någon är i umeå just nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har nu tre användningsbara skärmar på mitt rum! Tre! En till datorn, en HD-TV för högupplösta spel och en n00b-TV för lågupplösta spel.

 

Overkill? Nejdå, abitiöst ^^

 

Wtf? Min brorsa har en plasma tv, min pappa och mamma har en tv, i vardagsrummet har vi en tv och i mitt rum finns faktiskt också en tv.... MEN DEN FUNKAR JU INTE!! Mamma och pappa orkar nog köpa plasma tvn etc till brorsan men till mig.. ja då duger det med brorsan gamla, trasiga lilla skit tv! ^^ den bara står uppe på min garderob och glor.

 

(började precis fundera på hur mycket skit jag precis skrev, men kom sedan på att det är väl sånt man ska skriva i denna tråd? ;> )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det spöregnar ute (det värsta på länge), ett gäng ungar springer längs gatan och skriker som fem-åringar, kanske det var... vad vet jag. Och min hund är en rackare på att snarka. En riktig talang!

 

Hund.

Namn: Wallander (jag vet vad ni tänker, och det är helt rätt).

Ålder: Strax sju år gammal.

Intressen: Sova, äta, långa promenader.

 

DSC00354.jpg

"Snaaaark!"

(Han tycker om att lägga huvudet mot min dator av någon anledning.. och klaga inte på fotot, det är taget snabbt med mobilen.)

Edit: Det började hagla ordentligt. ._.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min situation just nu: tittar på datorn, försöker komma på något att göra... kliar mig i ögat.. ska jag titta på lite anime? nee för trött.. jag borde verkligen gå och sova.. är dötrött.. allt är mörkt. ute ännu ljust. tittar ut genom fönstret. tomt. men är det inte ljust i grannens hus? men det bor väl ingen där längre..aja.. whatev. tittar på naglarna.. borde låta dem växa riktit långa och fina. ser på sängen och gäspar. nä nu fan går jag och sova... men vafan? skulle jag inte tvätta håret idag. neej fan också nu måste jag gå en till dag i skolan med smutsigt hår.. aamen de e ju lugnt.. tvättar det på morgonen istället.. om jag hinner.. jaja nu går jag och sova och ringer min pojkvän. punktslutgonatt.

 

(jag vann precis goldtrofén för meningslösaste texten hittils)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm lite surt idag på praktiken, när man äntligen får göra något så lyckas man göra fel på något ställe så att lyften inte funkar. Efter ca 30 min pillande är det dags att gå hem och jag måste se mig besegrad och går därifrån med tunga steg. Hoppas de inte tänker på det när jag sedan ska fråga om jobb där. Ett misstag kan väl hända alla, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...