Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

På någon vänster så lyckades den flyga ner i hålet där handbromsen är, hållet är kanske 3x4 cm stort. Nyckeln gick i alla fall förlorad då den åkte längre och längre ner tills jag inte såg den längre.

Tja, det var inte bilnyckeln va?

Nej som tur var, då hade ni hört svordomarna ända till er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Installerade min nyinköpta ssd disk igår. Tog ca 3 timmar att installera den då min konverter tydligen inte funkade så bra till den och mitt chassie men fick till den temporärt sen.

 

Har inte testat så mycket med den än men datorn känns mycket mer rapp nu än med en mekanisk disk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag var jag på Claes Ohlson och köpte mig en elmätare, en sådan man kopplar mellan eluttaget och elapparaten man vill mäta. Jag har länge undrat hur mycket min stationära dator drar jämfört med min bärbara, och fick nu några intressanta svar: min bärbara drar ynka 23-34 Watt (i timmen, antar jag), beroende på hur stressad den är, och den stora drar inkusive skärm 120-160W. Skillnaden är lika enorm som jag trodde, men siffrorna var lägre än väntat. TV plus nextgen-konsol drog faktiskt mer: 170W för PS3an (Slim) och 270W för Xbox 360:n. Kanske borde välja PS3-versioner lite oftare...

 

Wii och PS2 drog för övrigt endast 40 respektive 30 Watt, utan TV.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag var jag på Claes Ohlson och köpte mig en elmätare, en sådan man kopplar mellan eluttaget och elapparaten man vill mäta. Jag har länge undrat hur mycket min stationära dator drar jämfört med min bärbara, och fick nu några intressanta svar: min bärbara drar ynka 23-34 Watt (i timmen, antar jag), beroende på hur stressad den är, och den stora drar inkusive skärm 120-160W. Skillnaden är lika enorm som jag trodde, men siffrorna var lägre än väntat. TV plus nextgen-konsol drog faktiskt mer: 170W för PS3an (Slim) och 270W för Xbox 360:n. Kanske borde välja PS3-versioner lite oftare...

 

Wii och PS2 drog för övrigt endast 40 respektive 30 Watt, utan TV.

 

Hur mycket prylar har du egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

23-34 Watt (i timmen, antar jag)
Vad menar du med "watt i timmen"? Låter skumt. Ungefär som att säga att en bil kör i hundra knyck i sekunden...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wattimme
Det där är "wattimme" (Wh), inte "watt i timmen" (W/h).

Om du läser artikeln så ser du att det är samma sak. Wattimme är bara ett myntat begrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...