Hoppa till innehåll
Anime.se

topp fem anime av det snart gångna året 2007


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

För egendel så är det rätt svårt att skriva upp en lista av topp fem anime över 2007 men kan vara intressant då året snart är över och ett nytt med flera serier som verkar bli väldigt underhållande börjar. Observera att serierna ska ha börjat 2007, men de behöver inte vara avslutade än.

 

så på första plats är en serie som kom som en blixt från en klar himmel, Shion no Ou, anime.se:s tråd.

 

Sen efter detta så blir det svårt att placera dem i ordning, men ska försöka.

 

Shakugan no Shana II, ganska väntad att den skulle komma, dock så uppskattar jag säsong två mycket mer än säsong ett.

 

Kidou Senshi Gundam 00, trots något tveksam utveckling av storyn så får den vara med, jag uppskattar den och väntar trots allt ivrigt på nästa avsnitt.

 

Zero no Tsukaima: Futatsuki no Kishi, är inte säker på om den förtjänar en plats, den höll inte riktigt samma kvalité som säsong ett, men blev riktigt trevlig efter några avsnitt.

 

Nodame Cantabile, även denna var oväntad, hade ingen anning om vad den skulle handla om, men den blev riktigt underhållande och... så slutade den, väntar ivrigt på säsong två.

 

En annan serie som skulle kunna ha varit med är Nanoha StrikerS, och eller Seto no Hanayome

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns lite fel att ha med serier man inte har sett klart än, men jag får väl gå efter hur bra dom är just nu.

 

Seto no Hanayome

Årets bästa komedi, punkt slut. Setohanas humor passade mig utmärkt.

 

Myself;Yourself (Efter 11 avsnitt)

Helt klart den här säsongen och antagligen årets största överraskning, iof visste jag sedan tidigare att KID var bra men det här var ändå oväntat. Det var riktigt länge sen jag stötte på en anime där det var så här svårt att lista ut händelseutvecklingen.

 

Sola

Också en ganska stor överraskning fast den här gången från Kanon skaparen Naoki Hisaya, ännu en serie med plötsliga händelseutvecklingar som var rätt svåra att lista ut i förväg.

 

Ef - a tale of memories (efter 10 avsnitt)

Så här ska en bishoujospels-konvertering se ut, ef är minst lika dramatung som Myself men är dock ganska lätt att läsa utvecklingen i. Men ef har fortfarande årets bästa scen, Hiroko Taguchis utmärkta insats bidrog mycket till detta.

 

Kodomo no Jikan (efter 9 avsnitt)

Ja vad ska man säga, Kodomo no Jikans animeversion är kanske inte lika bra som mangan, men den är ändå tillräkligt bra för att placera sig här.

 

Tror jag är rätt nöjd med den här listan, annars kommer jag gå tillbaka och ändra senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meh! Jag som vill ha in Code Geass och Ghost hunt på min lista...

Aja...

 

#1 Tengen Toppa Gurren Lagann

Den borrade sig rakt in i själen och lämnade en med ett gott samvete att det kan inte bli bättre än så här. Simon och Kamina är årets givna MÄN.

 

#2 Nodame Cantabile

Klassisk musik har nog aldrig varit bättre och har svårt att tro att det någonsin kommer bli det igen för mig. En fortsättning på den här serien är något som jag drömmer om ibland.

 

#3 Seto no Hanayome

Gangsters från havet i en skola. Ja det blev så bra som det kan bli med det konceptet. Sjöjungfrur är något jag kommer springa ifrån om jag någonsin stöter på en, om det nu inte råkar vara Setohana. Då stannar jag mer än gärna.

 

#4 Seirei no Moribito

Underbar att se på. Underbar att lyssna till. Underbar var ordet och Balsa är något som jag saknar. Det här serien var byggd på en av de fem(?) light novellerna som finns ute. Bara hoppas på att det kan komma mer.

 

Jag kan inte riktigt komma på vilken mer som jag skulle vilja ha med på den här listan. Och eftersom jag har svårt att bedöma de som pågår just nu så nöjer jag mig med det här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...