Hoppa till innehåll
Anime.se

Tecknare/illustratör sökes!


3on
 Share

Rekommenderade inlägg

PS: Jag vet ej om man får lägga in jobberbjudanden här, då länken "forumregler" inte fungerar. Annars får någon Moderator ta bort tråden.

 

Hej.

 

Har skrivit en lite speciell bok, och söker nu efter en illustratör för denna produktion.

Det är inget vinstprojekt och troligen kommer det hela bli ett förlustprojekt :) men det kommer ändå erbjdas ersättning till illustratören. Summan diskuterar vi fram tillsammans senare.

 

Boken är inspirerad av de gamla tyska folksagorna, men utspelar sig i någorlunda modern tid.

Boken kommer vara producerad som en barnbok med stora illustrationer och lite text per sida, men den ska vända sig till vuxna människor och ha en vinkling åt djurrättskampen, så illustratören jag söker ska helst sympatisera eller åtminståne ha förståelse för djurrätt, vegetarianism eller liknande.

 

Jag kommer att behöva 15-25 illustrationer.

 

Jag bor i stockholm men det är inget krav att du gör det, vi kan ha kontakt över mail eller telefon och scanna bilder och skisser mellan varandra. Det är heller ingen speciell deadline och du kan vara hur ung/gammal som helst.

 

Det skulle vara kul med animeinspirerat material! Men då sagan ska va en mörk saga, efterlyses just mörka, lite skitiga illustrationer.

Jag kan skicka exempel på vad jag menar om ni är intresserade.

Men behöver som sagt absolut inte vara manga, bara en tanke jag hade.

 

Men, som sagt, det kan vi diskutera senare när jag sänder över manus och illustrationsbeskrivningar till dig. Så kan jag också mer i detalj berätta om projektet och publiceringen.

 

Maila mig gärna eller skicka PM här på siten! Ta chansen att bli publicerad! :)

 

Vi hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, Jag heter Tim, jag kan mycket väl vara intresserad. Du kan se vad jag gjort på

http://alyxes.blogspot.com/

och

http://alychecia.smackjeeves.com/comics ... alychecia/

en serie jag håller på med.

Trots att min stil är ganska ljus och färgglad så kan jag göra mörkare grejer också. Jag tecknar helt på papper, färgläggning och allt.

http://alyxesportfolio.blogspot.com/

Det är min portfolio, där syns lite mer teckningar o annat som jag gjort.

Hoppas det är av intresse, isåfall kan du maila mig här: nr1alyxes@yahoo.se

Jag ser gärna exempel på vad du tänkt dig, jag är mångbottnad och kan anpassa min stil när det behövs. Om du är osäker kan jag göra en provbild såsmåningom.

Jag reser bort över julen, tre veckor, så vi hörs först i januari om det är av intresse för dig.

 

Jag är inte vegetarian, men jag är emot djurplågeri av alla slag och päls. Jag sympatiserar med djurrättsaktivism.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...