Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangatecknare sökes till svenskt mangarollspel!


krank
 Share

Rekommenderade inlägg

Är lite osäker på vart det här borde hamna, så om det ligger fel får man gärna flytta på det...

 

Sammanfattning

 

Under de senaste månaderna har ett nytt svenskt rollspel växt fram - Evolutionens Barn, ett samberättande narrativistiskt rollspel som framförallt är ett coolt, hårt, visuellt rollspel med mangastil och genre. Inspirationen kommer från Bubblegum Crisis, Appleseed, Ghost in the Shell, Neon genesis Evangelion och liknande lite mer vuxnare stil på scifi-manga och anime.

 

Nu söker vi illustratörer. Liksom våra författare kommer illustratörerna inte att kunna få sådär våldsmycket pengar för sitt jobb (någon form av symbolisk summa kan man komma överens om), men kanske kan att bli publicerad som illustratör vara morot nog?

 

Spelet kommer i första hand att distribueras genom print-on-demandtjänsten Lulu.com och säljas till självkostnadspris, dvs vi tjänar inte ett öre, och lägger inte på någonting på priset alls.

 

Intressant? Läs vidare...

 

 

Från baksidan:

 

Metropolis, SigmaTec multicorporateds utopiska världsstad, är en plats av kontraster. Svala, vita ytor och öppna kontorslandskap, medbestämmande för anställda, miljömedvetenhet och fred - och å andra sidan artificiella livsformer som går bärsärk, ungdomar som hackar sig in i militära nätverk, industrispionage och kanske framför allt: en hel underjordisk värld för den nya arbetarklassen, genetiskt modifierade och fast i kontrakt som spänner över generationer.

 

Metropolis är en plats av tusen berättelser. Berättelser om kamp mot förtryck, om terrorism, om företags girighet och om brottslingar i den nya tiden. Berättelser om hur allting kan säljas med mördande reklam, hur en fascistisk korporativ stat kan uppfattas som utopia, om hur människor går med skygglappar - och kanske den mest centrala frågan av dem alla: Vilket pris har utopia? Och är vi villiga att betala det?

 

 

Projektet

Spelet är omkring 80% klart och finns att beskåda på den här sidan.

 

Målet och tanken är att producera en 32 sidors tidning med en hel del illustrationer av mangastuk som trycks via lulu.com eller liknande on-demand-tryckeri till självkostnadspris. Därför söker vi nu illustratörer.

 

Det finns en lista på tänkta illustrationer här, men om man inspireras till annat är annat givetvis välkommet.

 

 

Ersättning och kvalitetskontroll

 

Det finns väldigt begränsade resurser till det här projektet. Faktum är att vi nog inte har några alls, just för tillfället. Ersättningar kommer således att vara små och symboliska, i den mån man vill ha ersättning.

 

Samtidigt vill jag gärna kunna ha någon form av kvalitetskontroll. Jag vill inte acceptera någons streckgubbar bara för att jag får dem gratis, liksom. Men; jag har fullt förtroende för att det finns en hel del av er som gillar att teckna manga och som skulle vilja se era namn i tryck.

 

Att anmäla sig frivillig

Jag hänger inte lika mycket på det här forumet längre, så det snabbaste sättet att få svar är att maila krank23 snabela gmail.com . Mitt förslag är att man läser igenom spelets centrala koncept och ritar något man blir inspirerad till. Inget avancerat, en skiss duger för att jag ska kunna se om stilen funkar och så. Lägg inte ner för mycket tid på skissen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...