Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam 00


Noir
 Share

Rekommenderade inlägg

Anime.se Anime Awards 2008:

 

YJXOXFokg.png

 

http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=2240

 

fortsättning på denna tråd, som blev lite lång ^^

 

Spoiler Gundam 00 Ep 10

Tycker att serien artar sig bra, har inga problem med tempot. Nästa avsnitt verkar ganska intressant, då Allelujah har blivit min favorit av någon anledning, vet inte varför :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Döpt om tråden till Gundam 00 då det ser ut att diskuteras Gundam 00 här, vill inte ha en stor samlingstråd för ALLT gundamrelaterat igen med 900inlägg som är ett helvete att läsa igenom. :S

 

from this day onwards evil reincarnated = avathar.

 

Min älskade gundam tråd :( troligtvis första tråden på det här forumet jag skapade. Och närma mitt tre-årsjubileum också... ajja, kanske leder till att fler börjar skriva om gundam 00, så det kanske för med sig något gott.

 

Hoppas ni förstår vart jag är på väg med detta...

 

I'm not certain I want to know...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Döpt om tråden till Gundam 00 då det ser ut att diskuteras Gundam 00 här, vill inte ha en stor samlingstråd för ALLT gundamrelaterat igen med 900inlägg som är ett helvete att läsa igenom. :S

 

from this day onwards evil reincarnated = avathar.

 

Min älskade gundam tråd :( troligtvis första tråden på det här forumet jag skapade. Och närma mitt tre-årsjubileum också... ajja, kanske leder till att fler börjar skriva om gundam 00, så det kanske för med sig något gott.

 

Hoppas ni förstår vart jag är på väg med detta...

 

I'm not certain I want to know...

 

Svårt att hitta just Gundam 00 information eller någonsomhelst information bland 900 mixade gundam inlägg, så därför min låsning med rekomendationen att man kanske skall splitta upp topicen efter serie lite mer, många som tycker att gundam seed och gundam 00 inte hör till gundam serien osv så undvika problem genom att specifiera lite mer kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle nog säga gundam seed, men Gundam wing är ganska trevlig den också, även om vissa inte gillar den då den innehåller en del politik. Annars kan man börja med Gundam 00 då ingen av de jag nämnt har något med varandra och/eller orginal serien att göra, helt fristående dvs.

 

Så det är ganska fritt att välja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man inte har set något av Gundam förut, vad ska man börja med?

 

Tja, om jag fick lägga upp din Gundam-introduktion så skulle den se ut på följande vis:

 

1. Mobile Suit Gundam Movie Trilogy - filmtrilogi som tar den absolut första seriens avsnitt och kondenserar innehållet till 3 långfilmer.

 

2. Zeta Gundam - här promotar jag serien, inte filmerna. Jag upplevde att man var tvungen att klippa bort lite för mycket för att få ner det till "rätt längd". Det funkade betydligt bättre till MSG.

 

3. Gå vidare med Gundam ZZ, om du känner för det. Enligt mig så var denna inte alls lika bra som de båda ovanstående titlarna, men för att få i sig hela storyn från UC (en tideräkning som används inom Gundam, står för Universal Century) så är det ju naturligtvis bra. Annars kan man sticka emellan med saker som Kriget i Fickan (6 avsnitt lång OVA - har jag för mig), 08:th MS-Team (13 avsnitt lång OVA - har jag än en gång för mig). Avsluta denna introduktion med att "sluta cirkeln"... kör Char's Counterattack och låt därmed Amuro + Char visa vart skåpet skall stå. =)

 

Edit: Tänk bara på att flera av dessa UC-OVA:s utspelar sig "innan" saker som släpptes tidigare... rent kronologiskt. Kika efter UC-talet så ser du vart på tidslinjen du befinner dig. (om du nu känner för att titta helt kronologiskt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Avsnitt 14
Nu börjar det ta fart, lär bli ganska mäktiga fighter i avsnitten som följer :D

 

helt sant, men

förstår inte varför han vart tvungen att hälsa på "henne", Ishmael (felstavat tror jag). Såg ingen som helst anledning till det speciellt då hon inte är någon spirituell ledare eller nåt. Lär ju iaf bli fight mellan Setsuna och barnsoldatledaren/gudspredikanten inom en snarframtid iaf.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avnsitt 15
Fy fan vad nice :D, sköna strider men lite förvånad att se dem få stryk för en gångskull :O.

Kan knappat vänta på nästa avsnitt ialla fall + att jag reser bort i två veckor nu så kommer ha två avsnitt väntande på mig när jag kommer hem B)

 

15

Vet inte vad jag tycker om att ytterligare än gundam tittar in, speciellt inte när jag hoppades att Exia hade en mega special system oaktiverat :| Men fy tusan vad det här avsnittet var bra
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som en galning av Mecha baserade serier/filmer/spel gillar jag

Mobile Suit Gundam 00 rätt bra faktiskt.

 

I helhet gillar jag inte Gundam serierna spec mycket då jag stör

mig så jävla mycket på den Power Ranger looken

dom här Gundam robotarna har.

 

Känns så pinsamt töntigt när man tittar på dom...

 

Men just denna serie har lyckats fånga mitt intresse så följer serien faktiskt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 16
Vet inte vad jag ska tycka om de nya gundamsen faktiskt... På ett sätt så hoppades jag att det inte skulle komma fler, även om jag misstänkte starkt att det skulle komma minst en till. Fast är nog för klyven för att sammanfatta mina tankar om de nya gundamsen och vändningen i serien som man nog får kalla detta...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 17

Gillade den nya vändningen, Nena verkar vara ännu mer psychobitch än sin bror imo. hela högen verkar ha någon form av störning faktiskt av de ny gundam meisterna.

 

Ska bli skönt när Setsuna börjar banka på dem (vilket bör bara vara några avsnitt iväg speciellt med tanke på nästa episodes titel).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...