Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu är det jag som skall köpa det i så fall, inte min familj. Därför är en hund inte att tänka på, dom kan inte lämnas ensamma hela dagarna och kräver mycket tid. Kattallergi finns i familjen, minigris är inte heller något jag skulle kunna tänka mig. Fåglar kan man inte kela med på samma sätt, och illrar kan vara rätt bitska och är ju faktiskt i samma klass som ett marsvin eller en kanin. En chinchilla skulle jag kunna tänka mig dock, fast vet inte hur tama dom blir egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det jag som skall köpa det i så fall, inte min familj. Därför är en hund inte att tänka på, dom kan inte lämnas ensamma hela dagarna och kräver mycket tid. Kattallergi finns i familjen, minigris är inte heller något jag skulle kunna tänka mig. Fåglar kan man inte kela med på samma sätt, och illrar kan vara rätt bitska och är ju faktiskt i samma klass som ett marsvin eller en kanin. En chinchilla skulle jag kunna tänka mig dock, fast vet inte hur tama dom blir egentligen.

 

Illrar är lika intelligenta och aktiva som hundar.

Rovdjur > Växtätare alltid när det gäller intelligens.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp råttor, de är mycket roliga, dessutom lite mer intelligenta än de andra gnagarna. Syrran har två stycken som jag brukar släppa ut emellanåt. Rätt roligt att se när de löper amok i köket. De är inte särskilt lekfulla längre då de är äldre och antar jag inte har många månader kvar men fan vad de hoppade runt och hade sig när de var yngre. Dessutom är de sjukt måna om sin hygien så de luktar typ parfym.

 

Om det blir råtta så köp två, eftersom de inte trivs särskilt bra ensamma. Köp dessutom en bur modell större då de även gillar att klättra och hålla på. Dessutom skall de vara honor då hanarna blir stora och fula som få.

 

rat.jpg

 

Dock är de tyvärr inte särskilt kelvänliga även om de inte biter ifrån direkt. Ett litet lamm hade nog varit bäst att ha på den fronten :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chibi buta ftw! Så jäkla coola.

 

Nej men om man köper ett husdjur så kanske man inte alltid vill ha ett som kräver en massa tid, varpå hund inte passar så bra. Hunden står 10 gånger högre än något annat husdjur på min lista, men eftersom jag bor själv på 45 ynkliga kvadrat och är student så funkar det naturligtvis inte. Vad skulle den stackars hunden göra när jag är inne på campus? Nåja... hur gärna jag än skulle vilja ha hund så får det bli senare i livet... tillsammans med villan och Volvon antar jag. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har redan haft ett par gerbiler (mongoliska ökenmöss) och hamster, så jag känner att jag vill ha något annorlunda och lite större denna gången. Råttor är ju i princip samma sak som gerbil/hamster.

Dessutom är dom små gnagarna så rörliga av sig, ett marsvin eller en kanin har inga problem att ligga still en stund och bli klappad.

 

11534324171.jpg

 

Pika pika. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tacka vet jag min massmördar-fisk moby.

En pappegojciklid som är minst 10 år gammal. vet inte exakt ålder för hon var stor redan när jag köpte henne.

Helt omöjlig att ha i sälskap med andra fiskar iallafall. Hon dödar allt.

Men man kan inte göra sej av med henne heller, för det är den mest sälskapliga fisk jag någonsin haft.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

usch. jag ska städa, diska och packa hela kvällen.

Låter inte alls lika roligt som att kolla på fate / stay night hela kvällen.

har sett 3 avsnitt nu och serien känns riktigt läcker.

"Hej jag är en söt blondin som smiskar rumpa. Jag gör vad du vill. beordra mej!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tacka vet jag min massmördar-fisk moby.

En pappegojciklid som är minst 10 år gammal. vet inte exakt ålder för hon var stor redan när jag köpte henne.

Helt omöjlig att ha i sälskap med andra fiskar iallafall. Hon dödar allt.

Men man kan inte göra sej av med henne heller, för det är den mest sälskapliga fisk jag någonsin haft.

 

Ah, Papegojciklider kan bli riktigt trevliga. En av de stora "gåtorna" för akvarister. Den finns ju inte naturligt i världen, utan är en framavlad hybrid. Det lustiga är att man inte känner till vilka fiskar som användes för att avla fram spektaklet, även om Red Devil känns jävligt självklar om man ser till beteende och utseende.

 

Jag testade Papegojciklider en gång, men de blev dessvärre ihjälslagna på direkten. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, Papegojciklider kan bli riktigt trevliga. En av de stora "gåtorna" för akvarister. Den finns ju inte naturligt i världen, utan är en framavlad hybrid. Det lustiga är att man inte känner till vilka fiskar som användes för att avla fram spektaklet, även om Red Devil känns jävligt självklar om man ser till beteende och utseende.

Coolt. det var lite mer än jag visste.

Trodde att de bara var en gren av slöjstjärtarna.

 

Jag testade Papegojciklider en gång, men de blev dessvärre ihjälslagna på direkten. :(

 

Jösses. vad hade du dem tillsammans med då? Pirayor?

Synd på så dyra fiskar också :(

Moby är väl ca 15cm lång och 10 cm över ryggen.

Galen fisk som dansar vid glaset konstant, om man är innom synhåll.

 

Inte riktigt lika kul på sommaren, när hon jagar kondens droppar på glaset, klockan 4 på morgonen, när solen börjar reflekteras i dem.

*BANG* "va i he... jaha. fisken."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På den tiden körde jag på andra sydamerikanare. De som styrde och ställde i akvariet just då var ett par Tilapia Marie som lekte jämt och ständigt utan att lyckas få sina yngel att överleva. Iaf, jag hade sängen nära akvariet, och när jag rörde mig i sömnen så kunde jag ofta vakna av att det smällde. Tittar upp, och där stod de och attack-blängde på mig. De attackerade glaset när man rörde sig i sömnen med andra ord. I vanliga fall ska de vara ganska lugna av sig, men jag har alltid otur och får aggressiva exemplar. Minns en förbannad Palettciklid (en sketen dvärgciklid) som blev helt loco i ett av mina akvarier, och som slog ihjäl ett par Crabro som jag stoppade i (en afrikansk ciklid från Malawi-sjön... i princip det elakaste du kan stoppa ner i ett akvarium).

 

Men men, det var länge sedan allt det där. Efter att ha jobbat med det ett par år så lade jag ner akvarierna. Det räckte med de på jobbet. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

erkefiende vill att jag ska ha skrivit 200 posts innnan jul... :P

 

Varför tycker jag det ser ut som att dina posts snarare minskar än ökar? O.o

 

Noterade antalet här om dagen mest för att jag fick känslan av att du borde ha betydligt fler än så.

 

 

Lunchen är för kort. han bara med två avsnitt av Fate.

Börjar kännas som lite shana vibbar på domdär två. Och duellen med läraren var riktigt najs, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför tycker jag det ser ut som att dina posts snarare minskar än ökar? O.o

 

Noterade antalet här om dagen mest för att jag fick känslan av att du borde ha betydligt fler än så.

Noterade du inte vad en viss moderator gjorde med Onödig fakta+God morgon tråden? >:(

Stal över 500 posts från mig skrivna under mer än ett års tid!

 

Och med tanke på att Spola mest skrev Onödigheter så. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför tycker jag det ser ut som att dina posts snarare minskar än ökar? O.o

 

Noterade antalet här om dagen mest för att jag fick känslan av att du borde ha betydligt fler än så.

Noterade du inte vad en viss moderator gjorde med Onödig fakta+God morgon tråden? >:(

Stal över 500 posts från mig skrivna under mer än ett års tid!

 

Och med tanke på att Spola mest skrev Onödigheter så. ;)

 

hahaha. 500 posts?

 

Jo jag märkte när det hände. Du råkade inte notera vem som skapade denhär tråden? ;)

/me like ze shitchat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ashaz räddade oss alla från att inte utvandra till andra okända farliga kategorier.

 

Men Jocke, ingen minigris då?

Huffentusse Deluxe? Rassenasse Babe?

Skämt åsido, ett svin hade passat dig och du vet varför. ;)

 

Ola: Om du vill lyckas med att få över 200 Posts måste du verkligen posta i andra kategorier också.

Jag vet att det är en hemsk tanke, men efter det som har hänt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...