Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för manga


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Märker att ingen tråd liknande den som finns i animeforumet finns här i mangaforumet, så jag tar och startar en i och med att både jag och Avathar vill veta om någon kan säga vilken manga detta kommer från:

 

lika bra att dölja denna bild ;)

qzLXSVvlN.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flaskis:

Den är från någon Blue Drop manga, tror det är Tenshi no Bokura.

 

Ja, och handlingen är väl fantastisk? Eller? En kille som blir tjej efter att ha blivit bortrövad av några utomjordingar, som sedan måste ligga med sin bästa kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flaskis:

Den är från någon Blue Drop manga, tror det är Tenshi no Bokura.

 

Ja, och handlingen är väl fantastisk? Eller? En kille som blir tjej efter att ha blivit bortrövad av några utomjordingar, som sedan måste ligga med sin bästa kompis.

 

Låter rätt awesome om du frågar mig :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, och handlingen är väl fantastisk? Eller? En kille som blir tjej efter att ha blivit bortrövad av några utomjordingar, som sedan måste ligga med sin bästa kompis.

Har inte läst den så det kan jag inte uttala mig om, vet bara att bilden i fråga är därifrån. Men det du säger låter ganska roligt så jag kanske ska ta och göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Okej, det här kan bli höjden av vag beskrivning. XD

TROR. jag sökte på ragnarok, ragnarök när jag hitta denna manga.

Var nog en 2-3 år sen. Men va jag minns (fanns inte hela ute o läsa)

så var det nån snubbe den handla om, med ett stort svärd har jag för mig. i en värld med demoner o skit. Minns att han slåss mot nån kärring med typ trådar ur fingrarna som funka som knivar (lite som walter Kum dorne i hellsing) och en annan snubbe som förvandlades till en varulv typ. så jävla vagt. :S men minns inte så mycket av den förutom att den var cool. :P

Fick mig o leta efter animen då man snubble över animeserien ragnarök som inte alls var samma sak. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns en koreansk manga (manwha) som heter Ragnarök (kom 1995). På den gjordes det ett MMORPG som heter Ragnarök Online (kom 2002). På det kom det sedan en japansk animé om spelet (kom 2004).

 

Så det är inte så konstigt om historien utvecklats och blivit en annan sak en den ursprungliga manwhan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antar att vi pratar om "min" manga här nu. :P

Men det var inte Ragnarök som i den serien/mangan.

Var en helt annan manga, mycket råare, blodigare så att säga.

Snubben var nån slags demondödare eller nånting som demonerna fruktade o försökte verkligen döda. Fan att det ska vara så vagt. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Jag behöver hjälp med en manga som jag inte kan komma på namnet på.

Den som jag vill ha namnet på handlar om en tjej som är kär i en kille och till sist så bestämmer hon sig för att erkänna sin kärlek till honom men hon säger det till fel kille. Han är rektorns son och skolans buse. Och sen börjar han utnyttja henne. Och sen blir hennes mamma och hans pappa ihop typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag behöver hjälp med en manga som jag inte kan komma på namnet på.

Den som jag vill ha namnet på handlar om en tjej som är kär i en kille och till sist så bestämmer hon sig för att erkänna sin kärlek till honom men hon säger det till fel kille. Han är rektorns son och skolans buse. Och sen börjar han utnyttja henne. Och sen blir hennes mamma och hans pappa ihop typ.

Akuma de Sôrô.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...