Hoppa till innehåll
Anime.se

Klassiska JRPG på DS


Pthia
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det någon mer än jag som kommit på att de släpper de gamla goda klassiska JRPG spelen från SNES tiden på DS i nya verisioner.

 

Jag köpte häromdagen FFIII (tidigare bara släppt i Japan) till min DS och det är precis lika bra som jag förväntade mig. Det är en remake i lite lagom 3d grafik men de har behållt 2d perspektivet så det har verkligen old school känslan kvar förutom i fighterna där det är lite mer 3d men även då känns det passande och bra.

 

Sen FFIV (FF2 på SNES för de som spelat det) har ju nu med släppts men vad jag förstått så har det inte kommit till europa än men det är på väg.

Även FFVI (FF3 på SNES) har ju kommit till GBA och jag har för mig att jag såg att det var påväg en sån här ny remake av det till DS också.

 

FF2 och FF3 var och är fortf 2 av mina favoritspel till SNES som jag fortfarande är stolt ägare till :P

Såg även nu att Chrono Trigger, i mina ögon det bästa jrpg som någonsin gjorts kommer till DS. Dock vet jag inte om det är en remake eller bara en vanlig port. Hoppas dock att det är en remake eftersom om det bara är en port kan jag ju lika bra spela det på min SNES ist för på en liten DS skärm.

 

Hur som hälst så är jag riktigt glad över att jag upptäckt att de gör nya släpp av de gamla goda klassikerna för dagens rpg släpp håller enligt mig helt enkelt inte måttet i gämförelse med de gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur som helst så är jag riktigt glad över att jag upptäckt att de gör nya släpp av de gamla goda klassikerna för dagens rpg släpp håller enligt mig helt enkelt inte måttet i jämförelse med de gamla.

 

Visst jag håller med dig att gammla jrpg är bra men det är lätt att höja de till skyarna för att man växte upp med dem och att man kommer ihåg hur tillfredsställd man blev när man spelade dem då.

 

Själv har jag inte spelat så mycket jrpg de senaste åren eftersom jag då satt fast i WoW träsket men spelade Eternal Sonata för ett par månader sen och tyckte att det var hel okej. Sen har det kommit en hel del spel utom det men eftersom jag inte har spelat dem så vill jag inte uttala mig om de är bra eller inte men att säga att dagens jrpg inte håller måtten tycker jag är fel sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...