Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

En gång i tiden gjorde jag en klassresa till Italien. Jag hade kameran redo och tog så många bilder jag kunde, men efter resan föll filmrullen i fråga snabbt i glömska. Idag, fem år senare, har rullen äntligen blivit framkallad. Snacka om explosion från det förflutna.

 

Här är några smakprov, dagen till ära

56680018.jpg

Så här såg det ut på mitt hotellrum. Boken till höger var det jag sysselsatte mig med på kvällarna.

 

56680019.jpg

Anime dubbad till italienska. Jag minns att det fanns en tjej med rosa hår; kan ha varit Kurumi.

 

56680006.jpg

Bild från en italiensk loppmarknad.

 

56680028.jpg

Staden där jag köpte en Cola för 2 euro, i brist på alternativ. Bild tagen från ett fort vid stranden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klona förlorade 10 cyber-kronor :|

 

Jag trodde han visste något som inte jag gjorde, men så var inte fallet.

Fyfan, är det tacken för att man tror på dig!? Nåja ett vad är ett vad....

/me ger Sceleris 10 cyber-kronor samtidigt som jag ger Ashaz en ond blick.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det sitter en enorm, svart spindel bredvid min ytterdörr, strax under taket. Jag har aldrig sett en så stor spindel i Sverige förut. Jag vågar knappt gå ut...

Var det inte du som var härdad av mördarspindlarna från j-land? :)

På'n bara!

 

Sätt ett glas över den. För in ett papper under. Bär ut.

Använd ett genomskinligt glas så slipper man överraskningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det sitter en enorm, svart spindel bredvid min ytterdörr, strax under taket. Jag har aldrig sett en så stor spindel i Sverige förut. Jag vågar knappt gå ut...

 

 

Kill it with fire!!!

Fy fan asså, jag hatar spindlar. Jag har gigantiska spindlar på toaletten ibland. Kommer ihåg när jag stod och borstade tänderna så kännde jag att det kittlade på benet. Då var det en jävel på väg upp mot knät.

 

I den här storleken:

 

|----------------------------------------------------| (på en 19"s skärm)

 

Och jag kan säga att spindlarna här har det inte så lyxigt att dom får åka glas när jag upptäcker dom....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det inte du som var härdad av mördarspindlarna från j-land? :)

 

Det här är första gången sen jag kom tillbaka hit som jag har darrat så i knäna inför en spindel. x_X Säger väl det mesta om storleken på den. Bara inte det här sätter igång min insektsfobi igen...

 

Sätt ett glas över den. För in ett papper under. Bär ut.

Använd ett genomskinligt glas så slipper man överraskningar.

 

Problemet är att den satt alldeles för högt upp för att jag skulle kunna nå den utan en stol, så jag bestämde mig för att göra något åt den idag istället. Och nu är den borta. På något sätt känns det bara ännu värre... Trapphuset har helt plötsligt blivit en otroligt skräckfylld plats...

 

Och precis som Meu får inte insekter åka glas hemma hos mig. Jag mördar dem utan minsta dåligt samvete och spolar ner dem i toaletten. Men den här spindeln vågar jag nog inte peta på...

 

På min MacBookskärm (vars storlek har inte jag inte har nån aning om) uppskattar jag storleken på spindeln till ungefär så här:

 

|-------------o--------------o--------------|

 

Det är lite svårt att avgöra exakt, eftersom den satt rätt högt uppe, men ringarna visar hur lång kroppen var. Bredden var ungefär lika stor, men den var inte riktigt helt rund. Tittade på olika hemsidor om spindlar men lyckades inte identifiera den. Svart var den. Fy fan.

 

Och benen...fy fan, om de förstorade upp den spindeln skulle den kunna vara med i nästa Alien-film...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den håller sig borta, men dyker den upp igen så ska jag försöka göra nåt åt den. Tyvärr är min dammsugare av modellen påslös och är dessutom lite halvtrasig just nu, men man kanske kan rotera den till döds. XD

 

Spindeln på bilden är läskig den med, men den är för rund och blank för att vara den jag såg... Usch... Läskig är den i alla fall... "Min" spindel var säkert en vanlig, snäll liten spindel som råkat bli muterad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Nya datordelar inhandlade för 3900kr.

 

Lista:

 

Processor: INTEL PENTIUM DUAL CORE E5200 2.5GHZ 2MB 800MHZ S-775

RAM-minne: CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 PC6400 (2X2GB)

Moderkort: ASUS P5Q SE P45 S-775 ATX

Grafikkort: XFX RADEON HD4850 XXX 512MB DDR3 PCI-E 2XDVI

Nätaggregat: ACE RAW DEAL+ 620W ATX

 

Det var på tiden. Och spelet Assassin's Creed medföljde gratis. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nya datordelar inhandlade för 3900kr.

 

Lista:

 

Processor: INTEL PENTIUM DUAL CORE E5200 2.5GHZ 2MB 800MHZ S-775

RAM-minne: CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 PC6400 (2X2GB)

Moderkort: ASUS P5Q SE P45 S-775 ATX

Grafikkort: XFX RADEON HD4850 XXX 512MB DDR3 PCI-E 2XDVI

Nätaggregat: ACE RAW DEAL+ 620W ATX

 

Det var på tiden. Och spelet Assassin's Creed medföljde gratis. :)

 

Vart får du dina pengar ifrån undrar jag? Äter du? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nice, det är faktiskt bara åtta gånger så mycket mer minne än jag har. XD

 

Fan jag har kollat efter prylar till ny dator nu i ett bra tag, men jag har inte kommit till skott o köpt nått. Får sjuk beslutsångest när jag ska välja prylar. Och nu har graffet jag ska ha (Radeon HD 4770) tagit slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gemigmeramineokk.jpg

 

Pff... min 512 sticka räcker lätt! Jag kan multitaska som bara satan. Här har jag både Photoshop och minnes slukarna Winamp och Google Chrome uppe samtidigt. Som ni ser finns det massor med plats kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läste nyss ut Vid hägerns skarpa skri och jävlar vad bra den var. Makalöst bra från första sidan till sista och skriven med en inlevelse som verkligen drar med läsaren. Min puls ökade mer än en gång genom boken i undran vad som skulle hända på nästa sida och en del gånger skakade jag nästan av ilska när man läste om ruttna konspirationer.

 

Väldigt bra avslut på sagan också som slutade bitter sött men ändå tillfredsställande.

 

Inom kort ska jag börja med Och himmelens vida väv som tar del innan första boken Över näktergalens golv. Det ska bli ett sant nöje att börja med den och hoppas att den är lika bra som den här boken var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min grafikkort är trasigt...

POST och XP-laddningen ser ut som ett rave, sen blir det svart. Men jag kan starta XP i felsäkert läge(!!)

 

Så nu sitter jag här utan graffe-drivers, utan ljud och i überlåg upplösning på en redan värdelös dator. :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...