Hoppa till innehåll
Anime.se

Ipod-hjälp..


Zaphod
 Share

Rekommenderade inlägg

Vill inleda med att säga att jag är nog den dummaste människan någonsin, men i alla fall..

 

Igår fick jag en ipod nano och idag tänkte jag att jag skulle föra in musik på den. Så nu har jag suttit hela morgonen med det där (jävla) itunes.

Jag har skapat en spellista, och lagt in musik i den. Men när jag ska synkronisera så fungerar det inte, tror jag.

På ipoden står det synkroniserar i kanske fem sekunder, sedan återgår det till "Ansluten, mata ut innan du kopplar ifrån", och ingen musik finns i ipoden.

 

Jag har läst igenom varenda guode jag hittat, och jag tror att jag gjort som det står, men jag har antagligen glömt något.. Men vad!?

 

Någon som kan hjälpa mig innan jag får ännu ett raseriutbrott?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan säga att det finns tre sätt att lägga in musiken på din iPod. De två första har att göra med automatisk synkronisering, medan det andra är manuell "synkronisering".

 

Den ena synkroniserar all musik i ditt bibliotek och jag tror att detta är standardinställningen, i varje fall var det så på min Mac. Det andra är att du väljer vilken/vilka spellistor du vill synkronisera och då måste du precis som du gjort skapa en särskild spellista i vilken du lägger in den musik som du vill skall hamna på iPoden. Detta är den teknik jag använder då mitt bibliotek är större än utrymmet jag har på min iPod. Har då en lista som jag kan bygga efter vilken musik jag lyssnar på för stunden.

 

Det sista och tredje läget är att inte synkronisera musiken automatiskt och då kan du helt enkelt dra in låtar till iPoden till vänster i iTunes. Detta testade jag för längesedan när syrran först fick en iPod och det funkar förbaskat bra också. Kan säga att det blir ungefär som det andra synkroniseringsläget bara att du inte placerar musiken i en spellista först utan lägger in den direkt på iPoden. Nackdelen är (tror jag) att spellistor och sådant inte synkroniseras med iTunes sedan, så att betyg du ger låtar på iPoden hamnar i datorns bibiliotek osv. Men jag har inte hundra koll på detta.

 

Hoppas du lyckas få in någon musik för spelaren är onekligen trevlig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fått till det nu, tack!

 

Efter att ha gått in på fliken "ipodens namn" så finns det ju en synkronisera-knapp där. Men den gick inte att använda såsom jag ville, utan blev tvungen att gå in på fliken "musik" under "ipodens namn". Struligt, men kan lyssna på musik nu i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...