Hoppa till innehåll
Anime.se

4 nya anime släpps i sverige


Marcus
 Share

Rekommenderade inlägg

Noble Entertainment satsat vidare på animeutgivningen för den svenska marknaden och ger nu ut 4 nya serier.

 

Dessa är följande:

 

Basilisk ~ Info om serien

rls372_Basilisk1frontlarge.jpg

 

Trinity Blood ~ Info om serien

rls375_trinity_blood1_front_large.jpg

 

Fullmetal Alchemist ~ Info om serien

rls374_fullmetalalchemist1_front_la.jpg

 

Hellsing Ultimate ~ Info om serien

rls404_hellsing1_font_large.jpg

 

Den första volymen av dessa serier finns nu att köpa via välsorterade återförsäljare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste säga att jag hoppade till när jag såg första volyman av Fullmetal Alchemist på svenska på SF-bokhandelns hemsida. Animeindustrin i sverige har verkligen gått långt ^^

 

Dock har Nobel Entertainment aldrig varit särskillt noga med kvaliteten när det gäller anime. Om jag inte minns fel var det dem som gav ut Ragnarök the Animation, och den hade både halvdassig subb och medelmåttig bildkvalitet. Dessutom verkar de gå efter de engelska titlarna av avsnitten, som om det skulle vara "orginalet" (vilket blev lite lustigt i Ragnaröks fall, då de engelska DVDerna inte hade kommit ut än. Min gissning är att de gick efter fansubbarna).

 

Man kan ju alltid hoppas att de gör ett hyffsat jobb den här gången. Vill dock inte ge mig på de svenska utgåvorna förän jag har fått detta bekräftat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju bra att de fortsätter satsa. Hoppas bara att de strävar efter att förbättra... tja, allt som det har varit problem med i de andra serierna som de har gett ut. Annars blir det nog inget som jag lägger mina pengar på såvida de inte släpper sådana där urbilliga samlarboxar som de gjorde i fallen Love Hina, Fruits Basket, Ragnarök och... Ninja Scroll?

 

Appropå Hellsing Ultimate, vad händer med den amerikanska utgivningen nu när Geneon lagt ner?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Appropå Hellsing Ultimate, vad händer med den amerikanska utgivningen nu när Geneon lagt ner?

 

ADV försökte sig väl på att ta över Geneon's titlar men jag har för mig att dom inte ville det. Vad jag vet så finns det inget företag som ger ut serien i USA längre. Vad det betyder för den svenska releasen skulle vara intressant att veta då Noble översätter från engelska. Kommer dom fortsätta ge ut serien och skaffa sig någon som översätter från japanska eller kommer även den svenska releasen drabbas när man kommer ifatt den amerikanska?

 

Kan dom sedan bara få till en bättre översättning på sina utgåvor så är det ju bra och intressanta titlar som dom släpper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Appropå Hellsing Ultimate, vad händer med den amerikanska utgivningen nu när Geneon lagt ner?

Den är oviss, Geneon fortfarande kvar licensen (som fortfarande är ett antal år långt) villket gör att andra måste sub-licensera ifrån dem detta har dock försvårats då Geneon verkar ovilliga att förhandla om sina licenser just nu. För att klargöra så har inte Geneon gått i konkurs bara lagt ner framtida släpp på den japanska ägarens (Dentetsu's) order. Den Japanska divisionen av Geneon fortsätter dock att släppa titlar.

 

Hursomhelst är fler anime-dvder i Sverige en bra nyhet trots att det är Noble och deras kassa kvalité som står för kalaset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan meddela att jag köpte Hellsing Ultimate series då den var region 2 och jag vill hellre kunna se den på dvdn med bra bildkvalite och hemmabioljud, än att kolla via min xbox. :P

 

I det stora hela var jag väldigt nöjd med mitt köp. :)

Enda man kunde störa sig på var er del dialoger som

när man såg på engelsk fansub flöt på perfekt

men helt plötsligt vart uttragna och osammanhängande...

 

Men man kan ju inte få allt här i livet. :)

 

Skulle ge första utgåvan 4/5 vilket alla andra 9 polare som

var över o såg den nog kan hålla med om. :D

 

Ser fram emot o köpa del 2 när den väl släpps...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...