Hoppa till innehåll
Anime.se

Min Spel Idé "Behind the last door"


PokaSorM
 Share

Rekommenderade inlägg

Min på hittade spel "Behind The Last Door" är ett spel som jag hade tänk skulle vara till Nintendo Wii och DS.

Den Idén fick jag efter en dröm jag hade för par månader sen.

Spelet skulle vara nått liknade som "Haunting Ground" fast då hade jag tänkt man ska använda Wii kontroll för nästan allt. Te.x Att man springer vid trappor ska man hålla kontrollen på ett sett olika om man speinger upp lr ner.

Man kan ta nästan vad som helst o avända till försvar, tyllomed att man kan använda sin kropp att slänga med lr om man har te.x nitarmband kan man använda det.

Om man blir skadad så försörs en liten del av kläderna så kommer det vara så resten av spelet.

några av fiender kommer varje klockslag, och en kan komma typ närsom helst och hursom helst. Som en är bakom dig utan du vet av det lr att den är framför dig.

Om det är för farligt är det bäst att gömma sig, du kan typ gömma dig var som helst. Men det är inte kul att bli upptäckt.

Behind the Last Door finns 3 spel av men 3 olika huvud personer, Alla har en bror med sig och har altid en fiende dom ska fly ifrån.

Storyn på den första spelet är

 

"Huvud personen "Erza" och hennes bror tappade bort sin lilla syster i ett gammalt hus. Dom undersöker där, men dom märker att dom är inlåsta och kan inte komma ut tills en gåta är löst.

I huset finns det olika typer av monster och besatta mäniskor.

En ung kvinna med blått hår går runt i huset och vill ya över Erzas kropp så hon kan ta självmord. I huset finns det en förbannelse som kvinnan inte kan ta självmord, hon överlever hela tiden, hon prövar allt.

Erza vill så gjärna komma ut härifrån för hon märker att dom är i stor fara om dom stannar för länge.

Och det finns bara en grej som kan rädda alla, och det är att lösa gåtan"

 

 

erza.jpg

Detta Är Erza.

 

Storyn i 2:an

 

" två syskon blir övergivna av sina föräldrar och lämnar dem i en gammal gård utte på ett stort slätt.

"Whithey" Hon går till en grav i närheten av gården, brevid graven hittar hon en gammal halsband hon tyckte var fin. efter den dagen så vaknar alla från de döda och är efter henne.

Hon får reda på att alla personer i städer e borta och det är bara hon och hennes bror som är kvar. Så är det en tjej med svart hår och täcker ögonen med bandars och är blå och vit i skinnet som vill få till baks halsbandet som Whitney hittade. Hennes liv har varit hemskt och plågsamt.

Men Whitney har kännsla att man måste göra nått för att allt ska bli normalt igen och det är en gåta till som måste lösas först."

 

 

whitney.jpg'

Det här är Whitney.

 

Storyn på 3:an är " "Raily" är på en kompis fest och partar loss, men sen somnade hon i en bord fram för ett fönster på festen. och när hon vaknar så är alla borta. Och hon såg att fönstret framför bordet var oxå borta.

hon går lite halvaken och kollar lite runt. När hon öppnar en rum så är det än lång gammal korridår hon går in. I korridåren så ser allt upp o ner och känns som en dröm mer. Hon hittade en stort rum med massa trappor och massa dörrar som var på snedden, upp o ner och trasiga. Hon tycker det är mycket läskigt och vill gå till baks men vägen till baks är borta och hon bestämmer sig att välja en av dom dörrerna.

Det är blod på golvet och väggerna, och hon går i trapperna och vägen vändersig hela tiden. Sen känner hon att hon är inte ensam, en docka som följer henne hela tiden och vill döda henne. När Raily tar en dörr så kommer hon till en annan värld lr kommer till hennes djupa mardrömmar.

En tjej med mask kommer till henne och lämnar över en bok o penna till henne och bara försvinner. Och när hon öppnar boken så stårt det om att om hon inte skriver rätt dikt i boken så dör hon. Raily visste inte vad hon skulle göra. Hon är rädd och vill ut därifrån, Tjejen i mask jagar henne och vill slita henne i delar.

Ännu en gåta som måste lösas"

 

railypose.jpg

Detta är Raily.

 

wiigame.jpg

 

Jag önskade att detta spel kunde bara skapas.

 

 

behind_the_last_door_by_poka_sorm.jpg

 

2007-2008 By The Screaming Sisters

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...