Hoppa till innehåll
Anime.se

Årsskiftet 07-08


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

2008 står bakom dörren och knackar, ännu ett år har flygit förbi inom ett ögonblick.

 

Kommer ni fira nyår? Och isåfall vart och med vilka? Hur hade ni tänkt fira?

 

Skriv gärna lite om hur ni brukar fira nyår och vad det innebär för er. Ni kanske har nyårslöften på lur som flitigt fått vänta till just detta skifte.

 

Själv var jag inbjuden till en fest men jag firar hellre med familjen. Jag är lite nojig när det gäller större händelser och liknande och tänker att "det här kan vara våran sista julafton tillsammans". Vilket låter jäkligt dramatiskt men hellre safe than sorry. I år ska dock en nära vän komma över och fira tillsammans med oss vilket ska bli extra kul.

 

Får se om jag dricker mitt första hela glas champagne denna gång, lyckas aldrig få ner skiten. Smakar blä.

 

 

"Gott nytt år" på olika språk. - Fråga mig inte varför det står "GOTT NYTT ÅR!/Gott nytt år! på våran svenska rad.

 

Vem når 2008 först?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... snart blir man 20 @_@

ja precis *host* 20.

 

Nä det var snart 8 år sedan det. *suck* börjar känna mej gammal.

 

Det blir nyårsmiddag med ett gäng kompisar. Tydligen ska min dansmatta involveras på något vis också fick jag höra... blir nog skitbra i kombination med alkohol.

Sen kolla på stans fyrverkerier som förhoppningsvis inkluderar en haubitz i år igen >:D

och slutligen tränga sig in på stat och svettas bland för många fulla mäniskor halva natten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själva nyårsafton kommer nog att firas tillsammans med familjen här i Nacka. Ser fram emot att se hur en stockholmsk nyår ser ut ^^

 

På nyårsdagen kommer jag förmodligen att hälsa på några av mina kompisar ute på vishan (aka Åkersberga). Frågan är bara om jag har busskort så det räcker den dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jadu.. Två kompisar skulle ha fest, kommer väl en massa folk, blir väl kul antar jag.

Skulle helst vilja fira med familjen tror jag, men dom åkte bort. Eller med "sambon", men han är numera ett ex antar jag.

 

Så.. Jag ska supa! Ska väl åka och titta till dom stackars små djuren också. Dom är inte helt förtjusta i nyår, men får dom en massa hö så klarar de väl sig, även fast det viner en massa jävla raketer utanför stallet. Förstår inte varför privatpersoner ens får handskas med raketer. Är fan sjukt.

 

Nej, är inget fan av nyår. Lite pretantiöst och överskattat. Man förbereder sig på att det ska bli så roligt, men sen blir det ändå inge bra i slutändan, för mycket förväntningar antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte varför privatpersoner ens får handskas med raketer. Är fan sjukt.

 

Hur skall man annars få ihop tillräckligt med vapen till sin egen Valkyrie? :(

 

Iofs.. Men.. De borde inte få skjuta dom där det finns djur ju. Eller.. Inte skjuta dom alls.. Bara typ samla på dom, som frimärken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så.. Jag ska supa! Ska väl åka och titta till dom stackars små djuren också. Dom är inte helt förtjusta i nyår, men får dom en massa hö så klarar de väl sig, även fast det viner en massa jävla raketer utanför stallet. Förstår inte varför privatpersoner ens får handskas med raketer. Är fan sjukt.

Är inte detta lite motsägelsefullt? Jag vågar nästan lova att fler kommer till skada av att privatpersoner får handskas med alkohol än raketer.

 

Själv har jag inget emot något av dom för den sakens skull så länge dom kan brukas med vett.

 

Men för att hålla sig till ämnet. Jag ska vara hemma, kanske laga mig något gott att äta och inte göra någonting särskilt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så.. Jag ska supa! Ska väl åka och titta till dom stackars små djuren också. Dom är inte helt förtjusta i nyår, men får dom en massa hö så klarar de väl sig, även fast det viner en massa jävla raketer utanför stallet. Förstår inte varför privatpersoner ens får handskas med raketer. Är fan sjukt.

Är inte detta lite motsägelsefullt? Jag vågar nästan lova att fler kommer till skada av att privatpersoner får handskas med alkohol än raketer.

 

Själv har jag inget emot något av dom för den sakens skull så länge dom kan brukas med vett.

 

Men för att hålla sig till ämnet. Jag ska vara hemma, kanske laga mig något gott att äta och inte göra någonting särskilt.

 

Skillnad på alkohol och raketer. Raketer skadar mycket lättare andra och skrämmer dessutom upp små lidrädda djur. Kan bara tänka mig hur de vilda djuren i skogen har det, hoppas de inte är lika rädda som hunden som bara ligger och skakar på nyår.

Nä, alkohol är lättare att undvika än raketer. Dessutom är det betydligt lättare att skapa ett förbud mot raketer än alkohol. Eller åtminstone bara låta utbildade handskas med raketerna, på speciella ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med föräldrarna dessvärre. Var tänkt att den skulle firas i antingen Stockholm eller Göteborg med flickan, men andra saker kom i vägen och nu sitter man här.

 

Aja, blir väl att fira IRL först och sedan skrika runt på IRC.

 

Och nyårslöften, jag är för dålig på sådana. Lovar väl att jag ska vara mer aktiv på andra ställen än bara framför datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I år så valde jag att jobba både jul och nyår. Så det blir kanske att stå bakom baren på jobbet och se på alla glada människor.

 

Vart då? ;D

 

Ska fira hos en polare i Handen(Haninge Centrum) ;P

Precis ätit gott, och ska fika lite med familjen och sen dra vidare.. kommer dock inte bli superparty, är inte heller superfan av nyår.. tycker inte det är något speciellt, bara ett nytt år som ska passera!

 

Gott nytt år på er :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

äsch vad alla är anti nyår då. Det är en ursäkt att umgås med sina vänner och ha kul hela natten =)

 

Sitter just nu och tankar över stepmania på ipoden för att få alla polarna till att studsa bort maten framför tvn nu. XD

(Festen är i huset bredvid nämligen och man var ju inte smart nog att fixa det i förväg.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mindre än en halvtimme kvar nu!

 

Så, hur har året varit? Låt oss nu göra något radikalt: betygsätta det gångna året! Vad skulle ni ge det på en skala mellan 1 och 10?

 

För min det skulle det väl bli en 6:a. Posetivt är naturligtvis alla spel som har kommit ut i år, och det negativa är att behöva flytta från sin hemvist och in till stan. Den sista gymnasieperioden var inte heller trevlig, samtidigt som jag faktiskt har en del goda minnen därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...