Hoppa till innehåll
Anime.se

Bästa karaktärs design


NagisaKaoru
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag kan bara säga att Tetsuya Nomura rockar när det gäller Käraktärsdesign. Hans skapelser är Bl.a Cloud(FF VII), Squall(FFIII), Yuna(FF X), Paine(X-2) och tjejen i Parasite Eve. Inte illa!

 

Jag kan inte göra annat än hålla med Grunt och _Kakashi_, Hatake Kakashi (eller hur det stavas) krossar allt! Detta är sanningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan bara säga att Tetsuya Nomura rockar när det gäller Käraktärsdesign.

 

Nu får alla Nomura-beundrare ursäkta mig för att jag spyr galla, men jag fullkomligt avskyr hans figurdesign. Modern, ungdomlig och äcklig.

 

För övrigt har han tillverkat inte bara Cloud och Squall (som för övrigt kommer från FFVIII och inte FFIII) utan varenda typ från FFVIII och FFX och X-2. Han var med och sabbade hela Final Fantasy-traditionen med sina Harajuku-streetmodefigurer och därför hatar jag honom och hans fula design. Hade Square behållt Amano som figurdesigner hade jag inte haft något emot figurer som är åtta huvuden höga, men Nomura fick mig att rysa av obehag.

 

Framför Nomura föredrar jag till och med Disneys figurform.

 

Men jag vet mycket väl att jag är ganska ensam om det. Jag bara agerar traditionalist. Jag skulle nog ändå inte fortsatt köpa FF ändå, så jag är nog inte Nomuras målgrupp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det betraktas som mekanikform. Figurform är designen på de levande figurerna, mekanikform designen på apparaterna. Eller "mecha design" om man nu vill låta internationell och cool.

Karaktärsformen i gundam är ju å andra sidan rätt snygg. Gillar mest den i de gamla Mobile Suit-filmerna. De i SEED är ju tragiskt fula :|

 

Annars är karaktärerna i Mahoromatic riktigt fina om ni frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha jag som trodde jag hade svarat på den här tråden men men. En anime med favoritkaraktärsdesign var det. Tror inte alla fattade det utan ängnade sig åt namnsnobberi istället, säger inga namn ni vet vilka ni är.

 

I ren teckningsstil (utan hänsyn för personalitet osv) för en enda anime så är nog nån Ghibli film favoriten, men eftersom de ser rätt likadana ut och jag måste nämna en så får väl Häxans budfirma förstaplatsen med sina ljusa och glada färger som gör att man mår bra helt enkelt. Dessutom skulle jag vilja se Dragonball i "Ghiblistil", tänk på den ni. ^__^

kiki14.jpg

Bild från Häxans budfirma

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha jag som trodde jag hade svarat på den här tråden men men. En anime med favoritkaraktärsdesign var det. Tror inte alla fattade det utan ängnade sig åt namnsnobberi istället, säger inga namn ni vet vilka ni är.

 

Vem? Jag? Näää...

 

Jag uppfattade faktiskt tråden så att man skulle dra upp sin favoritfigurdesigner. Känns ganska naturligt att nämna dennes namn då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

här kan ni skriva vilken Anime serie/film där ni tycker att karaktärs designen är bäst

 

Kan det inte bli fel att ge kredit till en enda person då det är flera människor som tecknar/färglägger en anime.

Men det är som regel bara EN som är karaktärsdesigner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

här kan ni skriva vilken Anime serie/film där ni tycker att karaktärs designen är bäst

 

Kan det inte bli fel att ge kredit till en enda person då det är flera människor som tecknar/färglägger en anime.

 

Hoppsan, jag läste uppenbarligen mest bara rubriken och inte första inlägget.

 

Men som sagt är det bara en som är figurdesigner. De brukar alltid anges i Opening-låten och är normalt sett ganska uppmärksammade människor så det kan vara värt besväret att lära sig deras respektive namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hmm märkte just idag att jag blev tokförälskad i karaktärsdesignen i Time Stranger Kyoko (originalen var bara såååå snygga) och således blev mitt tidigare självklara svar hotat av en stark utmanare. Märkte att det var samma skapare som till Letandet efter fullmånen, de karaktärerna var också toksnygga. Arina Tanemura hoppar härmed upp och utmanar Yû Watase.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sadamoto Yoshiyuki

Miyazaki Hayao

Yoshifumi Kondo

Koge Donbo

Matumoto Leiji

Yoshitaka Amano

Tanaka Kunihiko

Gotou Keiji

Fujishima Kousuke

Sugino Akio

Kakinouchi Narumi

 

m.fl...

 

----------

Mellow, bara undrar vad röstskådisar har med karaktärsdesign att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Hmm, det är ganska svårt att bortse från figurernas uppträdande och bara tänka på deras utseende.

Om jag var tvungen att välja så skulle jag nog faktiskt välja FullMetal Alchemist.

Alla har verkligen ett genomtänkt utseende där enligt mig.

State Alchemist kläderna är ju bara för grymma o_O

 

Men jag föredrar att ha en Edward rock själv :)

 

 

ah, den serien är oförglömlig för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...