Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur många spel i taget?


Hikari no Hohenheim
 Share

Rekommenderade inlägg

Varje gång studiebidraget kommer, har jag en tendens att gå till närmaste spelbutik och leta igenom Rea-hyllorna efter kap. Det brukar sluta med att jag åker hem med både två och tre nya spel, som jag sedan lägger prydligt i min samling. På grund av detta brukar min bror tjata på mig hur slösaktig jag är med mina pengar. "Spelar du ens spelen du köper?" frågar han skeptiskt.

 

Jag förklarar att jag helst vill hålla mig till ett spel i taget, så att jag kan fullt ut njuta av spelupplevelsen ostört; och därför brukar spelen jag köper läggas på kö. Detta förstår han inte alls; han tycker att jag är tokig som inte kan spela två spel samtidigt. Han säger att man alltid ska testa ett spel man köper, och kolla om det kanske är värt att spela parallellt med det andra man eventuellt håller på med.

 

Detta fick mig att fundera; vad är egentligen det vanligaste? Vad har ni för spelvanor: tar ni ett spel åt gången eller spelar ni gärna två eller flera parallellt? Visst kan jag förstå båda tankesätten -- det händer att även jag testar ett spel direkt efter köp -- men det vore intressant att veta vilket som generellt föredras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör många parallelt. Kan säga att jag ännu inte nått mängden achievements jag vill ha till någon av mina xbox-spel.

 

Men det är olika från person till person. När brorsan lånar min xbox så gör han samma sak. Jag har kanske 15 spel han inte ens testat, eftersom han bara spelar Forza 2 och vill ha alla bilar på maxlevel (dvs man måste köra ca 2-3 turneringar med varje bil), medans jag fortfarande inte är klar med career, samtidigt som jag långsamt går igenom min tredje playthrough på Mass Effect och DMC4 på högre svårighetsgrader etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelar eve.

Det tar tid.

Mycket tid.

 

jag har märkt att när jag börjar spela något annat "vid sidan av" så blir eve lidandes för det i någon vekca tills jag dumpar det andra spelet och hittar tebax igen, så oftast försöker jag undvika sådana distraktioner. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar ibland lägga ifrån mig ett spel för att sedan några veckor senare återupptäcka det, fördelen med det här är att spelet inte tar slut så snabbt, nackdelen är att man inte känner för att köpa nya spel förrän man har spelat färdigt det gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag försöker hålla mig till 1 spel åt gången (det blir alldeles för mycket info för min lilla hjärna annars :blush: ) försöker jag spela mer än ett parallellt slutar det alltid med att ett eller fler spel blir liggandes och när jag sen vill ta upp det igen så känner jag mig alltid tvingad att börja om från scratch, jag har väldigt svårt för att bara fortsätta på ett spel jag började för månader sedan känns som att man har glömt för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig beror det mycket på vilken typ av spel jag spelar, när det gäller multiplayer spel så kan jag hålla mig till flera olika. Om jag däremot spelar singelplayer spel (vilket dock inte händer alltför ofta på grund av att jag inte äger någon konsoll längre) så föredrar jag att hålla mig till ett spel i taget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan hålla mig till ett rollspel/spel med mycket story-element, som jag kör tills jag tröttnar på det, för det mesta brukar det vara till slutet. Fast sen kan jag lira diverse andra spel samtidigt, typ Battlefield 2142, 40k: Dawn of war, osv... Helt enkelt för att dessa är mer kul att spela när jag inte orkar sätta igång med [insert "någonting"].

Gäller det MMORPG´s, eller ja framförallt, om inte enbart wow, så är det svårt att spela nåt annat, för spelar man nåt annat en längre tid, så inser man ganska snabbt att wow är tråkigt, man har inte ork att börja igen helt enkelt. Men kommer man igång igen lägger ner några timmar om dan på det så är wow lika roligt igen. Nej nu ska jag inte gnälla mer på wow, hör inte hemma i denna tråden helt enkelt!

 

Jag kan mycket väl köpa in ett spel, sen lägga det på en hög, men brukar köra klart ett spel, dvs varva det, dock aldrig 100% om det finns bonus saker, eller olika svårighetsgrader, jag är helt enkelt "bara" ute efter storyn. Är storyn bra och fängslande spelar jag, och då väldigt intensivt. Det som kan motverka är ifall jag finner stridssystemet motbjudande, då lägger jag ner det ganska snabbt. OM vi däremot skulle prata om böcker så kan jag läsa 4 stycken samtidigt, märkligt nog :P

 

Ni kanske har märkt att jag i stortsett bara pratar om rollspel (framförallt jrpg och trpg), helt enkelt för att det är de jag spelar och köper till ca 90%. Tyvärr så har det blivit sämre med spelandet den senaste tiden, delvis pga brist av engagemang, men även brist på utbudssidan, framför allt till de "nya" konsolerna, som iofs börjar bli rätt gamla nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelar mest konsolspel och för tillfället har jag endast ett wii av de senaste maskinerna. Så då blir det automatiskt ett spel i taget eftersom att det är så lång tid mellan titlarna som är värda att köpa. Men om det finns två bra spel som man har köpt samtidigt (kanske några billiga begagnade GC spel) så brukar jag skifta allt eftersom jag fastnar på spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är verkligen en sån som bara kan spela ett spel i taget. Blir så inne i spelet och spelar det jämt, och till slut blir det sönderspelat och tråkigt.

 

Jag försöker spela andra spel samtidigt som jag spelar ett spel, men det går inte. Spelet jag försöker spela blir så ointressant och jag längtar bara tillbaka till huvudspelet.

 

Är lite trist att vara så, jag vill gärna inte spela sönder spel, utan kunna njuta av spelen under en längre period istället..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jg håller mig vanligtvis till ett spel åt gången med undantag för online spel.

Jag kan t.ex ha 2 olika spel som jag kör online medans jag har 1 spel i taget som jag spelar single player. Tycker det funkar ganska bra iaf så har man lite variation men fortf ett spel som man ägnar större delen av speltiden åt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...