Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Om någon är intresserad så har ett par nissar nyligen kommit på ett sätt att flasha Matshita DVD-läsare till RPC-1, alltså att komma förbi regionsblockeringen. Min uppfattning är att de flesta bärbara datorer idag har Matshida-läsare, men nedanstående sida verkar ha det allra mesta inom området.

 

Enkla verktyg för att flasha din Matshita DVD-läsare till RPC-1 i windows

 

Index för viktiga trådar på firmware-sidan

 

Annars allmän info om hur man går tillväga

 

Vad jag vet är det inte förbjudet att flasha om sin DVD-läsare på det här sättet, men det kan upphäva garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har efter snart en vecka i min nya lägenhet äntligen fått igång mitt internet. Jäklans krångligt att de gjort så att man behöver internetanslutning för att skaffa en internetanslutning. Nåja, kostar bara 200kr per halvår så man ska nog inte klaga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

YES!:D :D :D :D :D :D :D :D

 

Kom in på Japanska 1 på Stockholms Universitet!!!

Nu är det bara börja finslippa på min gamla japanska igen.

Jag kom också in^^

Grattis, ni båda. Själv ska jag börja på tredje terminen i höst... förutsatt att jag kan komma förbi Eiko-senseis omtenta på praktisk språkfärdighet. Grammatiken klarade jag med ett C, Kanjin med B... men fick man inte åtminstone C på talövningslektionen blev man tvungen att visa sina förmågor vis senare tillfälle. Det tillfället är nu på torsdag.

 

Som er Sämpaj borde jag nog varna er för att den japanska instutitionen inte är fullt så sammanhängande som man kanske vill hoppas; de olika lärarna verkar inte ha så mycket koll på vad de andra gör, och en del kör för högt tempo och andra för lågt. Får ni Gunnar kan ni dock skratta er lyckliga, han vet vad han håller på med.

 

二人ともがんばってね

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag började gymnasiet igår, jag är lite ovan då skolan är ungefär 10 gånger större än den jag gick på innan. Plus så hände en lite skum sak, jag stod och väntade på bussen i stan då en naken kvinna gick förbi med en resväska.

 

Tråkigt att du valde en stor skola imho... vad läser du? Och förresten, naken kvinna med resväska? Och du tog inga bilder? <.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

YES!:D :D :D :D :D :D :D :D

 

Kom in på Japanska 1 på Stockholms Universitet!!!

Nu är det bara börja finslippa på min gamla japanska igen.

Jag kom också in^^

Grattis, ni båda. Själv ska jag börja på tredje terminen i höst... förutsatt att jag kan komma förbi Eiko-senseis omtenta på praktisk språkfärdighet. Grammatiken klarade jag med ett C, Kanjin med B... men fick man inte åtminstone C på talövningslektionen blev man tvungen att visa sina förmågor vis senare tillfälle. Det tillfället är nu på torsdag.

 

Som er Sämpaj borde jag nog varna er för att den japanska instutitionen inte är fullt så sammanhängande som man kanske vill hoppas; de olika lärarna verkar inte ha så mycket koll på vad de andra gör, och en del kör för högt tempo och andra för lågt. Får ni Gunnar kan ni dock skratta er lyckliga, han vet vad han håller på med.

 

二人ともがんばってね

Ska tänka på det! Jag har varit rädd för högt tempo hela tiden så jag har förberett mig hela sommaren genom att plugga in katakana och hiragana.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråkigt att du valde en stor skola imho... vad läser du? Och förresten, naken kvinna med resväska? Och du tog inga bilder? <.<

 

Jag hade nog dragit till mig lite skumma blickar om jag tog fram mobilen och fotade henne. Jag går estet musik. Jag gick på en väldigt liten skola innan så jag ville till en stor skola och träffa lite nytt folk nackdelen är dock att jag har en timmes restid varje dag och behöver gå upp ca klockan 6 och kommer hem klockan 5 varje dag. Jag hade kunnat välja att gå i en skola lite närmare mig men där finns det inte estet linjen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...