Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Turn 01

Och så var Lelouch och alla andra tillbaka i full styrka. Och som vi pratat om tidigare i tråden så har Lelouch minnesförlust som sagt var när allt börjar igen i Ashford.

 

Hela avsnittet var riktigt skoj att se och jag vet inte vad det kan tänkas vara men det var verkligen intressant hela tiden och jag har nog inget jag skulle villja ändra på, speciellt då Lelouch fick tillbaka minnet i slutet av avsnittet och terrorn kan börja igen!

 

OP och ED låtarna var helt okej också och intressanta att se vad man kan förvänta sig i framtiden i CG.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

01

Kallen+bunny suit = HAWT!!!!! me want MORE!!! bAXsTIQyV.gif

 

Men åter till avsnittet. Jag tycker avsnitter var som förväntat och jag stör mig groteskt mycket på hans lillebror eller om det ens är det? fast det är ju fortfrande första avsnittet så man har ju ganska många frågor som jag hoppas kommer besvaras inom kort som till exempel vad gör Villetta Nu i Lelouchs skola ? Är hon ditt satt av brittania ör att hålla honom ett öga på honom eller har hon gått med i Order of the black knights ?

 

P.S jag hopaps att Suzaku ska dö inom kort också, vet inte varför men jag gillar verkligen inte honom heller

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp...

... likheterna mellan Turn 1 och Stage 1 är många, men så var det också planerat. Jag vet inte om ni minns det, men Sunrise gick tidigt ut och sade att R2 börjar på ett sätt som ska få in nytillkomna tittare (som inte ens har sett första säsongen) i handlingen.

 

Stage 1 = The Day the Fiend was Born

Turn 1 = The Day the Fiend Awakens

 

Jag vet inte mycket om Turn 2, men Fukuyama Jun (Lelouchs seiyuu) sade i en intervju för ett par veckor sedan att Turn 2 är den episod som fungerar som bro mellan säsong 1 och R2. Vi får väl se hur väl det stämmer.

 

Jag har sett avsnittet två gånger nu, men tänker inte uttala mig ordentligt förrän jag har sett det med text. CLAMPs ED-artwork = win, det kan jag säga redan nu. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fantastiskt

Jag är helt bortblåst av avsnittet. Satt i princip och gav ifrån mig ett ont skratt likt Lelouch från punkten då han "vaknade" ända fram till slutet av den scenen.

 

Något som jag funderar över är hur Rollo svarade när Lelouch sa att de ska fly tillsammans. Det verkade som om han tänkte "ajuste, vi är ju bröder". På något sätt gav mig den vibben att Rollo är "ditplanterad" av kejsaren som en mullvad som kommer hålla koll på vad Lelouch gör. Jag har inte följt era spekulationer i denna tråd, och det känns som om det är något ni kommit fram till redan.

 

Men ett underbart avsnitt. Jag ser redan fram till nästa. Jobbigt att vänta en hel vecka på det bara :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass

Sådär, då har jag sett avsnittet "ordentligt" och kan uttala mig utan att behöva fundera över om jag verkligen uppfattade ditten och datten rätt.

 

Jag tänker börja med OP:t, för där kom tidigare helt obekräftad information fram.

 

pQHOnhwfq.png

 

Charles di Britannia är en Geass-användare. Det var ju inte direkt otippat med tanke på att allt han gör verkar vara Geass-relaterat. Invasionen av Japan skylldes på Mount Fuji som försåg jappsen 70% av världens sakuradite-tillgångar, men det han var ute efter var Geass-ruinerna (vilket bekräftades av Schneizel i Stage 19). Nevertheless... han är en Geass-användare, och beroende på vad hans förmåga är så kan det förklara Lelouchs konstiga tillstånd.

 

I övrigt har jag inte så mycket att säga om seriens första OP. Jag är inte förtjust i låten, men det visste jag redan när jag hörde refrängen i diverse R2-reklamer.

 

Så till själva avsnittet. Lelouch beter sig som en annan person, så det rör sig inte om någon vanlig minnesförlust. Hjärntvätts-teorin känns mer logisk, framförallt med tanke på vad man fick se precis i slutet. Vi började ju i skolan, och vad som är den exakta orsaken till varför Villetta är där under cover är väl okänt. Att anledningen till hennes närvaro är Lelouch är ju naturligt, men frågan är om hon är där på order från högre instans eller om hon gör det för egen maskin. Jag tror nästan på det senare. Det ligger lite i hennes karaktär att försöka göra rätt för sina tidigare misstag och förhoppningsvis bli befordrad på köpet. Nåja, vi fick inte se så mycket av henne... bara den där jakten som utspelade sig precis i början. Värt att notera är väl att hon står rygg mot rygg med Ougi i OP, men att de kommer att interagera med varandra efter det som hände i säsong 1 var ju inte heller otippat.

 

Nåja, vem fanken är då Rollo? Lelouchs hjärntvätt förklarar ju varför han inte tycker att Nunnallys frånvaro och kanske även Rollos närvaro är något onaturligt. Det jag funderar över är alla polarna i plugget. Om det nu rör sig om hjärntvätt så måste en del av Lelouchs inplanterade falska minnen inkludera en förklaring till varför Nunnally är borta, samt en förklaring till varför han har en yngre bror som helt plötsligt ska vara Ashford-student. Om inte så skulle ju Shirley, Millay, Rivalz och de andra ha ifrågasatt situationen direkt. Alla som känner Lelouch (även om få gör det "på riktigt") vet ju att Nunnally är hans allt. Nåja, förklaringar kommer ju senare, frågan är bara när.

 

Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro om ett eventuellt släktband mellan de båda. Jag tror ju då rakt inte att han är son till Marianne, men den goe gubben Charles har ju 20 barn och 108 fruar, och alla dessa barn är inte introducerade. Halvbrorsa skulle han mycket väl kunna vara, men att han är ditplacerad för att hålla koll på Lelouch känns ganska logiskt just nu. Det verkar ju som om hans känslor för Lelouch är rätt så genuina med tanke på hur han agerar i avsnittet. Frågan är om han också kan vara hjärntvättad eller hur det hela hänger ihop. Frågetecken på frågetecken.

 

Jag tyckte att avsnittet var riktigt riktigt bra med tanke på omständigheterna. Redan i höstas meddelade Sunrise att det första avsnittet skulle utspela sig ett år efter Stage 25 och att det skulle fungera som en inkörsport för nytillkomna tittare som kanske inte ens har sett första säsongen. Detta är troligtvis till en viss del ett resultat av sändningstiden. Säsong 1 sändes på natten, och R2 går klockan 17:00 på söndagar. Prime-time, och en ny målgrupp måste tas hänsyn till. Jag tycker att de lyckades jäkligt bra med det de hade för avsikt att göra.

 

Det centrala i avsnittet var ju att en hjärntvättad Lelouch utnyttjades av Britannia för att få tag på C.C., och här kommer vi ju fram till själva hjärntvätten eller minnesförlusten. När Sunrise efter Stage 25 sade att kyssen fyllde en praktisk funktion så trodde jag att "minnesförlusten" sattes igång av den. När man efter förhandsvisningen av Turn 1 kunde läsa att Lelouch får tillbaka sitt minne på exakt samma sätt så tycktes ju pusselbitarna falla på plats. Jag måste dock säga som Tony Irving; "MEN..."

 

När hans minne kommer tillbaka så får vi se en glimt från grottan i Stage 25 som vi inte sett tidigare. Allt pekar på att Suzaku faktiskt skade-sköt Lelouch. Hur Kallen tog sig därifrån är en gåta, men jag misstänker nästan att Suzaku kan ha valt att "skona henne" med tanke på att de känner varandra från Ashford och kanske framförallt eftersom Zeros uppror uppenbarligen är över i och med en tillfångatagen Zero. Jag tror nästan att Lelouch fördes till Britannias fosterjord för att ställas inför Kejsaren (som uppenbarligen har mer koll än han normalt borde på saker och ting som händer). Kejsarens mål är ju "the Union of Ragnarok", vad det nu är för något, och den här operationen där soldaterna lydde under direkta order från honom kallades "operation Valhalla". Han vill åt C.C. - gudinnan - och bästa sättet att få tag på henne är att använda sig av en hjärntvättad (och på så sätt foglig) Lelouch som lockbete. Här kommer hans Geass in i bilden. Går hans Geass-förmåga månne ut på att han kan manipulera folks hjärnor? Lelouch har ju en liknande förmåga, och även om olika personer får helt olika förmågor så vore det ju inte helt konstigt om de i varje fall blev hyfsat lika för Charles och Lelouch. Sådan far sådan son...

 

Nåja, det är bara en teori (igen), men jag tror mer på den nu än på att C.C. orsakade hjärntvätten med kyssen. Den skulle kanske snarare ha fungerat som ett sätt för henne att vid senare tillfälle kunna göra en "systemåterställning". Det blir en störd dator-liknelse, men jag har svårt att beskriva mina random-tankar på något annat sätt just nu. :sleep:

 

Om C.C. och Kallen har jag inte så mycket att tillägga. De är som de brukar vara. Kallen hatar fortfarande Britannia och har inte bytt filosofi under året som gått. C.C. är fortfarande en vandrande gåta, och en ganska uttryckslös sådan. Det är svårt att läsa av henne. Det var en jäkla massa fanservice i avsnittet, och jag hoppas att det inte fortsätter så. Någon enstaka grej är okej om det utförs på ett vettigt sätt, men det här var ju en hel del. Kallen som Bunny-girl är ren fanservice, även om förklaringen är att hon jobbade under cover för att kunna plocka upp Lelouch under räden. C.C.s klädsel har ju ända sedan första början skrikit fanservice, men nu visade de till och med hennes bröstvårtor... klockan 17:00 en söndag. Den delen av hennes naken-sekvens fick inverterade färger som någon slags mini-censur, men det som syns syns ju fortfarande.

 

dJlOIHaPZ.png

Ett musklick i Paint senare...

 

Som sagt... jag hoppas att de tonar ner fanservicen. Av previewen att döma så har Lelouch åtminstone skylt Kallen med sin kavaj/jacka. (Hon har den på sig i Guren i previewen)

 

 

Nåja, på det stora hela är jag helnöjd. Ända sedan Lelouchs "minnesförlust" blev obestridlig i och med läckt men även officiell information från Sunrise så tyckte jag att det hängde en stor kalkon-varning över hela R2-inledningen. Nu tycker jag att det fungerade väldigt bra som de gjorde det, och jag är glad att det inte var det gamla uttjatade "amnesia-tricket" som användes, även om effekten var liknande.

 

Det ska bli ännu mer intressant att få se Turn 2. Fukuyama Jun har som sagt uttalat sig om att det avsnittet är vad som binder ihop R2 med säsong 1, så förhoppningsvis kommer tempot hållas uppe. Jag skulle inte bli förvånad av att se Lelouch hålla tal, inför Ordern eller till och med TV-sänt till hela Area 11, som Zero. Men men, båda tummarna rätt upp än så länge.

 

Avslutningsvis ville jag bara kommentera seriens ED. CLAMP-teckningarna är helt klockrena, och jag älskar temat med vita/svarta vingar och kedjor. De på Lelouchs sida har svarta vingar, och de britanniska karaktärerna har vita. Det fina i det hela är ju att Rollo har en vit vinge som tycks vittra sönder för att lämna plats för en växande svart vinge. Symboliskt? Mycket möjligt. En annan sak som är lite kul. Den gyllene kedjan utgår från Lelouchs hand, och de andra karaktärerna är mer eller mindre intrasslade i kedje-härvan. Alla utom Kallen och C.C. som båda sitter fast i kedjan genom ett halsband, nästan som ett koppel. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så nice!

Hinner tyvärr inte säga så mycket nu pga föreläsning inom en mycket snar framtid. Men OJ OJ OJ!

Älskar Turn 1!

Efter denna långa tids väntan har de äntligen dragit igång igen!

Vilken start! Och bunnysuiten...... :P

Kan bara hålla med alla som talat tidigare att det var en skit bra ep och att det kommer bli roligt att få se hur att går.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass
Sådär, då har jag sett avsnittet "ordentligt" och kan uttala mig utan att behöva fundera över om jag verkligen uppfattade ditten och datten rätt.

 

Jag tänker börja med OP:t, för där kom tidigare helt obekräftad information fram.

 

pQHOnhwfq.png

 

Charles di Britannia är en Geass-användare. Det var ju inte direkt otippat med tanke på att allt han gör verkar vara Geass-relaterat. Invasionen av Japan skylldes på Mount Fuji som försåg jappsen 70% av världens sakuradite-tillgångar, men det han var ute efter var Geass-ruinerna (vilket bekräftades av Schneizel i Stage 19). Nevertheless... han är en Geass-användare, och beroende på vad hans förmåga är så kan det förklara Lelouchs konstiga tillstånd.

 

I övrigt har jag inte så mycket att säga om seriens första OP. Jag är inte förtjust i låten, men det visste jag redan när jag hörde refrängen i diverse R2-reklamer.

 

Så till själva avsnittet. Lelouch beter sig som en annan person, så det rör sig inte om någon vanlig minnesförlust. Hjärntvätts-teorin känns mer logisk, framförallt med tanke på vad man fick se precis i slutet. Vi började ju i skolan, och vad som är den exakta orsaken till varför Villetta är där under cover är väl okänt. Att anledningen till hennes närvaro är Lelouch är ju naturligt, men frågan är om hon är där på order från högre instans eller om hon gör det för egen maskin. Jag tror nästan på det senare. Det ligger lite i hennes karaktär att försöka göra rätt för sina tidigare misstag och förhoppningsvis bli befordrad på köpet. Nåja, vi fick inte se så mycket av henne... bara den där jakten som utspelade sig precis i början. Värt att notera är väl att hon står rygg mot rygg med Ougi i OP, men att de kommer att interagera med varandra efter det som hände i säsong 1 var ju inte heller otippat.

 

Nåja, vem fanken är då Rollo? Lelouchs hjärntvätt förklarar ju varför han inte tycker att Nunnallys frånvaro och kanske även Rollos närvaro är något onaturligt. Det jag funderar över är alla polarna i plugget. Om det nu rör sig om hjärntvätt så måste en del av Lelouchs inplanterade falska minnen inkludera en förklaring till varför Nunnally är borta, samt en förklaring till varför han har en yngre bror som helt plötsligt ska vara Ashford-student. Om inte så skulle ju Shirley, Millay, Rivalz och de andra ha ifrågasatt situationen direkt. Alla som känner Lelouch (även om få gör det "på riktigt") vet ju att Nunnally är hans allt. Nåja, förklaringar kommer ju senare, frågan är bara när.

 

Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro om ett eventuellt släktband mellan de båda. Jag tror ju då rakt inte att han är son till Marianne, men den goe gubben Charles har ju 20 barn och 108 fruar, och alla dessa barn är inte introducerade. Halvbrorsa skulle han mycket väl kunna vara, men att han är ditplacerad för att hålla koll på Lelouch känns ganska logiskt just nu. Det verkar ju som om hans känslor för Lelouch är rätt så genuina med tanke på hur han agerar i avsnittet. Frågan är om han också kan vara hjärntvättad eller hur det hela hänger ihop. Frågetecken på frågetecken.

 

Jag tyckte att avsnittet var riktigt riktigt bra med tanke på omständigheterna. Redan i höstas meddelade Sunrise att det första avsnittet skulle utspela sig ett år efter Stage 25 och att det skulle fungera som en inkörsport för nytillkomna tittare som kanske inte ens har sett första säsongen. Detta är troligtvis till en viss del ett resultat av sändningstiden. Säsong 1 sändes på natten, och R2 går klockan 17:00 på söndagar. Prime-time, och en ny målgrupp måste tas hänsyn till. Jag tycker att de lyckades jäkligt bra med det de hade för avsikt att göra.

 

Det centrala i avsnittet var ju att en hjärntvättad Lelouch utnyttjades av Britannia för att få tag på C.C., och här kommer vi ju fram till själva hjärntvätten eller minnesförlusten. När Sunrise efter Stage 25 sade att kyssen fyllde en praktisk funktion så trodde jag att "minnesförlusten" sattes igång av den. När man efter förhandsvisningen av Turn 1 kunde läsa att Lelouch får tillbaka sitt minne på exakt samma sätt så tycktes ju pusselbitarna falla på plats. Jag måste dock säga som Tony Irving; "MEN..."

 

När hans minne kommer tillbaka så får vi se en glimt från grottan i Stage 25 som vi inte sett tidigare. Allt pekar på att Suzaku faktiskt skade-sköt Lelouch. Hur Kallen tog sig därifrån är en gåta, men jag misstänker nästan att Suzaku kan ha valt att "skona henne" med tanke på att de känner varandra från Ashford och kanske framförallt eftersom Zeros uppror uppenbarligen är över i och med en tillfångatagen Zero. Jag tror nästan att Lelouch fördes till Britannias fosterjord för att ställas inför Kejsaren (som uppenbarligen har mer koll än han normalt borde på saker och ting som händer). Kejsarens mål är ju "the Union of Ragnarok", vad det nu är för något, och den här operationen där soldaterna lydde under direkta order från honom kallades "operation Valhalla". Han vill åt C.C. - gudinnan - och bästa sättet att få tag på henne är att använda sig av en hjärntvättad (och på så sätt foglig) Lelouch som lockbete. Här kommer hans Geass in i bilden. Går hans Geass-förmåga månne ut på att han kan manipulera folks hjärnor? Lelouch har ju en liknande förmåga, och även om olika personer får helt olika förmågor så vore det ju inte helt konstigt om de i varje fall blev hyfsat lika för Charles och Lelouch. Sådan far sådan son...

 

Nåja, det är bara en teori (igen), men jag tror mer på den nu än på att C.C. orsakade hjärntvätten med kyssen. Den skulle kanske snarare ha fungerat som ett sätt för henne att vid senare tillfälle kunna göra en "systemåterställning". Det blir en störd dator-liknelse, men jag har svårt att beskriva mina random-tankar på något annat sätt just nu. :sleep:

 

Om C.C. och Kallen har jag inte så mycket att tillägga. De är som de brukar vara. Kallen hatar fortfarande Britannia och har inte bytt filosofi under året som gått. C.C. är fortfarande en vandrande gåta, och en ganska uttryckslös sådan. Det är svårt att läsa av henne. Det var en jäkla massa fanservice i avsnittet, och jag hoppas att det inte fortsätter så. Någon enstaka grej är okej om det utförs på ett vettigt sätt, men det här var ju en hel del. Kallen som Bunny-girl är ren fanservice, även om förklaringen är att hon jobbade under cover för att kunna plocka upp Lelouch under räden. C.C.s klädsel har ju ända sedan första början skrikit fanservice, men nu visade de till och med hennes bröstvårtor... klockan 17:00 en söndag. Den delen av hennes naken-sekvens fick inverterade färger som någon slags mini-censur, men det som syns syns ju fortfarande.

 

dJlOIHaPZ.png

Ett musklick i Paint senare...

 

Som sagt... jag hoppas att de tonar ner fanservicen. Av previewen att döma så har Lelouch åtminstone skylt Kallen med sin kavaj/jacka. (Hon har den på sig i Guren i previewen)

 

 

Nåja, på det stora hela är jag helnöjd. Ända sedan Lelouchs "minnesförlust" blev obestridlig i och med läckt men även officiell information från Sunrise så tyckte jag att det hängde en stor kalkon-varning över hela R2-inledningen. Nu tycker jag att det fungerade väldigt bra som de gjorde det, och jag är glad att det inte var det gamla uttjatade "amnesia-tricket" som användes, även om effekten var liknande.

 

Det ska bli ännu mer intressant att få se Turn 2. Fukuyama Jun har som sagt uttalat sig om att det avsnittet är vad som binder ihop R2 med säsong 1, så förhoppningsvis kommer tempot hållas uppe. Jag skulle inte bli förvånad av att se Lelouch hålla tal, inför Ordern eller till och med TV-sänt till hela Area 11, som Zero. Men men, båda tummarna rätt upp än så länge.

 

Avslutningsvis ville jag bara kommentera seriens ED. CLAMP-teckningarna är helt klockrena, och jag älskar temat med vita/svarta vingar och kedjor. De på Lelouchs sida har svarta vingar, och de britanniska karaktärerna har vita. Det fina i det hela är ju att Rollo har en vit vinge som tycks vittra sönder för att lämna plats för en växande svart vinge. Symboliskt? Mycket möjligt. En annan sak som är lite kul. Den gyllene kedjan utgår från Lelouchs hand, och de andra karaktärerna är mer eller mindre intrasslade i kedje-härvan. Alla utom Kallen och C.C. som båda sitter fast i kedjan genom ett halsband, nästan som ett koppel. ^^

tl;dr xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

<3

Alltså, jag är inte besviken någonstans. Precis som er så tycker jag att något utav det riktigt spännande med Turn 01 är Rollo. Jag menar, vad har Rollo för koppling till Britannia? Uppenbart ser det ju ut som om Rollo lider av någon form av minnesförlust/hjärntvättning (Eller så kanske han inte har det överhuvudtaget, det är spännande i båda fallen) Men varför just honom?

 

Sedan undrar jag vad som hände med Nunally, och om det kommer bli hans primära mål direkt igen? Att det ganska fort tar en vändning där Lelouch i andra avsnittet letar efter henne, eller kommer han också gå efter sin 'bror'? Han lär ju vilja ha få svar på frågor, kanske han till och med hyser vissa känslor emot honom också, trots att han bara är fabrikerad? De har ju trots allt umgåtts ett år tillsammans som bröder. Kommer bli spännande att se upplägget.

 

Kul att se scenen där han hittar en blodig bild av Zero i vid en av bunny-suit tjejerna, fint att se att han lever vidare i deras hjärtan. Ännu bättre kommer det bli att se reaktionerna när han kommer tillbaka. Åh åh åh, vad jag hoppas på ett fint och stort publikt tal snart. Jag har längtat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är ganska lost.

 

Fick ingen rätsida alls första avsnittet :D

Hoppas bara inte att det kommer bli flashbacks 24/7 om vad som hände under hans tillgjorda minnen.

 

För bövelen, jag vill se vad som hände i grottan i slutet på säson 1.

 

Var det ens hans bror? Vad gör hon silverhåriga i skolan? Varför är den orangehåriga inte elaking på Lelouch längre? Lelouche, Kallen, och Suzaku är alla 3 vid liv, men endå avlossades ett skott?

 

Jag gillar inte att vara ovetande q_q

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är ganska lost.

 

Fick ingen rätsida alls första avsnittet :D

Hoppas bara inte att det kommer bli flashbacks 24/7 om vad som hände under hans tillgjorda minnen.

 

För bövelen, jag vill se vad som hände i grottan i slutet på säson 1.

 

Var det ens hans bror? Vad gör hon silverhåriga i skolan? Varför är den orangehåriga inte elaking på Lelouch längre? Lelouche, Kallen, och Suzaku är alla 3 vid liv, men endå avlossades ett skott?

 

Jag gillar inte att vara ovetande q_q

 

Hej kul att du har många frågor som man kan diskutera osv

men använd gärna Hide kommandot så dom som inte har sett episoden råkar läsa det du just skrev.

 

sen har vi några hårda modderatorer mot just spoilers ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För bövelen, jag vill se vad som hände i grottan i slutet på säson 1.

 

Skottet i grottan

När Lelouch i Turn 1 minns vem han egentligen är och inser att han har gått runt i ett år med inplanterade minnen så får vi ju se ett klipp från grottan som vi inte har sett tidigare. Suzaku måste ha skade-skjutit Lelouch. Om man tittar på den sekvensen så pekar Suzakus pistol en aning mot Lelouchs högra axel, och det är väl ungefär där du bör sätta en kula för att avväpna någon som står och riktar en pistol mot dig. Lelouchs andning var tung i det klippet, så han låter en aning sårad/skadad.

 

Jag tror att Suzaku släpade med sig en skadad Lelouch till kejsaren som hjärntvättar Lelouch för att kunna använda honom som lockbete för C.C., samt befordrar Suzaku. KoR är ju 12 eliter som lyder direkt under kejsaren, så något måste han ha gjort för att bli befordrad. Hur Kallen kom från grottan vette gudarna. Hon freakade ju totalt när masken föll, och kanske valde Suzaku att låta henne vara eftersom en tillfångatagen Zero ändå skulle betyda slutet för upproret.

 

Nåja, Turn 2 vet man i princip ingenting om än så länge, mer än det som visades i previewen. Om man får tro Fukuyama Jun så ska Turn 2 förklara saker istället för att röra till det som Turn 1 gjorde. Vi får vänta tills på söndag för att se. Kanske uppstår bara ännu fler frågetecken? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har slutat hoppa nu btw.

Uppsats turn 1

Det känns som mer eller mindre större delen av skolan blivit hjärntvättad imo... de flesta som man hittills sett har betett sig märkligt tycker jag :S Kan iof. ha fel, men men. vi har heller inte fått se Nina, jag har en känsla av att hon fått jobb hos Lloyd. Han var trots allt imponerad av hennes arbete och ja, hennes självmords-knightmare.

 

Som de flesta redan konstaterat och det framgår ganska tydligt imo, så är det ingen vanlig minnesförlust Lelouch lider av. Och ja det är ingen omöjlighet att det är kejsaren själv som har gett honom den, men nej tror inte det är han även om han helt klart har en geass.

Det verkar som inte Suzaku har en geass (tack gode gud för det!). V.V verkar vara Kejsarens egen C (Eller vad man nu ska kalla C.C:s släkte), verkar som om det är han (V.V) som berättade allt för Suzaku om Lelouch. Suzaku, eller ja den lilla glimten man har fått se av honom verkar minst sagt väldigt ond :S Kan ju vara som Boda sa igår att han helt enkelt är "broken", men jag vet inte ja... känns lite som om han också fått lite minnesmodifkation. Det enda som kvarstår är att han fortfarande ska dö, han fyllde en större funktion när Euphie är död, inte minst när han verkar sakna sin motivation att förändra riket.

 

Jag tycker att det börjar kännas mer som om Lelouch kan klassas som "the good guy" i säsong 2, i 1an så var det inte lika självklart, för där var det mer en konflikt mellan olika sätt att läsa samma uppgift och vilken som var "godast". Kanske är lite förtidigt att dra några slutsatser här med tanke på att det fortfarande (längta till nästa avsnitt) bara gått ett avsnitt.

 

Rollo verkar vara en knightmarepilot, men han verkar även vara tveksam. I endinget har han en vit ängelvinge, och en svart demonvinge, det kan ha två betydelser imo, 1. Han "låtsas" vara på Lelouch sida för att sedan gå tillbaka till kejsarens, 2. Han är på kejsarens, men går över till Lelouchs/Zero´s sida. Jag skulle faktiskt gissa på 2an.

 

Det återstår fortfarande ett större antal frågor för min del, men jag tror flera av dessa kommer att förtäljas allt eftersom denna säsongen fortstrider.

 

To be continued

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar till Dread, måste gömmas under tag.

Det känns som mer eller mindre större delen av skolan blivit hjärntvättad imo... de flesta som man hittills sett har betett sig märkligt tycker jag :S Kan iof. ha fel, men men. vi har heller inte fått se Nina, jag har en känsla av att hon fått jobb hos Lloyd. Han var trots allt imponerad av hennes arbete och ja, hennes självmords-knightmare.

 

Jo, jag har postat information om Nina längre bak i den här tråden, men eftersom det inte har visats än i serien så bör jag kanske inte kommentera det heller. Om du vill veta så är det bara att bläddra bakåt som sagt. Vi fick ju dock se henne i OP. Hon är den första på vänster sida i sekvensen där alla karaktärer flyger förbi skärmen. Där syns även hennes R2-utstyrsel.

 

Och angående skolan... något är skumt helt klart. Utöver Millay, Rivalz och Shirley så fanns det inte ett enda bekant ansikte. Visst, det är en stor skola, och vi spenderade bara lite tid där i Turn 1, så det behöver ju inte betyda något. Att skolan däremot är preparerad för att hålla Lelouch "fången" i sina falska minnen känns däremot självklart. Britannia hade ju världens jättechans att göra precis vad de ville med Ashfords elever och deras huvuden. Kom ihåg att alla elever evakuerades i Schneizels Avalon.

 

Som de flesta redan konstaterat och det framgår ganska tydligt imo, så är det ingen vanlig minnesförlust Lelouch lider av. Och ja det är ingen omöjlighet att det är kejsaren själv som har gett honom den, men nej tror inte det är han även om han helt klart har en geass.

Det verkar som inte Suzaku har en geass (tack gode gud för det!). V.V verkar vara Kejsarens egen C (Eller vad man nu ska kalla C.C:s släkte), verkar som om det är han (V.V) som berättade allt för Suzaku om Lelouch.

 

Japp, "fabricated memories" uppstår inte vid en minnesförlust. Hjärntvätt deluxe. ^^

 

Angående V.V., visst var det han som förklarade en del av situationen för Suzaku, det gjorde han i Stage 23 ombord på Avalon. Det är lite lustigt att Suzaku när han konfronterade Zero använde sig av ordet Geass eftersom kraften inte heter det egentligen. Det var Lelouch som började kalla den för det, och C.C. måste ha sagt det till V.V. under någon av gångerna som de två pratade med varandra under säsong 1.

 

Suzaku, eller ja den lilla glimten man har fått se av honom verkar minst sagt väldigt ond :S Kan ju vara som Boda sa igår att han helt enkelt är "broken", men jag vet inte ja... känns lite som om han också fått lite minnesmodifkation. Det enda som kvarstår är att han fortfarande ska dö, han fyllde en större funktion när Euphie är död, inte minst när han verkar sakna sin motivation att förändra riket.

 

Det är mycket möjligt att hans huvud har modifierats det med, men det återstår att se. Jag är fortfarande övertygad om att Suzaku sköt Lelouch i grottan och släpade med sig honom som fånge och presenterade honom för kejsaren.

 

Ingen spoiler om Suzakus mål i R2 direkt, men jag måste använda mig av information som inte har visats i serien än

Han har ju fått en "hög" tjänst nu, som Ko7. Han ser upp till Ko1, men frågan är om det beror på att han högaktar honom eller om det är för att han vill nå den platsen själv. Det ryktas om att Ko1 har rätt att välja en "Area" mellan 1 och 18 att på egen hand förvalta. Om så är fallet så kan hans mål vara att få ta kontroll över Japan/Area 11 och göra det till en bättre plats för japanerna.

 

Jag tycker att det börjar kännas mer som om Lelouch kan klassas som "the good guy" i säsong 2, i 1an så var det inte lika självklart, för där var det mer en konflikt mellan olika sätt att läsa samma uppgift och vilken som var "godast". Kanske är lite förtidigt att dra några slutsatser här med tanke på att det fortfarande (längta till nästa avsnitt) bara gått ett avsnitt.

 

Jag håller med dig om Lelouch, även om jag inte gör det på grund av något vi fick se i Turn 1 (eftersom han bara var sig själv i ungefär en och en halv minut ^^). Taniguchi har däremot sagt att Lelouch skulle bli lite mer "älskvärd" i säsong 2. Troligtvis kommer han att ha en mer aggressiv och mer rättfram approach nu. Suzaku kommer nog inte vara lika hatad i R2 eftersom det verkar som att han nu kommer agera regelrätt antagonist. Men som du säger, det är lite för tidigt att uttala sig säkert.

 

Rollo verkar vara en knightmarepilot, men han verkar även vara tveksam. I endinget har han en vit ängelvinge, och en svart demonvinge, det kan ha två betydelser imo, 1. Han "låtsas" vara på Lelouch sida för att sedan gå tillbaka till kejsarens, 2. Han är på kejsarens, men går över till Lelouchs/Zero´s sida. Jag skulle faktiskt gissa på 2an.

 

Jo Rollo är verkligen omdiskuterad. Att det växer fram en svart vinge under hans söndriga vita vinge symboliserar säkerligen något i stil med att han efter att ha spenderat tid med den han ska övervaka fattar tycke för denne. Vi får väl se hur Lelouch väljer att hantera Rollo nu när minnet har kommit tillbaka. Förhoppningsvis gör han något så pass kvicktänkt som att lista ut anledningen till att Rollo är där och direkt inleda ett dubbelspel. =)

 

Han skulle ju kunna använda sig av någon annan som får agera Zero på offentlig plats och på så sätt skapa sig ett "alibi". Saken är den att så länge "problemet Rollo" kvarstår så är Lelouch bunden till Ashford, så mycket är säkert. För att kunna lämna skolan så måste situationen med den falska lillebrorsan lösas.

 

Och ja, det skulle inte vara det minsta förvånande om det visar sig att Rollo är Vincents pilot. Vissa tror till och med att Rollo är en medlem av KoR.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Turn 02
ja vad säger man efter ett sånt här avsnitt alliansen med kina gjorde en nyfiken men vad som fånga mitt intresse är hans "bror" ska bli intressant och se nästa avsnitt förhoppningsvis får man reda på lite mer där. Men något som aldrig slutar och förvåna mig är hans tankesätt hur han kommer på flyktvägar och besegra sina motståndare helt klart en av dom största anledningarna till att jag gillar denna serien
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väldigt sällan som det andra avsnittet av en serie blir lika bra som det första, men Turn 2 var definitivt betydligt bättre än Turn 1 enligt mig. Jag ska fatta mig kortare den här gången så det inte blir som i Turn 1-posten. Det blev en del bilder den här gången, men det är mycket mindre text.

 

Code Geass

 

Precis som Fukuyama Jun hade antytt så förklarade Turn 2 en hel del, och det välkomnade jag med öppna armar. Det var faktiskt ganska mycket som gick mer eller mindre precis som jag trodde, men det förtog inte glädjen i att se det, och ett par saker dök ju upp som skiljde sig en aning från den bild som jag hade målat upp i huvudet.

 

 

pYRlefFdk.png

 

 

Förklaringen till vad som hände på Kaminejima gick ju i princip precis enligt planerna. Dock så blev Lelouch inte skjuten av Suzaku utan bara avväpnad, men i fysisk strid har ju Lelouch aldrig en chans mot honom. Pistolen riktades istället mot Kallen. Det jag gillade här var att hon ändå, trots hennes chock, var på väg att ingripa innan Suzaku tryckte på exakt rätt (eller fel kanske man ska säga) knappar och drev henne därifrån.

 

 

YUcIejcFJ.png

"Charles di Britannia shall engrave... your new, false memories."

 

Majestätiskt! Här var det fan nästan omöjligt att inte skita tegelstenar. Fruktansvärt bra visuell regi, pusselbitarna föll på plats, Wakamoto Norios lysande röst och "Bad Illusion" från första säsongens soundtrack spelandes i bakgrunden. Det är en av mina favoritlåtar, och här gjorde den ännu mer än den gjorde i scenen där Lelouch stiger ner från himlen för att ta livet av sin halvsyster i Stage 23.

 

Suzaku släpade mycket riktigt iväg Lelouch till kejsaren, men att han själv bad om att få bli en del av the Knights of Rounds i utbyte mot sin "bästa vän" hade jag inte trott. Sättet Lelouch behandlades på i den här scenen gjorde den bara ännu starkare i mina ögon. Jag är inte så förtjust i Fukuyama Juns maniska Zero-skratt, men här och på de flesta andra ställen i serien så presterar han riktigt fint.

 

Nåja, kejsarens Geass-förmåga visade sig mycket riktigt vara i allra högsta grad hjärntvättande, och nu börjar jag mer och mer misstänka att situationen på Ashford Academy verkligen är anordnad. I och med evakueringen som Stage 25 ledde till så fanns verkligen chansen att röra om i grytan riktigt ordentligt. Schneizels Avalon hovrade ju över skolan och på kejsarens sida står hjärntvättande och teleporterande Geass-förmågor till förfogande. Finns det chans att hela jäkla skolan har varit ett manipulerat "fängelse" för Lelouch? Jag kanske brer på för mycket, men det ska bli riktigt intressant att se om något av detta kommer förklaras i nästa avsnitt eller om fokus bara kommer ligga på Rollo och Lelouch.

 

 

GJZoqndCW.png

The Sword of Akasha - "This is... yes... a weapon to overthrow the gods."

 

Frågan är på vilket sätt som C.C. passar in i kejsarens plan. Är hon något som han behöver för att driva "vapnet"? Eller refererar han till henne som en gudinna? Kanske blir dessa odödliga väsen dödliga på den där platsen? Är den bunden till the World of C? Okej... det är bara frågetecken. Att det är bundet till the Union of Ragnarok känns däremot logiskt av uppenbar anledning.

 

 

VzrWLsDyn.png

"I am Zero. People of Japan. I have returned!"

 

 

Så blev det ju ett TV-sänt tal till folket också. ;)

 

Tegelstenar igen. Det var riktigt nice när Zero dök upp på skärmen bakom Guildford, och jag är redan svag för den nya låten som används här. Reaktionerna hos de som tittade var minst halva nöjet. Nina har lagt sig till med en duktigt trött farmor-frisyr och verkar fortfarande lika psykotisk som hon var i säsong 1. Knight of One, Nine, Ten och Eleven gjorde debut på skärmen, och så fick man höra Ginos och Anyas röster. Kaguya gjorde sin R2-debut. Men... ingen blev så glad som Diethard i varje fall. XD

 

 

rYzLLFejU.png

 

YStvNHUCP.png

 

Rollo var Vincents pilot - check! Rollo har Geass - wtf!?

 

Geassen hade jag verkligen inte väntat mig. Att Rollo är creepy etablerades i Code Geass: Lost Colors, men att han är en Geass-användare förvånade mig ändå. Visserligen är det ju som så att allt Charles gör är Geass-relaterat, så nu när han för första gången har givit sig in i leken och börjat dra i trådarna så är det inte så konstigt att fler Geass-relaterade saker och personer dyker upp.

 

Att han satt i Vincent hade jag förväntat mig, men att han skulle vara så livsfarlig i den trodde jag inte. Frågan är vad hans Geass-förmåga gör för något egentligen. Det skulle kunna vara line-of-sight-teleportering, men att den även påverkar hans KnightMare Frame är ju världens fördel i sådana fall. Möjligtvis skulle det kunna vara så att han kan "stoppa tiden" under en väldigt kort tid och under tiden förflytta sig. Bah, jag vette fan... det är bara galna teorier. Frågan är om det kommer förklaras i Turn 3 eftersom den verkar fokusera på Lelouchs "falska bror".

 

(

)

 

 

Nåja, jag blev grymt nöjd med Turn 1 och Turn 2 var ändå betydligt bättre. Det verkar som om Turn 3 blir ett "lugnt" avsnitt. Lelouchs Geass beter sig lite underligt, men det känns som om den fortfarande är i perma-Geass-stadiet. I preview så ser man sekvenser där bägge ögonen är normala, så det skulle inte förvåna mig om vi kommer få se en massa flashbacks från året som han har spenderat med Rollo. Så länge han inte tar hand om situationen så är han mer eller mindre fången på Ashford Academy. C.C. har ju cosplayat som Zero tidigare, så jag antar att hon skulle kunna agera Zero så att Lelouch på så sätt kan bygga upp ett alibi.

 

Aja, both thumbs up igen får jag väl säga. Jag tror nästan att jag till och med tycker att R2 har inlett starkare än den första säsongen, och det trodde jag aldrig att jag skulle få säga. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har jag förstått det fel eller har avsnitt tre läckt ut på Perfect Dark (P2P-klient) i japan? Har hört lite om det och läste det här nyss.

"Just now, one member of the staff was arrested.

 

At tomorrow’s emergency meeting, they will decide to suspend the broadcasting of episode 3. To deal with the situation from here on out, they will decide either to push up the broadcast of episode 4, or wait two weeks to remake a part of episode three (presumably the part that was leaked). The director informed all the cast and staff."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...