Hoppa till innehåll
Anime.se

Macross Frontier


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Förresten, var det bara jag som la märke till en blå Volvo 850 mitt bland alla Zentradi? :D

 

pics or gtfo

Här har du din noob!

Bilder

LDOfqbldm.jpg

ducTDZfAZ.jpg

 

Att jämföra med:

Mer bilder

bngAHSRfk.jpg

rvuaJvwzv.jpg

 

Fan flaskis ditt noob, skärp dig med så många bilder i en post! :P /Avathar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte att avsnitt 13 stod för en tråkig utveckling, men det slutade iallafall väldigt coolt.

 

Sceleris forgives!

 

Sceleris bara gnäller, jag tyckte avsnittet var bra, ok...det kanske var en liten del som man bara väntade på att ngt skulle hända men overall så var det ett riktigt bra avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sceleris bara gnäller

Bah, omoget avfärdande, Freij. Jag ger bara uttryck för min åsikt att serien utvecklas i ett håll jag tycker inte verkar utnyttja den fulla potentialen.

 

Om jag ville gnälla skulle jag säga att jag inte gillar Rankas design: ansiktet är för runt (passar med hennes vanliga kläder, men jag tyckte det såg lite dåligt ut mot den tajtare dräkten hon hade här -- typ ett barnsligt huvud på en mogen kropp), och detaljer som det humöruttryckande håret och huggtanden ger bara ett cyniskt, inställsamt intryck. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sceleris bara gnäller

Bah, omoget avfärdande, Freij. Jag ger bara uttryck för min åsikt att serien utvecklas i ett håll jag tycker inte verkar utnyttja den fulla potentialen.

 

Om jag ville gnälla skulle jag säga att jag inte gillar Rankas design: ansiktet är för runt (passar med hennes vanliga kläder, men jag tyckte det såg lite dåligt ut mot den tajtare dräkten hon hade här -- typ ett barnsligt huvud på en mogen kropp), och detaljer som det humöruttryckande håret och huggtanden ger bara ett cyniskt, inställsamt intryck. ;)

 

Omoget avfärdande? Nej, det här är ett omoget avfärdande...

 

pokemon = epic win.

EPIC FAIL

 

GTFO!

 

 

 

etc, etc...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något som fångade mitt intresse i avsnitt 13.

 

Spoiler Ep13

Spoiler
Någon som faktiskt la märke till att det verkar vara lite Ghost in the Shell inspirerat i den här serien? Ta tex i slutet av avsnittet så spränger Sheryl's manager planeten åt helvete medans hon snackar över "etern" med sin android undersåte och säger att dom syns eller talas vid senare medans hon gör sin suicide attack, eller minns jag fel nu?

 

Det och att hennes arm bara exploderar till något robotliknande känns som att hon bara överför sitt medvetande likt GITS syndromet och hoppar in i ett nytt "skal" senare.

Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 14

Omg vilken episode, Valkyries, stora jävla krigsskepp och Reaction vapen, nu kan jag dö lycklig :D

 

De börjar bygga en hel del på storyn också, personligen tror jag inte att Varya är onda i sig utan snarare att det var vi människor som startade konflikten.

Och Ranka, "little Queen", vad det nu kan vara....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 14
inget dåligt avsnitt det här , men först little queen? verkar juh inte som annat än ranka har ett samband med vajras~~ eftersom dom flydde samma sekund som hon blev räddad, sen dom "änglarna" gav mig en tankeställare som kom fram och sjöng för henne. Aja tummen upp för ett super avsnitt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 14
inget dåligt avsnitt det här , men först little queen? verkar juh inte som annat än ranka har ett samband med vajras~~ eftersom dom flydde samma sekund som hon blev räddad, sen dom "änglarna" gav mig en tankeställare som kom fram och sjöng för henne. Aja tummen upp för ett super avsnitt

spoiler för hela serien

Det är ju ingen nyhet:

  • [*:2vxcjkqt]Första Vajra-attacken på Frontier triggades av att Ranka började sjunga. Sen när hon skrek (av att Alto tog på hennes bröst, lol) så gick de till reträtt samtidigt som de blev förvirrade.
    [*:2vxcjkqt]Vid avsnitt 5 när Ranka sjöng What 'bout my Star i gallerian så aktiverades den vajra-varelsen som de höll på att experimentera på.
    [*:2vxcjkqt]Under Sheryls avskedskonsert så började Rankas mage att lysa.

Jag tror vi redan har fått en hel del ledtrådar om att Ranka på något sätt är kopplad till Vajra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ojsan jag har visst missat en hel del ledtrådar när jag har kollat >.< aja huvudsaken är att man fattar det till slut ;)

 

Och tack flaskis för att du klargjorde en hel del av serien för mig som jag hade missat annars :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Teori.

Spoiler
* Vajra är toppstyrda.

* Vajra liknas med insekter.

* Många sorters insekter har drottningar.

* Ranka har en koppling till vajra, och kallades för "little queen".

* Ranka är en överlevande från 117:e Forskningsflottan (vars Macross-skepp nu är full av vajraägg).

 

En möjlighet är att Ranka Lee är något slags onaturlig människo-vajra-hybrid, eftersom forskare alltid är onda människor som bryter mot tabun.

 

En annan möjlighet är att Ranka Lee är dotter till en vajradrottning (den grönhåriga kvinnan som vi fick se). Hon kanske blev kidnappad eller hittad som barn, och nu försöker hennes mamma hitta henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...