Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Fick sms-avisering för ett tag sen. Delarna till min nya dator har kommit!

 

Intel i7 930, 2,8 GHz processor

6GB 1,6GHz DDR3-ram

Asus P6T Deluxe v2 moderkort

Ati Radeon HD 5870 grafikkort

Intel X-25M SSD-disk!

+ ny låda, nätaggregat och vattenkylning till processorn

 

För er som inte vet så slutade grafikkortet fungera i min burk. Först köpte jag 5870-grafikkortet och trodde att allt skulle lösa sig. Men mitt moderkort var för gammalt för det, så det sket sig :(

Så då tänkte jag att "skit samma, med nästa lön köper jag den grymmaste datorn jag någonsin haft". Så idag blir min sista dag jag sitter på min jobb-laptop här hemma o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste erkänna att CAD varit mer seriös story och mindre webcomic-komedi de senaste åren. Men det är fortfarande underhållande.

 

Sen så vägrar min dator boota. Efter 2-3 sekunder stänger den av sig själv och ibland startar den upp igen efter de sekunderna :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen så vägrar min dator boota. Efter 2-3 sekunder stänger den av sig själv och ibland startar den upp igen efter de sekunderna :(

Typ min eviga mardröm varje gång jag bygger ihop en dator från grunden eller gör en större uppgradering.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var och skulle köpa mobilt bredband för inte så länge sedan. Jag hade sett på elgigantens hemsida att det finns en sort som ger obergränsat tillgång till internet istället för att man betalar för ett visst antal gigabyte man får använda. Men då jag inte hittade den där antog jag att jag hade sett fel, och det slutade med att jag köpte den begränsade varianten.

 

När jag kom hem och insåg att jag visst inte hade sett fel -- även om den mycket riktigt inte fanns på elgiganten, utan måste beställas -- hade jag inget annat val än att gå tillbaka och returnera mitt köp, men skadan var redan gjord: jag hade redan köpt en 2GBs. 90 spänn ner i sjön. Tji fick jag för att jag tog det osäkra framför det säkra.

 

Ingen här som vill ha 2GBs surf till sitt mobila Comviq-bredband?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Appropå Nemi/Clannad så fick jag detta mail idag ... :surprised:
Jag fick något bättre för ett tag sedan:

 

- Eftersom jag köpt A tänkte butiken att jag kanske kunde vara intresserad av B

- Eftersom jag köpt B tänkte butiken att jag kanske kunde vara intresserad av C

 

Intressant att butiken skickar ett tips utan att först läsa nästa tips där det står att jag redan köpt B.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Crayon Shin-chan är jätterolig! Jag har visserligen bara läst delar av mangan, men den är hysterisk. Ibland är varannan mening ett sexskämt och det är en hel del kiss och bajs-humor, men har man ingen uttalad aversion mot det tycker jag att den är värd en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välmotiverade medlemmar av Intresseföreningen kan härmed notera att jag äntligen skaffat mig mina drömmars högtalare. Bankkontot fick sig en törn, men då monterade jag dem ändå på egen hand.

 

t_HbKKVEXkS.gif

 

Exemplarisk lödning och kabeldragning i delningsfiltret. Nej.

 

t_tCkCmceTc.gif

 

Men det fungerar iaf, här pi60 Signatur ensamma med lite provisorisk kabeldragning och uppställning av ljudabsorbenter.

 

t_zfgqBklJM.gif

 

Stilstudie på det vänstra paret, måste försöka hitta svartlackade skruvar till bs60-lådorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...Jag kunde nästan minnas att jag har gjort samma misstag förut, men ditt högtalardille är alltid snäppet utanför min fattningsförmåga. ^^;

 

Jag hävdar bestämt att det är musik och ljud jag har dille på, högtalare skulle jag gärna slippa om det var möjligt. De är bara dyra, fula och tar en massa plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...