Dread Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 För egendel så är det rätt svårt att skriva upp en lista av topp fem anime över 2007 men kan vara intressant då året snart är över och ett nytt med flera serier som verkar bli väldigt underhållande börjar. Observera att serierna ska ha börjat 2007, men de behöver inte vara avslutade än. så på första plats är en serie som kom som en blixt från en klar himmel, Shion no Ou, anime.se:s tråd. Sen efter detta så blir det svårt att placera dem i ordning, men ska försöka. Shakugan no Shana II, ganska väntad att den skulle komma, dock så uppskattar jag säsong två mycket mer än säsong ett. Kidou Senshi Gundam 00, trots något tveksam utveckling av storyn så får den vara med, jag uppskattar den och väntar trots allt ivrigt på nästa avsnitt. Zero no Tsukaima: Futatsuki no Kishi, är inte säker på om den förtjänar en plats, den höll inte riktigt samma kvalité som säsong ett, men blev riktigt trevlig efter några avsnitt. Nodame Cantabile, även denna var oväntad, hade ingen anning om vad den skulle handla om, men den blev riktigt underhållande och... så slutade den, väntar ivrigt på säsong två. En annan serie som skulle kunna ha varit med är Nanoha StrikerS, och eller Seto no Hanayome Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Mina fem favoriter i år är: 1. Clannad 2. Lucky Star 3. Seirei no Moribito 4. 5cm per Second 5. Ef - a tale of memories Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Det har varit ett bra år, mina favoriter i år är följande(icke rankat). 1: Baccano! 2: Clannad 3: Ef - a tale of memories 4: KimiKiss Pure Rouge 5: Kodomo no Jikan -_- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Känns lite fel att ha med serier man inte har sett klart än, men jag får väl gå efter hur bra dom är just nu. Seto no Hanayome Årets bästa komedi, punkt slut. Setohanas humor passade mig utmärkt. Myself;Yourself (Efter 11 avsnitt) Helt klart den här säsongen och antagligen årets största överraskning, iof visste jag sedan tidigare att KID var bra men det här var ändå oväntat. Det var riktigt länge sen jag stötte på en anime där det var så här svårt att lista ut händelseutvecklingen. Sola Också en ganska stor överraskning fast den här gången från Kanon skaparen Naoki Hisaya, ännu en serie med plötsliga händelseutvecklingar som var rätt svåra att lista ut i förväg. Ef - a tale of memories (efter 10 avsnitt) Så här ska en bishoujospels-konvertering se ut, ef är minst lika dramatung som Myself men är dock ganska lätt att läsa utvecklingen i. Men ef har fortfarande årets bästa scen, Hiroko Taguchis utmärkta insats bidrog mycket till detta. Kodomo no Jikan (efter 9 avsnitt) Ja vad ska man säga, Kodomo no Jikans animeversion är kanske inte lika bra som mangan, men den är ändå tillräkligt bra för att placera sig här. Tror jag är rätt nöjd med den här listan, annars kommer jag gå tillbaka och ändra senare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Utan inbördes ordning: Clannad Seirei no Moribito Kodomo no Jikan Mobile Suit Gundam 00 Seto no Hanayome Har inte sett klart Baccano! än, så får se om jag kanske ändrar på listan sen ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Par som håller på som verkar riktigt lovande men kör med dem så får vi se: Seirei No Moribito Seto no Hanayome Mokke Clannad Lucky Star Märkte att man hade velat ha in fler på listan men nu är dessa skrivna så :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DigBick Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 mina 5 favoriter är -Seirei no moribito. -Lovely complex. -Claymore. -Ghost Hound. -Bamboo blade. Det är de jag kan komma på just nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Mina 5 utan ordning: Ef -a tale of memories Seirei no Moribito Ghost Hound Lucky Star Clannad Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Jag har bara sett tre anmärkningsvärda serier från i år: Seirei no Moribito, Tengen Toppa Gurren Lagann och Dennou Coil. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Meh! Jag som vill ha in Code Geass och Ghost hunt på min lista... Aja... #1 Tengen Toppa Gurren Lagann Den borrade sig rakt in i själen och lämnade en med ett gott samvete att det kan inte bli bättre än så här. Simon och Kamina är årets givna MÄN. #2 Nodame Cantabile Klassisk musik har nog aldrig varit bättre och har svårt att tro att det någonsin kommer bli det igen för mig. En fortsättning på den här serien är något som jag drömmer om ibland. #3 Seto no Hanayome Gangsters från havet i en skola. Ja det blev så bra som det kan bli med det konceptet. Sjöjungfrur är något jag kommer springa ifrån om jag någonsin stöter på en, om det nu inte råkar vara Setohana. Då stannar jag mer än gärna. #4 Seirei no Moribito Underbar att se på. Underbar att lyssna till. Underbar var ordet och Balsa är något som jag saknar. Det här serien var byggd på en av de fem(?) light novellerna som finns ute. Bara hoppas på att det kan komma mer. Jag kan inte riktigt komma på vilken mer som jag skulle vilja ha med på den här listan. Och eftersom jag har svårt att bedöma de som pågår just nu så nöjer jag mig med det här. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Clannad Lucky Star Sayonara Zetsubou Sensei Darker Then Black Nodame Cantabile Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet december 12, 2007 Anmäl Share Skrivet december 12, 2007 Baccano! Seirei no Moribito Lucky Star Nodame Cantabile Seto no Hanayome Ingen direkt ordning i listan, och jag ser inte på serier som ej är klara så det är inte säkert att jag komma tycka likadant när alla intressanta pågående serier är klara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.