Hoppa till innehåll
Anime.se

Är RightStuf knäppa?


Negi
 Share

Rekommenderade inlägg

Är RightStuf knäppa? Ja det har jag börjat undra. Mina erfarenheter med dem har varit mindre än bra av ett par olika anledningar:

 

1. De verkar vilja ha alla uppgifter som det går att få om beställaren (mig i det här fallet) eftersom att de är rädda för att bli lurade så därför accepterar de bara kreditkort som betalning.

 

2. De avbeställde min order som var på en rea bara för att jag inte kunde nå mejlen på ett tag och eftersom att rean var slut så kunde jag inte som dem sa "You are free to order the same products again".

 

3. De vill inte fatta att adress och sådana uppgifter inte står på svenska ID-kort.

 

Finns det någon som faktiskt lyckats köpa av dem någon gång? Själv har jag hört en massa positiva saker om dem fast det är mest från amerikaner och sådana som har blivit "accepterade" av dem. Nu när jag säger mig så menar jag inte mig utan en kontakt jag har som köper åt mig (eftersom att jag inte har något kreditkort) men har nu efter 2st misslyckade försök, precis som jag, ledsnat ur på dem.

 

Anledningen till att jag skrivit det här inlägget är för att jag undrar om någon faktiskt fått köpa ifrån och hur ni gjorde. Jag vill själv kunna köpa ifrån dem då deras priser och lager är oslagbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har köpt ca 6 saker från dom, både DVD:er och figurer. Jag har inte fått något än men min GTO box har blivit shipped och idag fick jag ett brev från dem. Så det ser ljust ut för mig i alla fall, fast jag förstår inte riktigt vad det här brevet ska vara bra till, eller är det endast ifall jag behöver skicka tillbaka något som jag måste ha den? Någon kanske vet som har fått det med.

 

Hur som helst, jag gillar righstuf. De svarar snabbt på mina brev och inga problem med betalningar eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjänar man verkligen så mycket på att handla hos dem? Jag kollade upp några serier jag köper medan de kommer ut nu, och några intressanta boxar, men de flesta var $5-10 billigare där jag brukar beställa (Axelmusic). Fast då brukar väl Right Stuf ha ordentliga reapriser ibland. Hur bra priser får man då, och hur är tullrisken?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rightstuf är faktist rejält billiga, nu och fram till 6 jan så är det 20% off på allting i lager(nåja, nästan allting). Och nu runt jul så har de haft extrapriser varje dag(på utvalda dvd:er och boxar). Har även veckospecial på utvalda produkter, allt från 10$ till 100$ billigare. Shawne's Deal of the day är också rätt fint, du får 10 produkter att titta igenom och 60 min på dig att välja en av dom. Fast om du ska titta på nästa produkt så får du helt enkelt ge upp den före, så det gäller att chansa.

 

Tror även Rightstuf har rea på utvalda produkter från olika producenter lite då och då. Hur som helst, jag gillar Righstuf.

 

Men det kanske finns bättre och billigare där ute?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag försökte handla på Rightstuf ville de att jag skulle ta foto på mitt VISA-kort, både fram- och baksida, så att alla koder syntes. Detta var tydligen något som de villa att alla internationella beställare skulle göra vid sin första beställning, som säkerhetsåtgärd. Detta hade jag väl inte så överdrivet lust med, så jag skippade det hela. Sedan dess har jag hållit mig borta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...