Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Häromnatten tyckte jag att jag hade lite extra tid att döda, så jag kollade äntligen på hela vocaloidkoncerten från 2010. Jag gillade den. De två timmarna gick snabbare än jag trodde att de skulle göra, inte bara för att jag gillade de flesta låtarna (de har väl valt ut de allra populäraste), men jag förvånades över hur fascinerad jag blev av dansen. Den var väldigt väl koreograferad, och ett hologram behöver inte någon avancerad träning, bara kompetenta animatörer. Hon blir inte heller trött och gör inga misstag. Så finns det förstås vissa saker som man bara kan göra med animation, som att byta kläder mitt i ett nummer.

 

Animationen är dock inte perfekt. Formerna kan aldrig riktigt röra vid sig själva, som slipsen eller när hon kramar om sig själv eller drar en arm under håret. Det är ett litet störande mellanrum hela tiden. Man kan också förnimma plattheten hos projektionen när karaktärerna dansar förbi varandra i duetterna.

 

Men i övrigt är animationen rätt fantastisk. Väldigt verklighetstrogen och väldigt fartig. Jag vet inte om det någonsin skulle vara aktuellt (för vilka låtar skulle de köra?), men jag ser gärna en andra, uppgraderad koncert i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Capcom och karaokebarkedjan Pasela ska tillsammans öppna en bar nästa månad i Shinjuku. Baren kommer heta Capcom Bar och det kommer finnas maskiner med demospel, maträtter med Capcom-tema m.m.

 

Här är några maträtter som man kan beställa på baren, bl.a. Phoenix Wright-pasta, Monster Hunter-kycklingklubba och Resident Evil-dessert formad som en hjärna.

 

http://loading.se/images/37/75/c85edfbf4ae026f37e3ae63ccdc44664.jpg

 

http://loading.se/images/29/86/849a4523fe6e8a32ddfaa51850ecbd1d.jpg

 

Hittade det på loading.se så här är länken till artikeln.

http://loading.se/news.php?pub_id=17892

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Nej bilden är inte manipulerad

aww191.jpg

Det är väl förmodligen inte en äkta serie, utan något som typ en nördig produktionsdesigner kokat ihop själv (eller beställt av en tecknare). Jag tror inte att de skulle vilja tjafsa med rättigheter för en sån här liten grej (och de vågar knappast göra det utan att fråga). Dessutom verkar det vara i amerikanskt serietidningsformat, och manga trycks ju inte i den stilen. Speciellt inte oöversatt. Slutligen står det "9巻", vilket väl då borde vara typ "第9巻" (fast egentligen "第9話", om vi ska tro att det är omslaget till ett kapitel och inte en hel bok)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Det här med damer verkar inte vara lyckat för mig... hur jag än vrider och vänder så slutar det alltid på samma sätt

 

"Crashed and Burned"

 

om man skulle ge upp det här med förhållanden eller att ens försöka tänka tanken på förhållanden..

"one night stands" verkar vara min lott....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Just det där med "Romance" tycker jag är lite... fel. I de fall där det bara finns ett alternativ, där den manliga huvudrollen väljer den kvinnliga huvudrollen (och vice versa), så är just romantiken sällan särskilt definierande för serien. Det jag menar är att i de fall där serien fokuserar på romans så är det alltid™ någon sorts knut på tråden.

 

Men ja, Sunohara... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

o2zNb.jpg

 

Forever Sunohara

 

Det jag menar är att i de fall där serien fokuserar på romans så är det alltid™ någon sorts knut på tråden.

Ja, visst är det det, men det är väl inget fel på diagrammet för det? Inte om diagrammet visar "vem gillar/ska gilla vem". :)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Thanks for your order, Daniel

 

Order Total: GBP 79.08

 

Foundation (The Foundation Series)

Foundation and Empire (Book Two of The Foundation Series)

Second Foundation (Book Three of The Foundation Series)

Foundation's Edge

Foundation and Earth

Prelude to Foundation (The Foundation Series)

Sherlock - Original Television Soundtrack Music From Series Two

Yotsuba&! Vol 10

Battle Angel Alita: Last Order, Volume 15

Attack The Block - Double Play (Blu-ray + DVD)

True Grit [blu-ray] [2011][Region Free]

 

Thank you for shopping with us.

Amazon.co.uk

 

Jag var nära på att köpa på mig en massa 20th Century Boys också, men det låter trots allt bäst att vänta med det tills den är helt utgiven, vilket enligt amazon kommer bli i augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Kopierade några stora filer över nätverket hemma och undrade just varför det gick så långsamt - ca 25 MB/s bara.

Kom på att jag spelade musik samtidigt. Nyare windows är ju så smarta att dom skruvar ner nätverksprio när man spelar musik / tittar på video.

Stängde foobar2k och hastigheten gick genast upp till mer normala 85 MB/s ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Jag kom precis hem från att se The Avengers. Det var kanske inte den bästa actionfilm någonsin, men den tävlar om platsen som den bästa NERDGASM OH MY FUCKING HAXX AWESOME-film. Snygg koreografi och kinematografi. Jättebra balans mellan fokusen på karaktärerna. Helt ok karaktärsutveckling och handling. Den lever upp till hypen som följer av dess fem föregångare.

 

Jag är glad nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...