Hoppa till innehåll
Anime.se

Säljes: massor av manga och merchandise


AxelJLM
 Share

Rekommenderade inlägg

Ibland finns vissa grejer ute på tradera.

http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=AxelJLM

 

Det har blivit brist på både fysisk plats och intresse vad gäller manga och liknande, så nu tänkte jag sälja av en hel del av det jag har samlat på mig.

Jag har alltid bevarat mina saker väl, och allt är i fint eller väldigt fint skick om inget annat står. Såklart kan det vara väldigt små nötningar o.s.v, men som sagt, jag har tagit väldigt väl hand om mina saker, och jag vågar till och med påstå att en hel del av sakerna i princip är i nyskick.

Skambud accepteras, jag tycker bara att det är skönt om jag blir av med sakerna, och att de istället kommer till glädje för någon annan.

Vissa av grejerna kan jag till och med tänka mig att skänka bort, mot att ni betalar frakten. Men det gäller såklart inte alla sakerna. Och självklart vill jag hellre ha några kronor.

Upphämtning funkar såklart, men då jag bor utanför Hudiksvall i Hälsingland så tror jag inte att det är ett alternativ för speciellt många av er.

Länkar till bilder på sakerna finns vid varje kategori. Jag har försökt att skriva upp sakerna i samma ordning som dom ligger i på pici.

Vill ni ha noggrannare skickbeskrivningar, fler bilder eller liknande så är det bara att fråga.

Förutom det som står i den här tråden har jag även en del hentai-doujinshis (baserade på One Piece, Final Fantasy, History's Strongest Disciple Kenichi, Negima och School Rumble) som eventuellt ska bort. De är knappt bläddrade i, och alltså i nyskick. Bilder finns för de intresserade.

Och skulle ni inte ha någon lust att ge mig pengar för sakerna är jag öppen för byten.

Dock är jag isåfall bara intresserad av tv-spel, skivor och filmer.

Jag är allätare vad gäller de sakerna, men det betyder inte att jag vill ha vilket skit som helst. Bara att mitt intresse sträcker sig över alla tidsperioder, format, genrer o.s.v.

Så har ni någon gammal Cornelis Vreesvijk-CD, en DVD med Metallica eller kanske Hipp Hipp säsong 1 att byta mot mina Engelska mangapocketar, om du vill ge några tjugolappar för mina Demon Diary-böcker eller om du vill betala frakten för ett 6 centimeters Keroro-huvud så är det bara att höra av sig.

Och för att ni ska lita på mig kan jag även ge er länken till mina tradera-omdömen

 

 

 

Manga/anime-merchandise:

Bilder

 

18 st Dragon Ball-figurer (bl.a Pool, Bulma, Piccolo, Son-Gohan) Enfärgad plast, ca 3 cm

10 st Bleach-figurer (bl.a Rukia, Renji, Urahara, Ichigo) ca 4 cm höga

Squirtle + Sandslash-figurer, 2-3 cm

Tamama-figur, ca 5 cm

Prinplup-mobilsmycke, ca 2 cm (själva Prinplup-figuren)

Svettband – Gaara, blått, ca 7.5 cm brett

Cowboy Bebop-byggsats, Julia, inte ihopbyggd. Ca 13 cm

 

4 st One Piece-figurer (bl.a Sanji och Nami) ca 4 cm TAGNA

Keroro-huvud i hårdplast, ca 6 cm TAGEN

Smoker från One Piece i plaströrTAGEN

Sakura-musmatta (?) ca 20 x 20 cm, aldrig använd TAGEN

4 st One Piece-figurer (Sanji, Luffy, Zoro, Usopp) Ca 6 cm höga TAGNA

Plastifigurer Naruto, Tsunade, Tredje Hokage – ca 5-6 cm höga TAGNA

6 st nyckelringar (Sasuke, Gaara, Itachi, Naruto o.s.v) ca 5 cm höga TAGNA

FMA-pin, 4 cm diameter TAGEN

Full Metal Alchemist-nyckelring/molbilsmycke, ca 3-4 cm TAGEN

Knuckle Bear Qee, Chapter 2-björn, ca 7-8 cm TAGEN

 

 

Svensk manga/manhwa:

Bilder

 

Power!! volym 6

Teckna Manga (framsidan har en vikning i övre hörnet)

Eldens Gåva

Kana De Manga (ett kana-tecken ritat i boken)

Dragonball Z – Den kompletta teckningskursen

Mangatalangen 2006

 

Kamikaze Kaito Jeanne 1-7 TAGNA

Inu Yasha 1-5 TAGNA

Raknarök 1-5 TAGNA

Dragonball Z anime comic 2-4 TAGNA

Snow Drop 1-4 TAGNA

Kill Me Kiss Me 1-5 TAGNA

I.N.V.U 1-3 TAGNA

Samurai Deeper Kyo 1-7 TAGNA

Rebirth 1-5 TAGNA

Dragonball/DBZ Anime Comic-tidningar TAGNA

DNAngel 1-11 TAGNA

Time Stranger Kyoko 1-3 TAGNA

Tokyo Mew Mew A La Mode 1-2 TAGNA

Love Hina 1-6 TAGNA

Yu-Gi-Oh! 1-7 TAGNA

Tokyo Mew Mew 1-7 TAGNA

Fushigi Yugi 1-3 TAGNA

Dragonball 1-42 TAGNA

Power!! 1-3 TAGNA

Demon Diary 1-7 TAGNA

Gravitation 1 TAGEN

Vampire Game 1 TAGEN

Chobits 1 TAGEN

Kajika TAGEN

Sandland TAGEN

Warcraft 1 – drakjakten TAGEN

Princess AI 1-2 TAGNA

Hellsing 1-2 TAGNA

Astro Boy 1-3 TAGNA

One Piece 1-40 BORTA

 

 

Engelsk manga:

Bilder

 

Trigun 1

Prince Of Tennis 1-2

 

Comic Party 1-3 TAGNA

A.I Love You volym 1-6 + 8 TAGNA

 

 

Japansk manga:

Bilder

 

Naruto vol 29

Prince Of Tennis vol 39

Samurai Deeper Kyo 33

Air Gear 6

Bleach 18

HunterXHunter 1

Meitantei Conan 39 + 59

School Rumble 1

Yu-Gi-Oh! 24, 26, 33

 

Dragon Ball 8 TAGEN

One Piece vol 36 TAGEN

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har absolut ingen aning. Vad brukar folk betala för manga?

 

Mere Contemplations kan absolut vara intressant, men jag är inte 100% säker ännu. Dock kan du isåfall gärna lägga till några kronor, iallafall till frakten på böckerna, då den antagligen är en hel bit högre än för en skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SayaSe: tack för affären, härligt att du är nöjd!

 

Och till alla er andra: någonting mer måste det väl ändå finnas som kan vara av minsta intresse? Som sagt, skambud accepteras.

Får jag inga fler napp slänger jag nog upp det mesta på tradera, och efter det möter nog sakerna sitt öde i ett dammigt förråd eller i en svart sopsäck.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snabb fråga om mangan på engelska, har de sådana här klisterlappar på sig (som finns på böckerna från SF-bokhandeln) eller är de helt intakta och original?

 

Vad jag kan se är de helt "intakta och original". Om jag inte minns fel är åtminstonde Prince Of Tennis-volymerna köpta från SF-bokhandeln, men om de nu någon gång hade klisterlappar på sig så har jag isåfall tagit bort dom, och jag varken känner eller ser några klisterspår som ibland kan vara kvar efter klisterlappar på någon av böckerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snabb fråga om mangan på engelska, har de sådana här klisterlappar på sig (som finns på böckerna från SF-bokhandeln) eller är de helt intakta och original?

 

Vad jag kan se är de helt "intakta och original". Om jag inte minns fel är åtminstonde Prince Of Tennis-volymerna köpta från SF-bokhandeln, men om de nu någon gång hade klisterlappar på sig så har jag isåfall tagit bort dom, och jag varken känner eller ser några klisterspår som ibland kan vara kvar efter klisterlappar på någon av böckerna.

 

Åhå, blev plötsligt sugen på att köpa A.I Love You! Hur mycket vill du ha för dem?

 

 

Btw, ren intressefråga men... hur kommer det sig att du kränger så mycket prylar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åhå, blev plötsligt sugen på att köpa A.I Love You! Hur mycket vill du ha för dem?

 

Btw, ren intressefråga men... hur kommer det sig att du kränger så mycket prylar?

 

Du har inte någonting som du har lust att byta bort? Annars är jag väldigt dålig på att komma med prisförslag, men om du har någon idé om vad du tycker att de kan vara värda så får du gärna klämma fram det :)

Nypriset på sf-bokhandeln verkar vara en hundring styck.

 

Tjadu, man har ju samlat på sig en hel del saker genom åren helt enkelt. En hel del av merchandisen köpte jag när jag var i Japan i höstas, och resten kommer väl helt enkelt från några års regelbundna besök i bokhandlar. Men som jag skrev i huvudinlägget har både platsen och intresset försvunnit mer och mer på senaste tiden, och då blev det helt enkelt en stor utrensning av vad som skulle få vara kvar och inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ett par tröjor/skjortor i Amerikansk storlek L som jag inte kan bli av med. Något du vill byta till dig? http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=6382

 

Pici verkar ligga nere nu, men rent spontant är jag intresserad av följande av dina saker,

 

Några av dina figurer (Editerar när Pici kommer igång igen)

 

Japansk manga:

HunterXHunter 1

School Rumble 1

 

Lycka till och hoppas att du drar in lite pengar i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ett par tröjor/skjortor i Amerikansk storlek L som jag inte kan bli av med. Något du vill byta till dig? http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=6382

 

Pici verkar ligga nere nu, men rent spontant är jag intresserad av följande av dina saker,

 

Några av dina figurer (Editerar när Pici kommer igång igen)

 

Japansk manga:

HunterXHunter 1

School Rumble 1

 

Lycka till och hoppas att du drar in lite pengar i alla fall :)

 

Tröjorna är jag förmodligen inte intresserad av. Men det vet jag inte heller helt säkert innan pici är uppe igen ;)

Och kommer det inte upp tillräckligt snart kan jag alltid ta och maila över lite bilder till dig istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pici verkar tyvärr fortfarande vara nere.

Har ingen större lust att lägga upp alla bilder en gång till på andra sidor om ingen ändå är intresserad, men om i har lust så får ni säga till så kan jag lägga upp bilderna på tinypic eller maila över dom istället.

Så kom igen folket, visa lite intresse. : D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Nu är pici ÄNTLIGEN uppe igen, så bilderna kan återigen beskådas.

Huvudinlägget är uppdaterat, och som ni ser finns det fortfarande en hel del grejer kvar.

Men nu är bilderna som sagt uppe igen, så jag bumpar upp tråden lite. Grejerna står fortfarande kvar här brevid datorn i två flyttkartonger :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ojojoj vad länge sedan det var jag var inne här och kollade. Hittade flyttkartongerna med manga igen för några dagar sedan och slängde upp det mesta av mangan på svenska på tradera:

http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=AxelJLM

 

Allt som inte står som taget i huvudinlägget finns också fortfarande kvar om någon skulle vara intresserad. Förresten, en liten intressekoll, finns det någon som är intresserad av gamla klassiska manga-tidningar på svenska från slutet av 80- och början av 90-talen, Samurai och Cobra? Börjar även fundera lite på att sälja av dessa samlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...