Hoppa till innehåll
Anime.se

Om jag öppna en butik som säljer bara manga-amine prylar


Rekommenderade inlägg

Jag gillar merchandise men de produkter man sett i andra butiker i sverige har väldigt begränsat urval och oftast enbart inriktat sig på de typiska shonen-serierna Naruto, Full Metal Alchemist och Dragonball. Om du skulle kunna få in lite ovanligare grejer* så skulle butiken verka mycket mer intressant.

 

*Som exempelvis To Heart-musmattor, t-shirts med Tenchi Muyo-tryck, Evangelion-plånböcker, Ah! My Goddess nyckelringar etc.

Inte störst men bäst. De större antingen handlar om Naruto eller riktar sig mot barn 8-15.

QFT.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av egen erfarenhet så betalar folk ganska höga överpriser för direktimporterade saker. Mitt tips är att du plockar in ganska fina saker ändå, kanske pressar priserna lite? Gå steget längre än narutoheadbands.

 

Typ köper in lite all möjlig merchandise och liknande ifrån populära men ändå inte pinsamma serier? :] Det är verkligen så att folk handlar hellre ifrån en Svensk sida än en utländsk om de kan, iallafall om du vill nå folk <18 år, som inte har eget bankkort.

 

Finns ganska mycket pengar att hämta också ibland Saniro-saker som inte är hello kitty, t.ex Cinnamonroll säljer jättebra. O: Fast vet ju inte hur långt du vill gå. Annat tips jag har är sounddrops, alltså, alla de här capsule-toys sakerna tror jag du kan ta ut ganska mycket för men köpa rätt billigt. Men just speciellt sounddrops. :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Av egen erfarenhet så betalar folk ganska höga överpriser för direktimporterade saker. Mitt tips är att du plockar in ganska fina saker ändå, kanske pressar priserna lite? Gå steget längre än narutoheadbands.

 

Typ köper in lite all möjlig merchandise och liknande ifrån populära men ändå inte pinsamma serier? :] Det är verkligen så att folk handlar hellre ifrån en Svensk sida än en utländsk om de kan, iallafall om du vill nå folk <18 år, som inte har eget bankkort.

 

Finns ganska mycket pengar att hämta också ibland Saniro-saker som inte är hello kitty, t.ex Cinnamonroll säljer jättebra. O: Fast vet ju inte hur långt du vill gå. Annat tips jag har är sounddrops, alltså, alla de här capsule-toys sakerna tror jag du kan ta ut ganska mycket för men köpa rätt billigt. Men just speciellt sounddrops. :]

håller med här, dom flesta utländska butikerna tar ju VISA etc, men det är ju svårt för sånna som mig som inte har kort och så ^^;

Och sound-drops skulle vara rätt häftigt XD

Fast så finns ju den svenska sidan http://www.fantasybutiken.com/ som också har rätt mycket anime/manga prylar, fast inte lika väll känd som Saya nämnde

 

Lycka till med äffaren när du väll öppnar den o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Hett tips om du inte redan tänkt på det. Ha alltid klart för dig vad Skatteverket säger om saken samt regga företag och grejer. Aldrig roligt när du har kommit upp i branschen och Skatteverket kommer på en, då är det pang och bom och du är ute ett ganska bra tag, med ett redigt hål i plånboken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...