Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

w00t! Efter ca. 2491790237 försök (plus minus ett antal decimaler) lyckades jag klå Jungle Joyride-banan i Sonic Unleashed till Xbox 360 med ett S-betyg. Sluttiden blev fem minuter och två sekunder; hade jag inte klantat till det på ett visst ställe hade jag dock klarat det under fem minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Gjorde misstaget igår att säga ja till en förfrågan om jag ville hänga med och köra lite grejer. Efter att jag hade svarat ja fick jag reda på att vi skulle till Göteborg och att vi skulle åka kl 05.00 på morgonen men jag är ingen banger så jag fick acceptera att jag hade sagt ja.

 

Dagen därpå och efter ca 3 timmars sömn är vi på väg neråt i landet och då fick jag reda på lite mer detaljer om det hela. Vi skulle hämta 4 saker på 3 olika platser och vi var tvungna att passa en del tider.

 

09.30 kommer vi till Svenljunga som är det första stället, hela 30 min tidigare är vi där och det går snabbt att lasta på så vi är snart på väg till vår nästa destination.

 

Vid 12 tiden anländer vi i Nässjö och även om lastningen tar lite längre tid så går det ändå fort och vi är snart på vägen till Motala där vi ska vara senast kl 14.00.

 

13.45 kommer vi dit och till vår stora fasa ska vi lasta in 2st arbetsbänkar som omöjligt går in i skåp bilen vi åker i. Efter lite om och men demonterar vi ner båda och får visa hur bra vi är på Tetris för att allt ska få plats.

 

Kl 16.00 är allt klart och vi stannar och äter innan vi börjar vår hemresa. Efter maten sitter jag och han som kör och sjunger för fulla muggar så att vi inte ska börja nicka. Det funkade faktiskt och 19.00 kommer vi hem till Köping igen.

 

Resan gick alltså Köping->Svenljunga->Nässjö->Motala->Köping, en av de längre sträck körningarna jag har varit med om måste jag säga. 300 kr fick vi var, inte speciellt mycket men det var lite av en upplevelse måste jag säga :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aaah, så var det ja, det var därför du inte kunde spela GTA med oss. :)

 

Jo det var väl det negativa med arbetet. ^^

 

Låter som rätt soft jobb ändå, trotts den något undermådiga lönen. :)

 

Jodå det var det och rätt roligt med. Jag visste inte ens om att vi skulle få betalt först eftersom han vi hämtade grejerna åt var en av kompisarnas släkting, så det där med betalningen kom som en positiv överraskning när vi var klara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fått sommarjobb på Miljökontoret i Skellefteå. Min arbetsuppgift: nätprovfiske :D. Sedan har jag blivit lovad praktikplats där till nästa termin och även då möjligheten att skriva min C-uppsats för de. Vilket är fantastiskt med tanke på att jag pluggar på Miljövetarprogrammet i Norrköping. Jag är lycklig :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...